کد خبر: ۲۲۴۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: «شورای روابط خارجی» با راه‌اندازی صفحه ویژه چندرسانه‌ای از سری برنامه‌های «راهنمای بحران» اقدام به انتشار «راهنمای بحران ایران» کرده است.

به گزارش فارس، اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در خصوص این برنامه نوشته است: بررسی تاریخ، اقتصاد نفت محور، برنامه هسته‌ای ایران، ارائه مصاحبه‌های ویدئویی با بیش از 25 تحلیلگر، بررسی تاثیر تحریم‌های اقتصادی و نتایج بالقوه یک حمله نظامی پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران، نحوه حمایت از مخالفین داخلی و تشویق مردم ایران برای ترویج تغییر از درون از اهم موضوعات مورد بحث برنامه چندرسانه‌ای "راهنمای بحران ایران" هستند.
 
* بررسی تاریخ، اقتصاد نفت محور، و برنامه هسته‌ای ایران در «راهنمای بحران ایران»
 
در یک زمان پر تحول در خاورمیانه، جاه طلبی‌های ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تداوم برنامه هسته‌ای آن، چالش‌های عمده همسایگان ایران و جامعه جهانی را تشکیل می‌دهد. «راهنمای بحران ایران»، که آخرین محصول رسانه‌ای «شورای روابط خارجی» آمریکا (CFR)، از سری برنامه‌های برنده جایزه «امی» است، با استفاده از جدول زمانی تعاملی، نمودارها، تصاویر  و فیلم‌ها به بررسی تاریخ، اقتصاد نفت محور، و برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازد.
 
* مصاحبه‌های ویدئویی با بیش از 25 تحلیلگر
 
این برنامه شامل 6 فصل می شود که حاوی مصاحبه‌های ویدئویی با بیش از 25 تحلیلگر، روزنامه نگار ارشد و شخصیت‌های ایرانی برجسته از جمله برنده جایزه صلح نوبل، یعنی شیرین عبادی است که در آن کارشناسان ارشد به ارائه سیاست‌های پیشنهادی برای مدیریت خطرات ناشی از حکومت ایران می‌پردازند:
 
* آینده روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران
 
1- «رابین رایت» روزنامه نگار و «رضا اصلان» محقق در مورد آینده روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران
 
* تاثیر تحریم‌های اقتصادی
 
2- «مگان ال. اُ سولیوان» همکار ارشد شورای روابط خارجی و پژوهشگر آمریکایی ایرانی تبار و از مقامات ارشد سابق وزارت امور خارجه، «ولی نصر» در مورد تاثیر تحریم‌های اقتصادی
 
* استفاده از عملیات پنهانی برای بازداشتن برنامه هسته‌ای ایران
 
3- "جفری گلدبرگ" نویسنده «آتلانتیک»، و تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا «روئل مارک گرشت» در مورد استفاده از عملیات پنهانی برای بازداشتن برنامه هسته‌ای ایران
 
* نتایج بالقوه یک حمله نظامی پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران
 
4- «ری تکیه» همکار ارشد شورای روابط خارجی در مطالعات شرق میانه و «فارم فیتزپاتریک» مقام سابق نظامی آمریکا  در مورد نتایج بالقوه یک حمله نظامی پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران
 
* حمایت از مخالفین داخلی
 
5- «سوزان ملونی» از «موسسه بروکینگز» و «تریتا پارسی» از «شورای ملی ایرانیان آمریکا» در مورد راه‌هایی که نیروهای بین‌المللی می‌توانند از مخالفت‌های داخلی علیه حکومت حمایت کنند
 
* تشویق شهروندان ایرانی برای ترویج تغییر از درون
 
 
6- «جیمز دوبین» دیپلمات سابق آمریکا و «هادی قائمی» از «کمپین بین‌المللی برای حقوق بشر در ایران» در مورد نقش دیپلماسی عمومی در تشویق مردم ایران برای ترویج تغییر رژیم از درون.
 
طبق گفته  «رابرت مک ماهون» ویراستار «شورای روابط خارجی»: «بیان کامل بحران ایران پیچیده است و با این راهنما ما طیف وسیعی از ابزارهای تعاملی تهیه نموده‌ایم تا نقاط مرجع روشنی در اختیار مخاطبان قرار گیرد». او همچنین ابراز می‌دارد «فیلم‌های کارشناسی ارائه دهنده روایت‌های حیاتی در این مورد هستند».
محصولات قبلی مشترک «شورای روابط خارجی» و شرکت «مدیا استریم»، عبارتند از: «راهنمای بحران پاکستان»، «راهنمای بحران اقتصاد جهانی»، «راهنمای بحران تغییرات آب و هوا»، «راهنمای بحران مناقشه اسرائیل و فلسطین»، «راهنمای بحران شبه جزیره کره»، و «راهنمای بحران دارفور».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها