کد خبر: ۲۲۸۴۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
طی ربع قرن اخیر ملت ما به مزاحمت‌ها و سنگ اندازی‌های آمریکا عادت کرده‌اند و نحوه عبور از آن را خوب می‌دانند به همین دلیل جمهوری اسلامی هر روز نیرومندتر و ملت ایران هر روز مقتدرتر در صحنه‌های جهانی ظاهر می‌شوند.
محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: راه اصلی انقلاب چیست؟ ادب و آداب پیمودن این راه کدام است؟ فراز و فرودها و افت و خیزهای این راه الهی براساس کدامین نقشه پیمودنی است؟ راهدان و رائد قبیله ما کیست؟ راهکارها و راهبردهای پیش رو چه می باشد؟ نکته سنجی های مقام معظم رهبری در بیست وپنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، موسس جمهوری اسلامی پاسخ صریح به سئوالات مطرح شده فوق بود.

راه اصلی انقلاب راه انبیاء و اولیای الهی است و در امتداد نهضت جهانی پیامبر اسلام(ص) و با منطق، پیروزی خون بر شمشیر است.

راه اصلی انقلاب را خطوط کلی شریعت اسلامی تعیین می کند و مردم سالاری دینی جزء لاینفک آن است. راه اصلی انقلاب هیچ شباهتی به راه مدرنیته ندارد حتی در شکل مردم سالاری آن، راه انقلاب و راه مدرنیته دو راه جداگانه است و به دو مقصد جداگانه می رسد.

نظم مدنی- سیاسی پدید آمده از توفان انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان براساس عقلانیت اسلامی شکل گرفته و با عقلانیت مدرن فاصله ای به اندازه بهشت و جهنم دارد.

ادب و آداب پیمودن این راه مبتنی بر ادب و اخلاق اسلامی است و از ادب ماکیاولیستی، لیبرالیستی و مارکسیستی فاصله می گیرد.

راهدان و بلدراه در این معرکه یک فقیه، حکیم، فیلسوف و عارف است.

او براساس شریعت اسلامی آجر به آجر، ساختمان جمهوری اسلامی را روی هم می گذارد و می سازد. به تعبیر مقام معظم رهبری شریعت اسلامی روح و جوهره اصلی جمهوری اسلامی است. به همین دلیل در راس چنین حرکتی فقها و علما و مجاهدان راه دین قرار دارند. تمامی این نظم مدنی و سیاسی برپایه مردم سالاری است. مردم سالاری دینی یک قرائت متفاوت از دموکراسی های معمول جهان است. مردم سالاری دینی کاستی ها و اشکالاتی را که فیلسوفان سیاسی غرب اکنون در مورد دموکراسی های رایج دنیا مطرح می کنند، ندارد. چون مردم سالاری ما "دینی" است متضمن استقلال، آزادی، عدالت و معنویت.

در فلسفه سیاسی امام(ره) که اکنون چون خورشیدی در ذهن و قلب نخبگان جهان برای رهایی از استبداد جهانی و خرده استبدادهای داخلی کشورها می درخشد، هم چگونه حکومت کردن و هم چه کسی باید حکومت کند، مطرح است.

جامعیت کسی که در راس حکومت قرار می گیرد به لحاظ تدبیر، حکمت، اخلاق، دانش سیاسی، عدالت، معنویت، دانش حقوقی و شجاعت مهم است. در کنار این صفات، نظم مدنی و سیاسی و چگونگی حکومت کردن براساس یک نظم مردم سالارانه برای چرخش قدرت هم مهم است.

اقتدار ناشی از انتخاب مردم بسیار مهم است.

این اقتدار نوعی مشروعیت دارد که از آن به نام مشروعیت مردمی یاد می شود و هیچ کس نمی تواند به هیچ بهانه ای آن را برنتابد. اگر حریم رای مردم محترم شمرده نشود ظهور "فتنه" حتمی است. حال این فتنه منشأ داخلی داشته باشد یا خارجی یا هردو، یک حرکت ضداسلامی و ضدملی است.

کسانی که نظم مردم سالارانه نظام را که براساس شریعت اسلامی شکل گرفته برنتابند و نتوانند حرص و طمع سیری ناپذیر خود را در رسیدن به قدرت مهار کنند راه اصلی را گم می کنند و پای در معصیت "بغی" می گذارند. ویروس سلطنت در اندیشه سیاسی آنها نفوذ می کند و تا با سد بصیرت و هوشیاری و قیام ملت مواجه نشوند همچنان به راه خود ادامه می دهند.

حوادث تلخ و رویدادهای تاسف بار انتخابات سال 88 که با سوزن بانی اذهان اهل فتنه توسط سرویس های امنیتی و سیاسی آمریکا و اروپا به وجود آمد نمونه بارزی از این گمراهی، فتنه انگیزی و کژراهه رفتن بود.

مقام معظم رهبری در بیانات روشنگرانه خود در مرقد مطهر امام(ره) به بازخوانی این فتنه اشاره فرمودند و آن را به یاد انقلابیون ایران و جهان آوردند و یک سیاست نخ نمای آمریکا علیه کشورهای نافرمان و مقاوم را رونمایی کردند.

ایشان ایجاد اختلاف و دوگانگی در راس حاکمیت و ایجاد انحراف در مبانی ایمان مردم را از راهکارهای آمریکا در مقابله با ملت ها از جمله ایران دانستند که بحمدالله در برابر سد پولادین ملت ناکام ماندند.عجیب است علی رغم اینکه دست فتنه گران در مقابله با جمهوریت و اسلامیت نظام رو شده است، عده ای هنوز امید دارند که بتوانند فتنه را احیا کنند. هنوز امید عده ای به قِر و غمزه آمریکایی ها و اروپایی ها قطع نشده است.اما ملت بیدار ایران پس از گذشت ربع قرن از حیات افتخارآمیز بنیانگذار جمهوری اسلامی تحت زعامت آیت الله العظمی خامنه ای راه را گم نکرده اند و در همان مسیر نورانی که امام(ره) در وصیت نامه خود ترسیم فرموده بود پیش می روند. طی ربع قرن اخیر ملت ما به مزاحمت ها و سنگ اندازی های آمریکا عادت کرده اند و نحوه عبور از آن را خوب می دانند به همین دلیل جمهوری اسلامی هر روز نیرومندتر و ملت ایران هر روز مقتدرتر در صحنه های جهانی ظاهر می شوند. عبور از تهدیدها و تحریم ها آن هم با اقتدار نشان می دهد که ما راه را گم نکرده ایم و درست آمده ایم. راه مقام معظم رهبری، راه امام و راه امام، راه پیامبر اعظم(ص) و حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه است. این راه شکست ندارد چون راه خداست. از خداوند بزرگ می خواهیم به ملت ما و ملت های جهان کمک کند این راه را گم نکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها