کد خبر: ۲۲۶۱۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
در حالی مراسم تقدیر از بانوان غساله به همت کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران برگزار شد، بانوان غساله از سختی کارشان و برخورد مردم با آنها گفتند و تأکید داشتند که غساله‌ها سنگدل نیستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) اعضای شورای شهر تهران اقدام به برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از بانوان غساله بهشت‌ زهرا کردند.

در این مراسم که با حضور الهه راستگو عضو هیأت رئیسه شورای شهر و رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورا، اسماعیل دوستی و مجتبی شاکری (اعضای شورای شهر) و توکلی مدیرعامل بهشت زهرا (س) برگزار شد از زحمات بانوان غساله در بهشت زهرا تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم الهه راستگو رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران در دیدار با غسالان بهشت زهرا این افراد را از پاک ترین افراد جامعه نامید و اظهار داشت: همه شما به دلیل انتخابی که در شغل خودداشته اید برگزیده شده اید.

وی با تشریح محیط کار غسالان اظهار داشت: غسالان در پاکیزه‌ترین محیط ها کار می کنند ضمن اینکه فطرت این افراد نیز از پاک ترین فطرت‌ها و نزدیک ترین افراد به خداوند هستند.

راستگو با تاکید بر نقش غسالان در آرامش بخشیدن به خانواده متوفیان، گفت: کسانی که به صورت موردی به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند، نمی‌توانند گریه‌های بازماندگان متوفیان را به راحتی تحمل کنند در حالی که کسانی که در این حوزه فعالند به صورت روزانه با این شرایط سر و کار دارند و حتی موجب آرامش بخشیدن به خانواده متوفیان می شوند.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات و سختی‌های کار غسالان ابراز امیدواری کرد با کمک این افراد مدیریت شهری بتواند اقدامات لازم را در جهت بهبود بخشیدن به فضای حاکم در جامعه درخصوص آنان انجام دهد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران ادامه داد: ۴۶ بانوی غساله در بهشت زهرا فعالیت می کنند که تعدادی از این افراد از تسهیلات بالای دانشگاهی برخوردار هستند ضمن اینکه ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم با کار این افراد آشنا بشوند.

راستگو تصریح کرد: در تلاش هستیم تا نام درخور فعالیت این عزیزان را در شورا به تصویب برسانیم ضمن اینکه باید فرهنگ‌سازی در جامعه در قبال فعالیت این افراد صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مشکلات و سختی کار این افراد باید مدنظر دست‌اندرکاران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار گیرد ضمن اینکه ما در صدد هستیم تا تسهیلات ویژه‌ای را برای این افراد در شورای شهر به تصویب برسانیم.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران در خصوص نوع کار بانوان غساله گفت: خوشبختانه نوع نگاه مردم در حال حاضر به کار این افراد تغییر پیدا کرده است ضمن اینکه باید رسانه‌ها در تغییر این نگاه بیشتر کار کنند.

راستگو خاطرنشان کرد: شغل بانوان غساله جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است و از لحاظ روحی و جسمی باید توجه ویژه‌ای شوند.

وی با بیان این جمله که بانوان غساله برگزیده شده‌اند، گفت: این افراد از دیگر گروه‌های جامعه به خدا نزدیکتر هستند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در شورای شهر و شهرداری تمهیدات لازمی را برای بهتر زندگی کردن این افراد فراهم کنیم.

به گزارش فارس در ادامه این جلسه توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه پرسنل بهشت زهرا (س) از جمله پرسنل‌های زحمت‌کش و سخت‌کوش هستند، گفت: ما خادمان مردم هستیم و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به عموم مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه سختی کار پرسنل بهشت‌ زهرا (س) بر هیچ کسی پوشیده نیست، افزود: در طول سال بالغ بر ۱۵۰ روز تعطیلی داریم که بانوان و مردان غساله باید در این روزهای تعطیل در سر کار خود حاضر شوند و این در حالی است که متاسفانه در هیچ یک از مصوبات سختی و زیان‌آوری شغل این افراد دیده نشده است.

توکلی خاطرنشان کرد: پرسنل خوب بهشت زهرا بدون هیچ توقعی کار می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) از اعضای شورای شهر تهران خواست تا تسهیلات ویژه‌ای را برای پرسنل بهشت زهرا (س) فراهم کنند ضمن اینکه در خصوص بازنشستگی آنها مردان ۲۰ سال- بانوان ۱۵ سال) اقدام ویژه‌ای را انجام دهند.

به گزارش فارس مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با اشاره به دعوت از بانوان غساله در شورای شهر تهران اظهار داشت: باید در این خصوص از خانم راستگو تشکر کنم که در این چند ماهه اقدامات خوبی را برای حمایت از بانوان در دستگاه‌های مختلف انجام داده است.

وی تصریح کرد: کار غساله‌ها شباهت زیادی را با بچه‌های رزمنده در جبهه‌ها و دفاع مقدس دارد و ما امیدواریم بتوانیم با تصویب طرح‌های در شورای شهر قدمی را در جهت بهبود زندگی شما برداریم.

شاکری در ادامه از بانوان غساله خواست تا خاطراتشان را تهیه و در اختیار مردم قرار بدهند.

به گزارش فارس اسماعیلی دوستی دیگر عضو شورای شهر در جلسه اظهار داشت: زمانی که به من اعلام شد بانوان غساله در شورای شهر حاضر شده‌اند در جلسه قالیباف شهردار تهران بودم و بلافاصله آنجا را ترک کردم و که اگر به جز این افراد زحمت‌کش کس دیگری دعوت شده بود، به هیچ وجه در این جلسه حاضر نمی‌شدم.

وی تصریح کرد: خداوند شما (بانوان غساله) را دوست دارد که این شغل را جلوی پای شما گذاشته است و ما هم قبول داریم که کار شما سخت و دشوار است.

دوستی با بیان اینکه در دوره چهارم شورای شهر ۳ بانو عضو هستند، گفت: قطعا با حضور این بانوان تسهیلات ویژه‌ای برای بانوان سازمان‌های مربوطه به تصویب خواهد رسید.

به گزارش فارس در ادامه این مراسم تعدادی از بانوان غساله موارد و مشکلات کار خود را مطرح کردند.

خانم نبوی مسئول فقهی سازمان بهشت‌زهرا در خصوص مسائل امنیت شغلی و سلامت بانوان غساله اظهار داشت: امیدواریم در این خصوص شورای شهر توجه ویژه‌ای را داشته باشد.

وی تصریح کرد: نارسائی‌ها و بیماری جسمانی خانمان و آقایان متفاوت است و امیدواریم سختی کار بانوان غساله در دستور کار شورا قرار گیرد.

هژبری دیگر بانوی غساله در این جلسه با اشاره به توجه ویژه مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به پرسنل این مجموعه اظهار داشت: باید از زحمات آقای توکلی در این سالها تشکر کنیم چرا که حضور وی در سازمان بهشت زهرا (س) باعث تحول در زندگی روزمره پرسنل بهشت‌ زهرا شده است.

وی تصریح کرد: من خود را یک سرباز در سازمان بهشت زهرا می‌دانم و آماده خدمت به مردم و هموطنانم هستم.

خانم صفری دیگر بانوی غساله در این جلسه از اعضای شورای شهر خواست توجه ویژه‌ای را به موضوع سختی کار بانوان غساله داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم سختی شغل ما مدنظر مسئولان قرار گیرد و در واقع شغل ما نیز شناخته شود.

صفری بیان داشت: کار ما باعث شده ظرافت خانمی از ما گرفته شود و تمامی پای ما واریس بگیرد و وقتی به خانه برویم حوصله هیچ کاری از جمله رسیدگی به منزل و همسر و فرزند را نداریم.

مرادی یکی دیگر از بانوان غساله در جلسه گفت: اینکه می‌گویند غساله‌ها سنگدل هستند حرف گزاف و بی‌منطقی است چرا که ما از دیگر افراد بسیار احساسی‌تر هستیم.

وی افزود: زمانی که در حال شست و شوی کودکان هستیم، آنقدر وضعیت روحی ما به هم می‌ریزد که تپش قلب می‌گیریم و با صورت گریان آنها را غسل می‌دهیم.

قیصری در ادامه جلسه گفت: در هفته گذشته زمانی که دو نفر از غساله‌ها در حال شستن دو جنازه بودند، برای بلند کردن آنها دستشان شکست و اینها همه از سختی‌های کار غساله‌ها است.

به گزارش فارس در پایان این مراسم به هریک از بانوان غساله لوح تقدیری داده شود و قرار بر این شد که به هر یک از این بانوان زحمت کش یک سکه طلا به‌زودی داده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها