کد خبر: ۲۲۸۳۲
زمان انتشار: ۲۱:۲۳     ۱۹ مهر ۱۳۹۰
صفارهرندی جریان انحرافی را شبیه ترین گروه به هاشمی رفسنجانی دانست ودر بیان خصوصیات این جریان انحرافی اظهار داشت بیشترین انحراف این گروه انحراف عملی است که به مقتضای گسترش قدرت خود هر عملی را انجام میدهند از اظهار معنویت گرفته تا عکس گرفتن با هنر پیشه های کذایی.
دکتر صفار هرندی معاونت فرهنگی، سیاسی و راهبردی سپاه پاسداران، در نشست مخاطرات امروز وفردا که با همت موسسه فرهنگی ولا منتظر (عج) و ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی برگزار شده بود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مرقد امام به تبیین اشکال مختلف انحراف پرداخته به مصادیق ان از صدر اسلام و نیز دوره انقلاب اسلامی پرداختند.
 
به گزارش 598 به نقل از هم اندیشی؛ وی با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت انحراف در جایی رخ میدهد که به بهانه بعضی از امور از کارهای دیگر غفلت شود مثلا به بهانه عقلانیت از معنویت و شریعت غفلت شود وی در معرفی مصداق برای این نوع انحراف به گروهک منافقین اشاره کرد که زمانی دم از عقلانیت میزدند واز مبارزه با امپریالیسم سخن میراندند ولی هم اکنون در دامان امپریالیسم به سر میبرند  و به عاملان انها تبدیل شده اند وی اظهار داشت  عقلانیتی که گروهک منافقین از ان دم میزدند عاری از خصوصیات اعتقادی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این نوع انحراف در دو شکل خود را نشان میدهد به انجمن حجیته اشاره کرد و گفت انجمن حجتیه نوعی از سکولاریسم است که معتقد است با جمع دین و سیاست دین تباه میشود و در مقابل گروهی هستند که معتقد هستند با دخالت دین در سیاست، سیاست دچار مشکل میشود.

وی جمع نشدن تعهد و تخصص را مولود این انحراف دانست و اضافه کرد در اویل انقلاب این انحراف وجود داشت که با حضور عناصری  مانند شهید چمران شهید قندی و .. که در بالاترین سطوح علمی و نیز تدین قرار داشتند این انحراف کم رنگ شد.

صفار هرندی در ادامه اظهار داشت که بعد از رحلت امام این فرصت ایجاد شد که این انحراف به شکلی دیگر توسط سروش و شاگردان او به خصوص سازگارا دوباره در سطح جامعه مطرح شود.
 
هرندی در تبیین این انحراف اظهار داشت سازگارا در مقاله ایی فقه را در تقابل با علم قلمداد کرده بود و خواستار این شده بود که دهه دوم انقلاب با مدیریت علمی  اداره شود وزیر ارشاد دولت نهم این انحراف را مقدمه برای هجمه به حکومت دینی بر شمرد و اضافه کرد این نوع خط فکری منجر به این شد که در ادامه انها منکر ولایت پیامبر خاتم شدند وحکومت پیامبر را به وکالت از سوی مردم تقلیل دادند.

وی در بیان نوع دیگر از این نوع انحراف گفت گروهی معتقد بودن کوتاه امدن در مقابل امریکا یک امر عقلانی است و  در این عقلانیت به قانون جنگل که حیوانات ضعیف ناگزیر باید از حیوانات قوی فرار کنند و در مقابل ان ایستادگی نکنند تمسک کرده بودند.

وی در جواب به این انحراف اظهار داشت: مقایسه انسان با حیوانات که از روی غریزه عمل میکنند و نمیتوانند سرنوشت خود را تغییر دهند مع الفارق است برای مثال ایران که در ابتدا انقلاب همه عالم را در مقابل خود  میدید با تدبیر توانست بسیاری از کشورها را متمایل به نوع حکومت خود کند .

وی در خاتمه به بررسی جریان انحرافی اخیر پرداخت و در خصوصیات ان اظهار داشت علی رغم اینکه در اصل این جریان عقلانیتی مشاهده نمیشود ولی مدعای این جریان را نوعی از عقلانیت بر شمرد.

وی اظهار داشت جریان انحرافی چون نقشی در هدایت مردم ندارد و در این زمینه مشروعیتی ندارد با روحانیت که متولی این امر هستند درگیر شده است.

وی جریان انحرافی را شبیه ترین گروه به هاشمی رفسنجانی دانست ودر بیان خصوصیات این جریان انحرافی اظهار داشت بیشترین انحراف این گروه انحراف عملی است که به مقتضای گسترش قدرت خود  هر عملی را انجام میدهند از اظهار معنویت گرفته تا عکس گرفتن با هنر پیشه های کذایی.

هرندی در خاتمه بزرگترین سیئه گروه انحرافی را بازی کردن با ابروی نظام دانست و اظهار داشت در دوسال اخیر فساد سازمان یافته در دستگاهها مختلف که صدای بسیار ی از دلسوزان را در اورده است توسط این گروه سازمان دهی شده  و تبدیل به باند شده است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
اتفاقاً سنمای دوران چهارسال وزارت آقا صفار هم شبیه ترین به دوران خاتمی و اواخر دولت هاشمی بود این را چگونه توجیه می کنند ؟ چقدر در طول آن مدت کادر سازی از عناصر مومن کردند که امروز شاهد خود فروشی برخی بازیگران به غرب نباشیم ؟
مثل اینکه تخصص ایشان بیشتر در متینگ دادن است .
پاسخ
خودشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
2 سال بیشتر وزیر نبود و در طی این دو سال تمام وقتش را به تمیز کردن وزاذت ارشاد از کثافاتی که به ان الوده شده بود گذراند و در نهایت با جریان انحرافی در افتاد.....بیسواد بی خبر بازم بگم؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
آقای خودشناس و خودنویس که همه را بی سواد می دانی بگو ببینم توی او به قو.ل تو دوسال چقدر از بچه های جبهه فرهنگی حزب الله کمک گرفت ؟! چقدر جذپب داشت به جز اینکه یک عده کم سواد را دور هم جمع کرد که ذره ای تجربه سیاسی نداشته بلکه هوچی گری را نامش را سیاست گذاشته اند این همه نویسنده جبهه ای کجا دعوت شدند به ارشاد ؟! اونجا رئو بهخ دخمه ای برای دوستان تبدیل کرد که یک کار بزرگ نکردند حالا دو قورت ونیمشون هم باقی است . کدام کثافت کاری را پاک کرد من در ارشاد بودم همه مشارکتنی حاکم بودند !!! به تو حتما رسیده که ما رو با دکترای فلسفه تبلیغ بی سواد می دانی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
لطفا یک بیوگرافی از برادر صفار ارائه کنید.ما از سوابق ایشان قبل از ارشاد اطلاعی نداریم.
آیا سابقا پاسدار بوده اند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
598 به سوالات پاسخ نمی دهد. مزاحم نشو !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
صفار حواست كجاست ؟داري تو زمين انحرافي نان مي خوري و بازي مي كني
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
درود بر صفار . مستقیم زد تو هدف. آفرین...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
آقا صفار از پاسداران اهل قلمی هستند که مثل آقای لتاریجانی پشت جبهه را حفظ کردند وکاری که اینها می کردند از جنگ کمتر نبود.
ولی در تمام سرمقاله هایی که در کیهان می نوشتند ما تعریف وتمجید از به اصطلاح سردار سازندگی یادمان هست ولی نقدی از جریان انحرافی کارگزاران وفائزه و بچه رفسنجانی ها ندیدیم حالا مثل بعضی ها جریان مشایی را از همه پدرخوانده های انحراف خطرناکتر می داند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
باید قصد اینها فاش شود که چرا بر خلاف نظر آقا اصرار دارند که جریان مشایی را بزرگ کنند مثل اونها که به دروغ نقش جریان به اصطلاح انحرافی را در اختلاس مطرح کردن تا خاوری را با مدرک دهها میلیارد تخلف بانکی زمان خاتمی ورفسنجانی را فراری دهدن و مقدمه فتنه بزرگتر را فراهم کنند .
تقصیر دکتره که هر از راه رسیده ای را بهش اطمینان کرد ووزیرش کرد. اونم مثل جهرمی که کسی ازش کمترین سوال هم نمی کند و واویلا عدالت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
اون موقع که آقا هم میگفت:"هیچ کس برای من هاشمی نمی شود"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
آقاا توضیح دادند که آن سخنانن سخنی عاطفی بوده ولی نسبت به شکل گیری کارگزاران فریاد کردند که این کار غیر قانونی است که عمارهای امروز اون روز در تعطیلات به سر می بردند ودغدغه آقا را فریاد نکردند افتاد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
در عين انتقاد با ظرافت لازم به تطهير دولت مي پردازند(اين همان تاكتيك جريان انحرافي!!!ببخشيد جبهه پايداري است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
الان همه چی حل شده دیگه.یعنی ما دیگه مشکل نداریم که برادر صفار هی راه به راه اظهار نظر میکنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
چرا با هم دعوا میکنید مهم نیست چه کسی این حرف ها را زده مهم این چی گفته .
بریم درباره این حرف ها تحقیق کنیم لازم نیست بیام اینجا مدرک به رخ هم بکشیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اقایان صفارجون خودعامل نفوذی جریان انحرافیه گول حرفهاش رانخورید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها