کد خبر: ۲۲۷۱۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
حجت الاسلام احمدسالک در گفتگو با سرویس حوزه پایگاه ۵۹۸:
اصل ولایت فقیه به عنوان رکن اصلی نظان اسلامی است و قبل از این که به مباجث فقهی و اصولی پرداخته شود باید به مباحث ولایت و حکومت را مطرح کرد چون اگر ولایت و حکومت باشد، فقه و اصول معنا پیدا می کند. بنابراین ضرورت بحث ولایت فقیه در حوزه های علمیه اولویت دارد. طلاب باید از اساتیدی که آمادگی تدریس و تبیین مباحث ولایت مطلقه فقیه را دارند دعوت کنند تا این مباحث را برای آنان مطرح نمایند و باید از علما خواست تا که انشاء الله همگانی شود .
سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 - محمدحسن رضائی/  ضرورت تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه در بین آحاد و اقشار گوناگون مردم و اندیشمندان بر هیچ کس پوشیده نبوده و رهبری معظم انقلاب نیز بارهای بار بر این امر تاکید نموده اند که در دیدار اخیر ایشان نیز با اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز بر این مهم تاکید نمودند.

رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند: "در قم بايد درسهاى خارجِ استدلالىِ قوى‌اى مخصوص فقه حكومتى وجود داشته باشد تا مسائل جديد حكومتى و چالشهائى را كه بر سر راه حكومت قرار ميگيرد و مسائل نو به نو را كه هى براى ما دارد پيش مى‌آيد، از لحاظ فقهى مشخص كنند، روشن كنند، بحث كنند، بحثهاى متين فقهى انجام بگيرد؛ بعد اين بحثها مى‌آيد دست روشنفكران و نخبگان گوناگون دانشگاهى و غير دانشگاهى، اينها را به فرآورده‌هائى تبديل ميكنند كه براى افكار عموم، براى افكار دانشجويان، براى افكار ملتهاى ديگر قابل استفاده است. اين كار بايستى انجام بگيرد، ما اين را لازم داريم. محصول اين كاوشهاى عالمانه ميتواند در معرض استفاده‌ى ملتها و نخبگان ديگر كشورها هم قرار بگيرد."

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفتگوبا سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 در خصوص ضرورت تدریس فقه حکومتی و اصل ولایت مطلقه فقیه بیان داشتند که: اصل ولایت فقیه به عنوان رکن اصلی نظان اسلامی است و قبل از این که به مباجث فقهی و اصولی پرداخته شود باید به مباحث ولایت و حکومت را مطرح کرد چون اگر ولایت و حکومت باشد، فقه و اصول معنا پیدا می کند. بنابراین ضرورت بحث ولایت فقیه در حوزه های علمیه اولویت دارد .

ایشان افزودند: شما بر مرحوم آقا نجفی که صد سال پیش فوت نمود اند نگاه کنید که در بحث ولایت فقیه چگونه وارد شده اند و علمای ما همه مبحث ولایت را بحث کلیدی می دانستند و بنابراین ضرورت لزوم تدریس و تبیین مباحث ولایت فقیه بر کسی مخفی نیست و رهبری معظم انقلاب هم که در مباحث اخیرشان در جلسه خبرگان این را مطرح نمودند و فرمودند که بزرگترین کار امام این بود که اوضاع را حول محور ولایت سامان دادند و لذا تدریس بحث ولایت فقیه که از مباحث ریشه ای فقه آل محمد (ص) است یکی از واجبات است و بخصوص در شرایط فعلی جهان که همه دشمنان علیه فلسفه ولایت مطلقه فقیه بسیج شده اند و در مصداقش هم علیه رهبری متحد گشته اند.

وی همچنین در ادامه گفت: طلاب باید از اساتیدی که آمادگی تدریس و تبیین مباحث ولایت مطلقه فقیه را دارند مانند آیت الله مصباح یزدی دعوت کنند تا این مباحث را برای آنان مطرح نمایند و باید از علما خواست تا که انشاء الله همگانی شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
تدریس ولایت فقیه در مسئولین اولویت نخست می باشد.
به ترتیب از:
مجمع
مجلس
قوه قضائیه
دولت
و ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
عمراً اگر بزارن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها