کد خبر: ۲۲۹۳۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
عزل و نصب های سیاسی – جناحی در دانشگاه آزاد شیراز:
این عزل و نصب که بهانه صحبت های انتقادی تاریخدان بزرگ انقلاب سید حمید روحانی که در فضای علمی این دانشگاه انجام گرفت، نوید و پیام خوبی را به بیرون مخابره نمی کند و این سوال را در ذهن هر دانشجوی اين دانشگاه ایجاد می کند که قرار است برای این دانشگاه بزرگ استان فارس چه اتفاقی بیفتد و چه خوابی برای آن دیده اند و قفل های سکوت قرار است بر دهان چه کسانی قرار گیرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال، انتصابات وزارت علوم توجه همگان را به خود جلب کرده است. انتصاب افراد مسئله‌دار و رادیکال اصلاح‌طلب در وزارت علوم هیچ کمکی به رشد تولید علمی کشور نمی‌کند، چنین اقداماتی باعث می‌شود پای گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه به دانشگاه‌ها باز شود و در نتیجه فضای دانشگاه‌ها سیاست‌زده شود.

که رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: "این را توجه کنند آقای فرجی‌داناو آقای هاشمی؛ نگذارید دانشگاه جولانگاه حرکتهای سیاسی بشود. اینکه ما جوان را به‌عنوان یک موتور محرک تحولات سیاسی بپذیریم، حرف من است. من اعتقاد دارم به این قضیه که نسل جوان در هر جامعه، موتور حرکت تحولات اجتماعی و تحولات سیاسی است؛ بخصوص جوان دانشجو؛ طبیعتش این است... این غیر از این است که ما دانشگاه را محل جَوَلان گرایشهای سیاسی‌ای که بعضی‌شان مخالف با اصل نظامند یا مخالف با جهت‌گیری‌های نظامند بکنیم. این را باید حتما مراقبت کنید و جلوی آن را بگیرید."



در این بین دانشگاه آزاد نیز از این پروژه و برخوردهای سلبی بی نصیب نماند و از تغییر ریاست این دانشگاه بزرگ کشور آغاز گردید. اما اتفاق مهم تغییر ریاست دانشگاه آزاد شیراز بود که بدون اطلاع و در سکوت کامل و در زمان تعلیلی کلاس ها انجام شد. این عزل و نصب که بهانه صحبت های انتقادی تاریخدان بزرگ انقلاب سید حمید روحانی که در فضای علمی این دانشگاه انجام گرفت، نوید و پیام خوبی را به بیرون مخابره نمی کند و این سوال را در ذهن هر دانشجوی اين دانشگاه ایجاد می کند که قرار است برای این دانشگاه بزرگ استان فارس چه اتفاقی بیفتد و چه خوابی برای آن دیده اند و قفل های سکوت قرار است بر دهان چه کسانی قرار گیرد.

جالب است که به دلیل نقد یک تاریخدان از برخی از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی، بدین سان رئیس دانشگاه برکنار می شود. البته تغییر مدیریت در هر دانشگاهی انجام می شود و اما نگرانی زمانی است که سابقه ی مدیر جدید در هاله ای از ابهام قرار دارد و خاطرات سال های 85 دانشگاه آزاد شیراز در اذهان زنده می کند كه مي توان آن را دوران رقت بار اين دانشگاه عنوان كرد، سال های اخراج و تعلیق دانشجوهای معترض به مسائل صنفی دانشجویی.

نگرانی اینجا دوچندان می شود که ایشان تنها یک روز پس از منصوب شدن دست به تغییرات گسترده ای در سطح مدیران، رئیس ها، کارمندان ها می زنند. نکته اینجا جالبتر می شود که در ادامه این دومینو رئیس منطقه1 دانشگاه آزاد نیز برکنار می شود. و در ادامه هم رئیس دانشکده و چند تن از مسئولین در کمتر از 24 ساعت از کار برکنار می شوند. فلذا امید داشتیم در سال مدیریت جهادی نسبت به عملکرد مدیریتی کلان دانشگاه آزاد شيراز نگاه غير سياسي و غیر دیکتاتورمآبانه با دقت بیشتری انجام شود.

اما پاسخ چند سوال توسط مسئولین کنونی دانشگاه آزاد ضروریست: 1- آیا صحبت های روحانی دارای اظهارات واهی و بی اساس بود؟ پس چرا ما پاسخی از شاکیان نمی شنویم؟ 2- مگر دانشگاه محلی برای طرح مباحث علمی انتقادی نیست ؟ فرضاً اگر این اظهارات یک اشتباه تاریخی باشد چرا با داس شروع به سر بریدن منتقدین می کنید ؟

مگرنه ریاست محترم جمهور و محبوب جناب آقای دکتر روحانی فرمودند : پناه می بریم به خدا از استبداد در رای و بستن دهان منتقدان!!!  پس برخورد این چنین چرا؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
حدیث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲
۳
حق با شماست! اما نقد درست یعنی هر دو سو نقد بشن،نه با اهانت به بزرگان مملکت،با فحاشی و بی ادبی فقط یک طرف کوبیده شه!
تو این 3 سالی که فقط یک سالش کرسی به پا شد تو این دانشگاه،ما دانشجو ها شاهد هر نوع بی ادبی و اظهار نظر های سخیف دانشجو های جزء بودیم
نظرلتی که فقط جنبه ی یک سویه داشت و فقط یک جناح نقد میشد!
پاسخ
دانشجوی پردیس
-
۱۸:۲۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۹
۰
سرم درد گرفت ازین همه بی خردی...کاش کت شلواری های یقه بسته درد انقلاب داشتن
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۱
چه لذتی میبره این ...
لعنت بر چپاول گران و خالی کنندگان جیب ملت ایران.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۶
۱
این روشها بسیار امنیتی و خطرناک است.
پاسخ
سید
GERMANY
۲۰:۵۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۹
۰
دست این فرد بوسیدن نداره ..قطع کردن داره ... مرگ بر من که اگر یکروز هیچ آب و نونی نداشته باشم و فقط وفقط نیازم دست این ادم باشه و برا خاطر رفع نیازم حتی نگاهشم بکنم ..والله و بالله از جونو دلم این حرف و زدم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
http://ghariv.ir/fa/news/5824
بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز بر ضد کودتای سیاسی جناحی در این دانشگاه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
سلام
لطفا بیانیه دانشجویان دانشگاه ازاد شیراز و پویش آنها در اعتراض به عزل و نصبهاب اخیر هم بذارید.
روی سایت ghariv و jtnews لینکش هست.
اصل مطلب روی unazad.blogfa.com هست
با تشکر
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا افتضاح به بار آوردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
۰
۱
چیزی که عوض داره گله نداره... همیشه شعبون یه بارم رمضون...
پاسخ
اسماعیل میرزایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
۲
۰
... . اینها باشعار اعتدال ، اصلاح طلب ، ازادی بیان و.. سرکار می ایند ولی به منتقدین میگن بیسواد اخه ادم ... کی بیسواده اخه ... باین عزل نصب هایی که دارند انجام می دهند اسلام واقعا اینه یک کمی به به زندگی حضرت امام ورهبرمعظم انقلاب نگاه کنید .
پاسخ
رضا
UNITED STATES
۱۷:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
پویش و مطالبه دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز در برابر فساد.
آشنایی بیشتر با مسئول جدید دانشگاه آزاد شیراز.
unazad.blogfa.com
پاسخ
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
۰
۱
با سلام خیلی از تغییرات شیراز بجا بود بنده مطلع هستم. :)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها