کد خبر: ۲۲۷۱۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
کارشناسان تسلیحاتی هشدار دادند که کره شمالی یک سوم ارز مورد نیاز خود را از راه فروش تسلیحات به کشورهای دارای "نظام دیکتاتوری" تامین می‌کند.

 

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صدور سلاح‌های کره شمالی به دیگر کشورها همچنان ادامه دارد. وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده است که کره شمالی از فروش این سلاح‌ها یک سوم ارز مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

جاستین ویس، مقام بلندپایه وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس امنیتی در سنگاپور اعلام کرد که این مشکلی بزرگ است که از کنترل خارج شده و همچنان ادامه دارد.

دیوید کانتریمن، مشاور دولت آمریکا در امور خارجی نیز اعلام کرد که فعالیت‌های کره شمالی در این عرصه بسیار نگران‌کننده است. او گفت باید به کره شمالی تفهیم شود که هرچه زودتر از صدور سلاح دست بردارد.

نمایندگان فرانسه و آمریکا از چین خواستند از روابط دوستانه خود با کره شمالی استفاده کند و جلوی صادرات سلاح این کشور را بگیرد.

به گزارش دویچه‌وله، نماینده چین در این باره گفت، چین در این زمینه بسیار کوشیده و از کره شمالی خواسته است که دست به کاهش تولید و صدور سلاح بزنند. در ادامه گفته شد که چین حتی یک بار صادرات نفت خود به کره شمالی را کاهش داده تا این کشور را به کاهش تولید سلاح مجبور کند.

در کنفرانس امنیت سنگاپور مشخص شد که تنها هم‌فکری جهانی و هماهنگی در برخورد با این کشور می‌تواند کره شمالی را از تولید هرچه بیشتر سلاح بازدارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها