کد خبر: ۲۲۸۸۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
بذرپاش:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید در برابر کسانی که این جوانان را از ما گرفته‌اند و موجب داغدار شدن مادرانشان شده‌اند، تسلیم شویم. کارِ فرهنگی انقلاب اسلامی این است که زمینه را برای بهشتی کردن مردم فراهم کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، همایش «مادران چشم‌به‌راه» همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با حضور احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آیت الله روح‌الله قرهی موسس  و رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، حجت‌الاسلام کرباسی رئیس حوزه علمیه امیر‌المومنین (ع)، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عباسی رئیس ستاد ائمه جماعات منطقه 16، شهردار منطقه 16 و جمعی از مدیران فرهنگی و خانواده‌های معظم شهدای جاویدالاثر، عصر دیروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم احمد مسجد جامعی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم گفت: از گذشته در فرهنگ ما مبارزه با دیوها وجود داشته و به نوعی دیوها مردم بد بودند، و مردم نیک در برابر زشتی و پلشتی قیام می‌کردند به برکت ورود  اسلام به این سرزمین و آشنایی مردم این سرزمین با حضرت امیرالمومنین (ع) موجب گردید تا روحیه پهلوانی و مبارزه با بدی‌ها در این سرزمین ادامه یابد.

وی افزود: هر جا در این سرزمین و شهر فرزندانی از سلاله پیامبر (ص) آرمیده و امامزاده‌ای به وجود آمده زندگی مردم هول ایشان به وجود آمده اگر در این منطقه ما بیشترین مادران بی‌خبر از فززندانشان را داریم ریشه در فرهنگ عاشورایی ما دارد. خون‌های ریخته شده در راه انقلاب و اسلام ثمره پدران پاک و مادران پاکدامن است. برگزاری برنامه‌هایی از این نوع باید ادامه پیدا کند و برای شناسایی مادران و پدران چشم‌به‌راه باید برنامه‌ریزی شود تا بیشتر به آنها پرداخته شود.

در ادامه این مراسم مهرداد بذرپاش صحبت کردن در جمع مادران شهداء را کار سختی عنوان کرد و گفت: از این جهت این سخن را می‌گویم که این مادران صاحبان حقیقی این راه هستند. صبوری و صبر ورزیدن در منظومه اخلاق اسلامی در مراتب اعلا قرار دارد در همین منظومه جایگاه مادر یک جایگاه متعالی است. یکی از صفات خداوند که رحمان و رحیم بودن است و نشان از توجه حضرت حق به بندگان است در مادران از جانب خداوند به ودیعه نهاده شده است. اگر صبر و نقش مادری با هم تلفیق شود چه نتایج بزرگی به بار خواهد آورد. یکی از عواملی که موجب دور شدن بلیات از جوامع بشری در آخرالزمان می‌شود دعای مادران است.

وی اضافه کرد: نباید در برابر کسانی که این جوانان را از ما گرفته‌اند و موجب داغدار شدن مادرانشان شده‌اند تا جایی که حتی برخی از این مادران نتوانستند پیکر فرزندان خود را ببینند، تسلیم شویم. اصلا کارِ فرهنگی انقلاب اسلامی این است که زمینه را برای بهشتی کردن بیشتر مردم فراهم کند وگرنه بستر دوزخی کردن مردم و ایجاد فضای ناهنجار و نامناسب هنر محسوب نمی‌شود. ما وارث این همه رشادت هستیم. این هنر امام خمینی (ره) بود که این همه شهید بدهیم و یک وجب از خاک کشور را به واسطه خون شهدا از دست ندهیم. حالا شاید عده‌ای بگویند که در دوران پهلوی هم با صدام وارد جنگ شدیم و یک وجب از خاکمان را نیز از دست ندادیم، اما بنده باید یادآور شوم که بحرین، جزئی از خاک ایران بود و برای اینکه صدام عقب‌نشینی کند در دوران طاغوت جزایر بحرین را واگذار کردیم تا صدام عقب‌نشینی کند.

بذرپاش در ادامه این همایش به اهمیت خون شهدا اشاره کرد و گفت: بر فرض که به یک سری دستاوردهای سیاسی در عرصه‌های گوناگون رسیدیم ولی در گام بعدی، باید پاسخ این مادران شهید را داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسیر انقلاب جلو خواهد رفت. در دوره‌ای از تاریخ انقلاب عده‌ای می‌گفتند که مردم بریده‌اند و این تحلیل، ناشی از این است که تحلیل‌گران خودشان بریده‌اند و تحلیل‌های سیاه ارائه می‌کنند. در دوران هویدا گفته می‌شد که وضعیت فرهنگی کشور بد شده بود ولی با رهبری امام خمینی (ره) همان جوانانی که در آن شرایط فرهنگی رشد کرده بودند، انقلاب کرده و جنگ را مدیریت کردند. برخی سیاسیون و آقایان بریده‌اند و این را به جامعه تسری می‌دهند ولی باید گفت این طور نیست دعای این مادران اجازه نمی‌دهد ملت ببرند و تا پرچم را به صاحب اصلی این نهضت ندهند از پا نخواهند نشست.

در ادامه این مراسم ابراهیم گلفام ضمن قرائت پیام رهبر انقلاب که صبح دیروز به مناسبت این همایش سراسری ارسال شده بود، گفت: انقلاب اسلامی به برکت وجود امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه موجب تغییر رژیم منحط پهلوی شد، موجب رشد فرهنگ اسلامی نیز گردید. انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ثبت روزهای ارزشمندی در تقویم شد. برای نمونه روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) که در تقویم به روز جوان نامگذاری شده است.

در پایان این مراسم از مادران شهیدان جاوید‌الاثر اسدالله لگاری‌نژاد، حبیب ملیحی، غلامحسین قربانی‌، بهرامعلی لطفی آستانجین، حمیدرضا شفیعی، محمود صادقی‌راد، محمدرضا آذرفرد، معظمی گودرزی و جمع کثیری از مادران شهدا تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم کیک بزرگی منقوش به تصویر شهید حمیدرضا شفیعی که روز گذشته مصادف با روز ولادت این شهید بزرگوار بود توسط مادر این شهید بریده شد. مادر این شهید مفقود الپیکر گفت: پسرم اهل نماز و قرآن بود و به مسجد رفت و آمد داشت. این مادر شهید گفت: اگر فرزندم برگردد برایش قربانی خواهم داد و خیلی خوشحال می‌شوم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها