کد خبر: ۲۲۴۵۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
انتقاد یک نماینده از وادادگی دولت در مسائل فرهنگی؛
حجت الاسلام پژمان‌فر اعتماد به آمریکا را طناب پوسیده برشمرد و در ادامه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور بیان کرد: متأسفانه ایشان در حالی پایان دوران «منبر» را اعلام می‌کند که معتقد است ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی هیچ نقش منفی‌ای در ایمان و اعتماد مردم نداشته‌اند؛ از ایشان می‌پرسیم آیا تابه‌حال سری به محاکم قضایی زده‌اید تا تأثیر ماهواره را بر خانواده‌ها از نزدیک مشاهده کنید؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به اینکه آن روز که دشمن به ما حمله‌ور شد و بخشی از خاک ما را تصرف کرد بعضی می‌گفتند به موضع غربی‌ها توجه کنید، اظهار کرد: منظور این بود که حمله دشمن را پشت میز مذاکرات حل کنید، اما امام(ره) فرمودند جنگ باید در میدان نبرد حل شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر به‌دنبال حل و فصل موضوع جنگ پشت میز مذاکرات بودیم حتی نمی‌توانستیم یک وجب از خاک خود را بازپس بگیریم، گفت: دشمنان، زخم‌خورده انقلاب هستند و رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند هر

ملتی که به آمریکا اعتماد کرد از او ضربه خورده است.

پژمان‌فر به دست گرفتن ابتکار عمل را ویژگی بزرگ امام(ره) و رهبری خواند و اضافه کرد: آنها بازی در میدان دشمن را نمی‌پذیرند و بر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تأکید دارند؛ توصیه‌ای که اگر از ابتدای اعمال تحریم‌ها به آن عمل می‌شد اکنون وضع ما به گونه دیگری بود.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: هرچند توافق ژنو با وادادگی صورت گرفت و تلخی بسیاری برای ملت به همراه داشت، اما ایستادگی مردم و نمایندگان مجلس سبب شد تیم مذاکره‌کننده در ادامه با دقت بیشتری مذاکرات را ادامه دهد و مشخص کند که موضع طرف مقابل، منطق نیست.

وی اعتماد به آمریکا را طناب پوسیده برشمرد و در ادامه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور بیان کرد: متأسفانه ایشان در حالی پایان دوران «منبر» را اعلام می‌کند که معتقد است ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی هیچ نقش منفی‌ای در ایمان و اعتماد مردم نداشته‌اند؛ از ایشان می‌پرسیم آیا تابه‌حال سری به محاکم قضایی زده‌اید تا تأثیر ماهواره را بر خانواده‌ها از نزدیک مشاهده کنید؟

نماینده مردم مشهد افزود: آیا وظیفه دولت صرفاً توسعه فیبرهای نوری است که موجب گسترش شبکه‌های اجتماعی می‌شود؟ آیا این اقدام چیزی به غیر از نوکری اجانب است؟ آیا تاکنون از ظرفیت پهنای باند موجود به درستی استفاده شده است؟

وی اظهارنظر رئیس‌جمهور مبنی بر توصیف ارتباط با شبکه جهانی به عنوان یک حق شهروندی را مایه تأسف خواند و گفت: آیا این به معنی وادادگی به نظام سلطه و پذیرش تفسیر آمریکایی از ارتباطات نیست؟

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات حق ورود به محتوا را ندارد تصریح کرد: ورود سامسونگ به عرصه محتوایی خلاف قانون است.

وی ادامه داد: چگونه وزیر ارتباطات با فیلتر شدن واتس‌آپ که امتیاز آن توسط فیس‌بوک خریده شده است مخالف است؟ تا زمانی که قانون تغییر نکرده همه ملزم به رعایت آن هستند و توجیه استفاده چند میلیون‌نفر از یک شبکه غیرقانونی دلیلی برای قانونی بودن آن نیست.

نماینده مردم مشهد اینگونه قانون‌شکنی‌ها را موجب باقی نماندن سنگ روی سنگ عنوان کرد و درباره مشکلات حوزه انتخابی خود به کندی پیشرفت پروژه اطراف حرم امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی کشت برای ترویج کشاورزی گلخانه‌ای و کنترل برداشت‌های غیرقانونی آب در اراضی اطراف مشهد ضروری است.

وی همچنین بر لزوم پیگیری اشتغال فرزندان شهدا و تعیین تکلیف درآمد جانبازان زیر 25 درصد تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها