کد خبر: ۲۲۵۷۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
پاکستان گزارش‌ها درباره تعمیق اختلافات میان دولت و ارتش این کشور را رد کرده و گفت، اسلام آباد هنوز تصمیم نگرفته که آیا به تلاش‌ها برای مشارکت دادن شبه نظامیان طالبان پاکستان در مذاکرات صلح پایان دهد یا خیر.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از دولتمردان پاکستان گفت، در جریان نشست پرتنش چند روز اخیر فرمانده قدرتمند ارتش به نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور گفت، زمان برای مذاکره با طالبان به پایان رسیده است.

نواز شریف سال گذشته میلادی زمام امور پاکستان را به دست گرفت و متعهد شد تا به راه‌حل‌ مسالمت‌آمیزی در مورد شبه‌نظامیان طالبان دست یابد و مذاکره با آن‌ها را در مرکز سیاست امنیتی‌اش قرار داد.

اما با ناکامی دوره‌های مذاکرات، ارتش به سوی یک راه نظامی در وزیرستان شمالی، مخفیگاه شبه نظامیان طالبان متمایل شد.

رسانه‌های پاکستان اغلب هرگز درباره اختلافات میان دولت و ارتش این کشور گزارش نمی‌دهند.

وزارت کشور پاکستان در بیانیه‌ای گفت، هیچ تنشی میان دولت و ارتش وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای شفاف‌سازی این وضعیت باید گفت که این نشست در فضایی کاملا مثبت و مناسب برگزار شد که در آن درباره طیف وسیعی از مسائل مربوط به امنیت ملی از جمله وضعیت مرزهای کشورمان مذاکره شد.

نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان گفت: هیچ تصمیمی برای عملیات کاملا نظامی در وزیرستان شمالی، توقف روند مذاکرات اتخاذ نشده است.

یک روز پس از برگزاری این نشست، نیروهای پاکستان علیه شبه‌نظامیان در مرز افغانستان دست به حملات هوایی زدند.

وزیر کشور پاکستان افزود، حملات هوایی و اقدامات نظامی کنونی در راستای تصمیم‌های اتخاذ شده صورت گرفته مبنی بر اینکه هرگونه اقدام خشونت‌آمیز یا تروریستی علیه غیرنظامیان یا اهداف نظامی با واکنش‌های تنظیم شده و برنامه‌ریزی شده مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها