کد خبر: ۲۲۶۸۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
سرمربي تيم آرسنال معتقد است که نيجريه به عنوان تيم دوم گروه F در رقابت‌هاي جام‌جهاني صعود خواهد کرد.

 

آرسن ونگر معتقد است که نيجريه کشوري است که به همراه آرژانتين از گروه F در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل صعود خواهد کرد.

به نل از فارس، سرمربي فرانسوي توضيح داد که انتخاب نيجريه از سوي وي براي صعود به همراه آرژانتين و حذف ايران و بوسني در مرحله گروهي بر اساس چيزي است که او آن را «روحيه تيمي واقعا خوب» قهرمان آفريقا مي‌داند.

ونگر همچنين شخصيت هجومي آرژانتين را نقطه قوت اين تيم عنوان کرد. وي به هر حال نگراني خود را از اينکه تيم الخاندرو سابلا نتواند تعادل خوبي ميان دفاع و حمله برقرار کند، اعلام کرد «زيرا آرژانتين انتخاب زيادي در خط دفاعي ندارد.»

وي اظهار داشت: طبيعتا آرژانتين بايد به دليل قدرت هجومي‌اش از اين گروه صعود کند. آرژانتين بازيکنان خوب بسيار زيادي در خط حمله دارد. سرمربي بودن در آرژانتين کار راحتي نيست زيرا ساختن يک تيم متعادل بدون اينکه برخي از بازيکنان را بدون حاشيه از تيم بيرون بگذاريد، سخت است.

ونگر ادامه داد: آرژانتين هيگواين، مسي، آگوئرو و توز را دارد که حتي به تيم ملي هم دعوت نشد. آنها مهاجمان بسيار زيادي دارند و حفظ يک تيم متعادل بسيار سخت است. اين اتفاقي است که در آفريقاي جنوبي افتاد؛ با اين حال به نظر مي‌رسد تيم سابلا بسيار متعادل‌تر از تيم مارادونا باشد.

سرمربي آرسنال خاطرنشان کرد: آرژانتين نمي‌تواند در اين جام‌جهاني عملکرد ضعيفي داشته باشد. دو حريف اصلي در آمريکاي جنوبي برزيل و آرژانتين هستند. نمي‌شود که جام‌جهاني در برزيل برگزار شود و آرژانتين عملکرد ضعيفي داشته و در آن مسابقات درخشش نداشته باشد. آنها فشار بسيار زيادي به برزيل وارد خواهند کرد.

وي اضافه کرد: اما آيا مسي در بهترين شرايطش خواهد بود؟ اميدوارم که همين طور باشد. آيا اين تيم به تعادل خوبي بين دفاع و حمله دست خواهد يافت؟ آنها انتخاب‌هاي زيادي در خط دفاعي ندارند. براي داشتن يک جام جهاني فوق‌العاده بايد تيم فوق‌العاده‌اي از آرژانتين داشته باشيم.

ونگر گفت: نمي‌دانم کدام تيم در اين گروه دوم مي‌شود. فکر مي‌کنم نيجريه بايد به عنوان تيم دوم صعود کند. آنها در رقابت هاي جام ملت‌هاي آفريقا واقعا من را تحت تأثير قرار دادند. به نظر مي‌رسد نيجريه روحيه تيمي بسيار خوبي دارد که اين براي تيم‌هاي آفريقايي هميشه به راحتي به دست نمي‌آيد.

نيجريه در اولين ديدار خود در رقابت‌هاي جام‌جهاني بيست و ششم خرداد به مصاف ايران خواهد رفت.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها