کد خبر: ۲۲۸۰۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه نیازی به تایید غرب و مشروع ارزیابی شدن از سوی کشورهای غربی ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم "بثینه شعبان" مشاور ارشد بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با راشا تودی تصریح کرد: این صدای مردم سوریه است که انتخابات را مشروعیت می بخشد و مشروعیت انتخابات سوریه نیازی به تایید کشورهای غربی ندارد.

مشاور رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: بشار اسد در انتخابات اخیر موفق به کسب بیش از 88/7 درصد آرا شده است و این مساله نشان می دهد که حتی یک کشور جنگ زده نیز حق تعیین سرنوشت خود را دارد. 11 میلیون نفر از 15 میلیون جمعیت واجد شرایط رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کرده‌اند.

وی افزود: ما هرگز منتظر مشروعیت بخشیدن به انتخابات سوریه از سوی غربی‌ها نیستیم. کشورهای غربی و متحدان عربی آنها در طول 3 سال جنگ داخلی گروه های مخالف دولت سوریه را مسلح کرده و حمایت های مالی زیادی از آنها داشته‌اند.

شعبان گفت: مردم سوریه نه تنها به بشار اسد به عنوان رئیس جمهور رای دادند بلکه من فکر می کنم به خاطر سوریه رای دادند. آنها ضد دخالت خارجی در سوریه نیز رای داده‌اند. ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن رد انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: بشار اسد دیگر اعتباری را که پیش از این داشت ندارد.

شعبان در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی کشورهای غربی تاکید کرد: آمریکا کشوری نیست که بتواند معیارهای جهانی مشروعیت را تعیین کند. من می خواهم به همه مقام‌های غربی که می گویند انتخابات سوریه را به رسمیت نمی شناسند بگویم دیگر دوره آن گذشته است که مشروعیت انتخابات کشورها از سوی کشورهای غربی تعیین شود. غرب این حق را ندارد که به مردم سوریه مشروعیت ببخشد. این مردم سوریه هستند که این انتخابات را مشروعیت بخشیده اند. نه ویلیام هیگ، نه آمریکا و نه فرانسه نمی توانند به این انتخابات مشروعیت بدهند.
وی گفت: کشورهای غربی تنها ما را هدف قرار داده اند و قصد از بین بردن کشورمان را دارند. زمانی که مناطق مختلف کشور را مورد بررسی قرار می دهیم می فهمیم که اکثر جمعیت در مناطقی بودند که می توانستند در انتخابات شرکت کنند.

شعبان تاکید کرد: از زمان اعلام نامزدی 3 نفر در انتخابات، بشار اسد تصمیم گرفت با هیچ رسانه خبری مصاحبه نکند و هیچ سخنرانی نداشته باشد و در انظار عمومی ظاهر نشود تا فضای لازم برای دو نامزد دیگر فراهم شود.
انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها