کد خبر: ۲۲۹۱۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
درست در روزهایی که همه جهان خود را برای دیدن جام‌جهانی آماده می‌کنند در خیلی از لیگ‌های مختلف یارگیری‌ها آغاز شده  و لیگ کشورمان هم از این قاعده مستثنا نیست. روز گذشته یکی از این روزهای بسیار داغ بود. سرانجام آبی‌های پایتخت از بازیکنان جدیدشان رونمایی کردند و علی دایی در مصاحبه‌ای مدعی شد بزودی 2 بازیکن بزرگ به تیمش می‌پیوندند اما نخست بپردازیم به استقلال. تیمی که تا چند روز قبل مشکل بسته شدن حساب‌هایش را داشت اما به گفته مدیرعامل این تیم این مشکل حل شده است و بزودی آنها با تمام بازیکنانشان به توافق می‌رسند. پیرو همین موضوع دیروز صحبت از جذب 3 بازیکن سرشناس شد. حتی برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند این 3 بازیکن با استقلال قرارداد رسمی امضا کرده‌اند. امید ابراهیمی، بازیکن فصل گذشته  سپاهان ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه به باشگاه استقلال رفت تا مشخص شود این بازیکن فصل آینده را در این تیم توپ خواهد زد. استقلالی‌ها که تصمیم گرفته‌اند بازیکنانی را که جذب کرده‌اند با هم معرفی کنند راس ساعت 14 دیروز کنفرانس خبری خاصی برگزار کردند. مطمئنا پیوستن امید  ابراهیمی به باشگاه استقلال یکی از پرسر و صداترین نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر خواهد بود. همچنین پس از امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده که پیش از این هم خبر حضورش در استقلال منتشر شده بود به داخل ساختمان باشگاه استقلال رفت تا دومین خرید استقلال هم مشخص شود. همچنین سومین بازیکنی که به باشگاه استقلال آمد تا قراردادش را به طور رسمی امضا کند میلاد فخرالدینی مدافع راست فصل گذشته  باشگاه تراکتورسازی بود. بدین ترتیب استقلالی‌ها دیروز 3 بازیکن اسم و رسم‌دار را به خدمت گرفتند، باید دید در ادامه فصل نقل و انتقالات آنها چه بازیکنانی را جذب خواهند کرد.
عمران‌زاده هم ماندنی شد
وقتی چند روز پیش خبر توافق حنیف عمران‌زاده با تراکتورسازی تبریز منتشر شد، خیلی‌ها می‌دانستند این موضوع بازارگرمی‌ای بیش نیست. عمران‌زاده پس از مذاکره با تراکتوری‌ها یک مصاحبه آنچنانی هم کرد و در آن گفت‌وگو در حمایت از مهدی رحمتی چند طعنه هم به استقلالی‌ها زد. با این حال اما مدافع آبی‌پوشان دیروز برای ماندن در این تیم با مسؤولان باشگاه به توافق رسید. عمران‌زاده پس از مذاکره با تراکتورسازی و مصاحبه‌اش مورد خشم امیر قلعه‌نویی قرار گرفته بود اما در نهایت با واسطه‌گری علی نظری‌جویباری، او با مسؤولان باشگاه برای ماندن در این به توافق رسید. گفته می‌شود عمران‌زاده
یکی، دو روز دیگر قرارداد 2 ساله جدیدش با استقلال را تمدید می‌کند. این مدافع مازنی در طول چند فصل گذشته از بازیکنان ثابت و تاثیرگذار استقلال در خط دفاعی بوده و بعید به نظر می‌رسید قلعه‌نویی قید چنین مدافعی را به‌سادگی بزند.
عبدالله کرمی و نوروزی تا آخر هفته
با پرسپولیس می‌بندند
سرمربی پرسپولیس دیروز مصاحبه‌ای انجام داد و در خلال آن به موضوع مهمی اشاره کرد: «ان‌شاءالله در هفته جاری 2 بازیکن بسیار خوب به ما اضافه خواهند شد که در فوتبال این مملکت تاثیرگذارند. حدود یک ماه است روی این 2 بازیکن فکر و زوم کرده‌ام و امیدوارم آنها را سریع‌تر بتوانیم به تیم اضافه کنیم.» البته دایی نامی از این 2 بازیکن نبرد اما جست‌وجوهای ‌آی‌اسپورت به این نتیجه رسیده که عبدالله کرمی و رضا نوروزی 2 بازیکن مورد نظر دایی هستند. رضا نوروزی آخرین بار دوشنبه با علی دایی صحبت کرده و برای پیوستن به پرسپولیس پاسخ مثبت داده است. ضمن اینکه جواب استعلام از سازمان لیگ نشان می‌دهد او قراردادی با نفت ندارد و پیوستنش به پرسپولیس بلامانع است.عبدالله کرمی نیز طی آخرین تماسش به مسؤولان باشگاه پرسپولیس وعده داده که نهایتا فردا یا پس‌فردا برای انجام مذاکرات نهایی به تهران خواهد آمد. دایی امیدوار است قرارداد این 2 بازیکن را با پرسپولیس تا آخر همین هفته نهایی کند.
خط هافبک سوت و کور قرمزها
محمد نوری از پرسپولیس جدا شد و احتمالا به استقلال خواهد پیوست. قبل از او محسن مسلمان که به صورت قرضی به پرسپولیس پیوسته بود به ذوب‌آهن بازگشت و البته قاسم دهنوی هم به این تیم اصفهانی پیوست. از سوی دیگر هنوز تکلیف رضا حقیقی با پرسپولیس روشن نیست و هیچ‌کس نمی‌داند سرانجام این هافبک ملی‌پوش که هنوز مشکل طلبش حل نشده در جمع سرخ‌ها می‌ماند یا نه. حالا پرسپولیس تنها یک هافبک دفاعی قطعی به نام مهرداد کفشگری دارد. در حالی که با توجه به سیستم مدنظر دایی باید 4 بازیکن شاخص در این پست حضور داشته باشند. حتی با فرض اینکه حقیقی هم در پرسپولیس ماندنی شود دایی به 2 بازیکن قابل دیگر در این پست نیاز دارد تا در طول فصل و 3 جامی که پیش‌رو دارد دچار کمبود نشود. در این میان از مدتی قبل مذاکره و تلاش برای جذب قاسم حدادی‌فر شروع شده اما این بازیکن جواب نهایی را به بعد از جام‌جهانی موکول کرده اما سوال مهم اینگونه مطرح می‌شود که اگر حدادی‌فر به پرسپولیس نه گفت تکلیف چه خواهد شد و دایی در این پست حساس چه بازیکنانی را می‌تواند جذب کند. دایی که در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات پیش فصل گذشته مجبور شد مارکو سپانوویچ صربستانی و بی‌کیفیت را برای گزینه چهارم هافبک دفاعی انتخاب کند به خاطر کلاهی که با خرید این بازیکن به سرش رفت  باید حالا از ریسمان سیاه و سفید بترسد اما مشخص نیست چرا حرکت مهمی در این زمینه انجام نمی‌دهد البته بعید نیست حدادی‌فر به صورت مخفیانه به دایی جواب بله را داده باشد اما باید دید در صورت جذب حدادی‌فر می‌توان حقیقی را هم حفظ کرد و یک هافبک دفاعی قابل دیگر جذب کرد؟ همچنین در پست هافبک بازیساز و پلی‌میکر پرسپولیس در حال حاضر  و بعد از اینکه نوری و مسلمان را از دست داده تنها صادقیان  را در اختیار دارد و مشخص نیست  دایی برای این پست و پیدا کردن یک رقیب برای پیام چه فکری در سر دارد. این مساله در حالی نگران‌کننده به نظر می‌رسد که در فهرست بازیکنانی که دایی آنها را می‌خواهد نام هیچ هافبک بازیساز شاخصی دیده نمی‌شود.
بازارگرمی بازیکنان داخلی ادامه دارد
اساسا در روزهای نقل و انتقالات فوتبال ایران، هیچ بازیکنی نیست که به گفته خودش با پیشنهاد خارجی روبه‌رو نشده باشد. از تاپ‌ترین ستاره‌های لیگ برتر گرفته تا بازیکنانی که در دسته چهارم لیگ‌های استانی توپ می‌زنند، همه و همه دارند روی پیشنهادی خارجی فکر می‌کنند و حضور در باشگاه‌های وطنی را– حداقل در مصاحبه‌ها-  گذاشته‌اند در اولویت دوم انتخاب‌های‌شان. در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از فوتبالیست‌های ایرانی خود را در آستانه امضای قرارداد با باشگاه‌های خارجی معرفی کرده‌اند اما پای عمل و امضا که رسیده یا اسم تیم‌های ب باشگاه‌های فرنگی به میان آمده یا مشخص شده همه چیز در حد یک شوخی نه‌چندان بامزه بوده است. برملا شدن کاغذی بودن این قراردادها البته ذره‌ای از اعتماد به نفس همایونی پسران پابه توپ ایرانی نکاسته است. آنها مجبور به ماندن بوده‌اند اما از همین اجبار، به حماسه «عشق به تیم» و «وطن‌پرستی» پل زده‌اند. در تازه‌ترین نمونه این اتفاق، مدیرعامل باشگاه ملوان در روزهای مذاکره با محمد غلامی مدعی شده او از باشگاه‌های خارجی پیشنهاد دارد اما ممکن است به عشق ملوان به این تیم اضافه شود!  اینکه یک باشگاه خارجی حاضر بشود مهاجمی را بخرد که آخرین دیدار 90 دقیقه‌ای فصل گذشته‌اش را در هفته هفدهم انجام داده و حدفاصل هفته‌های دهم تا سی‌ام تنها یک گل به ثمر رسانده، نشان از سخاوت و دست‌و دل بازی خارجی‌هاست و البته نشان از چیزهای دیگری که واضح‌تر از آنند که به تنگنای واژه‌ها کشیده شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها