کد خبر: ۲۲۹۳۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، ديويد اوسپينا، دروازه‌بان تيم ملي کلمبيا که در تيم نيس فرانسه عضويت دارد، با انتقاد از توپ جام جهاني 2014 گفت: ما دروازه‌بانان مي‌دانيم که شور و شوق فوتبال از دروازه تيم‌ها نشأت مي‌گيرد براي همين تلاش مي‌کنيم خودمان را با تکنولوژي توپ جديد وفق دهيم. کار با توپ «برازوکا» خيلي دشوار است، چون بيش از حد سبک است. به هر حال سخت تلاش مي‌کنيم تا با آن سازگاري پيدا کنيم.

توپ‌هاي جام جهاني 2014 برزيل که با نام «برازوکا» شناخته مي‌شوند توسط کمپاني آلماني «آديداس» توليد مي‌شوند. اين کمپاني که مسئول توليد توپ‌هاي جام جهاني است در دوره قبلي جام جهاني هم توپ «جابولاني» را توليد کرده بود.

در دوره قبل جام جهاني هم برخي دروازه‌بان از توپ رسمي مسابقات انتقاد کرده بودند. براي مثال جان لوئيجي بوفون، سنگربان ايتاليا گفته بود «جابولاني» توپ مناسبي براي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نيست، ژوليو سزار، دروازه‌بان برزيل آن را با توپ‌هايي که در سوپرمارکت‌ها به فروش مي‌رسد مقايسه کرده بود و ديويد جيمز، دروازه‌بان تيم ملي انگليس هم جابولاني را وحشتناک توصيف کرده بود.

ديه‌گو مارادونا، سرمربي آرژانتين در جام جهاني 2010 هم با انتقاد از توپ «جابولاني» عنوان کرده بود اين توپ در هوا به طور مستقيم حرکت نمي‌کند. با اين وجود افرادي هم بودند که از جابولاني تمجيد کردند. يکي از اين افراد کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي پرتغال در جام جهاني 2010 بود که پس از برتري 7 بر صفر شاگردانش مقابل کره‌شمالي گفت: ما عاشق اين توپ هستيم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها