کد خبر: ۲۲۷۲۵۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: طبق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته عوارض قلیان میوه‌ای نسبت به سیگار ۶۰ برابر و نسبت به تنباکوی سنتی ۳۰ برابر بیشتر و خطرناکتر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اصغر بحرانی پیش از ظهر امروز در حاشیه مسابقه دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته بدون دخانیات اظهار داشت: در هفته بدون دخانیات که به نام هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های اداره سلامت در سطح شهرستان دشتی بیش از ۸۰ کارگاه آموزشی، مسابقات ورزشی، ایستگاه‌های سلامت برگزار شد.

بحرانی با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در پیشگیری از استعمال دخانیات و مضرات آن دارد، افزود: در هفته بدون دخانیات مشاوره روانشناسی، مشاوره فردی، توزیع بروشور، برپایی و همایش پیاده‌روی، برگزاری مراسم نمادین نظیر دفن سیگار و قلیان برای خانواده‌ها و برپایی جشنواره بادبادک‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۴ هزار نوع مواد سمی و عوارضی در قلیان، سیگار، تنباکوی سنتی و صنعتی وجود دارد که موجب سکته قلبی، ریزش مو، آب مروارید، چین و چروک صورت و پوست، پوسیدگی دندان، زخم معده، تغییر رنگ انگشتان، عوارض تنفسی و تنگی نفس، عفونت گوش و کاهش ۲۵ ساله عمر انسان می‌شود.

بحرانی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته عوارض قلیان میوه‌ای نسبت به سیگار ۶۰ برابر و نسبت به تنباکوی سنتی ۳۰ برابر بیشتر و خطرناک‌تر است.

در این مسابقه دوچرخه‌سواری که بیش از۶۰ نفر از دوچرخه‌سواران در سنین مختلف حضور داشتند به طول یک کیلومتر به رقابت پرداختند و در پایان به نفرات برتر جوایز ویژه‌ای اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها