کد خبر: ۲۲۹۴۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
آخرین تحولات سومین روز بحران امنیتی در عراق؛
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که تا کنون 101 مورد عملیات هوایی ضد مناطق استقرار عناصر داعش در استانهای نینوا و صلاح الدین انجام شده است، و نیروی هوایی ارتش فضای استان صلاح الدین را کاملا تحت کنترل دارد. شبکه شبه رسمی العراقیه با اعلام این خبر تأکید کرد که نیروی هوایی عراق در این عملیات مواضع داعش را به دقت هدف قرار داد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 به نقل از رسانه‌های عراقی، درگیری‌ها در عراق در روز پنج شنبه در حالی وارد سومین روز می‌شود که ارتش عراق در جریان درگیری‌های چهارشنبه توانست تعدادی از شهرهایی را که به تصرف تروریست‌های «داعش» درآمده بود، از جمله شهر استراتژیک تکریت، را از آن‌ها باز پس گیرد.

در عین حال، تروریست‌ها نیز به پیشروی خود در برخی از دیگر مناطق ادامه دادند. روز چهارشنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای داعش به چند کیلومتری شهر مقدس «سامرا» رسیده‌اند و درگیری‌های شدیدی در ورودی شهر در جریان است. با این حال هیچ مقام عراقی‌ای این خبر را تائید نکرد.

تصرف کنسولگری ترکیه، از اصلی‌ترین حامیان مخالفان سوریه در سه سال گذشته، در شهر موصل عراق به دست تروریست‌ها از جمله دیگر تحولات مهم دیروز بود. ترکیه در پی این اتفاق و به گروگان گرفته شدن 48 کارمند و دیپلمات کنسولگری، خواستار تشکیل جلسه اعضای ناتو شده و در عین حال چندین جلسه با حضور مقامات سیاسی و امنیتی تشکیل داد. با این حال، گروگان‌ها همچنان در اختیار داعش هستند.



آغاز عملیات هوایی ارتش عراق ضد داعش

به گزارش رسانه های عراق، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که تا کنون 101 مورد عملیات هوایی ضد مناطق استقرار عناصر داعش در استانهای نینوا و صلاح الدین انجام شده است، و نیروی هوایی ارتش فضای استان صلاح الدین را کاملا تحت کنترل دارد.

شبکه شبه رسمی العراقیه با اعلام این خبر تأکید کرد که نیروی هوایی عراق در این عملیات مواضع داعش را به دقت هدف قرار داد.

وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه ای تأکید کرد که فضای استان صلاح الدین را کاملا تحت کنترل دارد و به تعقیب عناصر داعش ادامه می هد. بر اساس این گزارش چندین مورد عملیات در جاده "العظیم" در این استان صورت گرفت که در جریان آن همه تروریستهایی که کنترل این جاده را در دست گرفته بودند به هلاکت رسیدند.

همچنین عناصری که در جاده "الاسحاقی" در شمال سامره مستقر شده بودند، در عملیات هوایی ارتش از پای در آمدند.


رد پای آمریکا و اسرائیل در ناآرامی های عراق

نماینده شهر موصل و استان نینوا در پارلمان عراق رخدادهای این شهر و فروپاشی امنیتی را که در مناطق مختلف عراق رخ داده به کودتای سیاسی و نظامی علیه دموکراسی در این کشور تشبیه کرد و درباره پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.

شیخ محمد تقی مولا نماینده عضو فراکسیون المواطن(مجلس اعلای اسلامی عراق) از استان نینوا به مرکزیت موصل در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر ، رخدادهای این شهر و از هم گسیختگی امنیتی را که در مناطق مختلف عراق رخ داد به کودتای سیاسی ونظامی علیه دموکراسی در این کشور تشبیه کرد و هشدار داد در صورتی که اقدامی جدی علیه این تجاوزات صورت نگیرد تا چند روز دیگر شاهد ورود تروریستها به شهرهای مذهبی و به ویژه سامرا و کربلا خواهیم بود. وی بر دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناآرامی های عراق تاکیدکرد.

همچنین اخبار روز گذشته در اینجا قابل دسترسی است.

حمله ناکام تروریستها به کرکوک/ 17 عضو داعش کشته و زخمی شدند

 
یک منبع امنیتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه عراقی السومریه نیوز اظهار داشت: درگیریهای نیمه شب گذشته میان داعش و نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در کرکوک با کشته و زخمی شدن 17 تروریست همراه شد.
 
واکنش داوداوغلو به اقدامات داعش/ کسی نباید قدرت ترکیه را آزمایش کند
 
"احمد داود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه پیش از ترک نیویورک به مقصد آنکارا، درباره اقدامات اخیر تروریستها در موصل اظهار داشت: ما به شدیدترین نحو ممکن با کسانی که به شهروندان ما آسیب برسانند، برخورد می کنیم.
 
آمریکا حمله پهپادهایش به داعش را بررسی می کند
 
در پی تحولات عراق و تصرف بخش هایی از این کشور از سوی گروه تروریستی داعش آمریکا وعده کمک های بیشتر به عراق را داده و در عین حال قصد دارد حمله پهپادهای خود به گروه مذکور را بطور جدی بررسی کند.
 
  تشکیل یگان امنیتی توسط مردم استان ذی قار برای مواجهه با تروریستها
 
مقامات محلی در استان ذی قار (جنوب بغداد) از تشکیل یک یگان امنیتی با حضور مردم این استان خبر دادند.

این یگان امنیتی برای کمک به ارتش عراق در مواجهه با گروههای تروریستی تشکیل شده و تجهیزات نظامی متعدد را در اختیار آنها قرار داده است.

 
  عراق از آمریکا برای حمله به تروریست ها کمک خواست
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خبری به نقل از مقامات آمریکایی و عراق مدعی شد که نوری المالکی نخست وزیر عراق از ماه پیش بطور مخفیانه خواستار حمله پهبادهای آمریکا به ترریست های داعش بوده است.
 

عقب نشینی نیروهای ارتش عراق از نقاط مرزی سوریه
 
یک منبع عشایری در استان الانبار عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق از نوار مرزی عراق و سوریه در غرب استان الانبار عقب نشینی کرده و نیروهای عشایری با کمک پلیس محلی در این نقاط جایگزین شده و امنیت را بر عهده گرفته اند.
 

تاکید سران سیاسی بر وحدت ملی عراق و مجازات خاطیان
 
در پی ناامنی های اخیر در نقاط مختلف عراق به ویژه استانهای صلاح الدین، نینوا و الانبار سران سیاسی عراق در منزل "ابراهیم الجعفری" رئیس ائتلاف ملی در بغداد گرد هم آمدند.

این نشست با حضور "نوری المالکی" نخست وزیر عراق و "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان و برخی دیگر از سران سیاسی این کشور برگزار شد.

بان کی مون خواستار آزادی اتباع ترکیه در عراق شد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آزادی فوری اتباع ربوده شده ترکیه در عراق شد.

وی با اشاره به اصل مصونیت کنسولی و دیپلماتیک گفت : 49 تبعه ربوده شده ترکیه از کنسولگری این کشور در موصل باید بدون قید و شرط و سالم آزاد شوند.

نماینده بان کی مون : عراق با بزرگترین هجمه تروریستی روبرو است/سیاستمداران علیه داعش متحد شوند

نیکلای ملادینوف نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با بیان اینکه عراق با بزرگترین هجمه تروریستی روبرو است، بر ضرورت اتحاد سیاستمداران برای مقابله با داعش تاکید کرد.


تروریستهای داعش 16 عراقی را در موصل تیرباران کردند

تروریستهای تکفیری داعش در جنایتی هولناک، 16 نفر از ساکنان شهر موصل را به ضرب گلوله کشتند.

شاهدان اعلام کردند تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش)، روز چهارشنبه 16 عراقی را در مرکز شهر موصل به رگبار بستند و همه آنها را به قتل رساندند.

کشته شدن یک فرمانده ارتش در جنگ با داعش/ضربات دقیق هوایی به مواضع تروریستها

یک منبع امنیتی گزارش داد فرمانده لشکر چهارم پیاده ارتش عراق که پیشاپیش سربازانش با تروریستهای داعش در تکریت می جنگید، به شهادت رسید.

وی افزود سرلشگر نذیر عاصم کوران پس از آنکه نبرد شجاعانه ای با تروریستهای داعش در منطقه العوجه در جنوب تکریت داشت، جان خود را از دست داد.
 
نشست فوق العاده ناتو درباره حوادث موصل/سفر نیمه تمام داود اوغلو به نیویورک

همزمان با درخواست ترکیه از ناتو برای برگزاری نشست فوری درباره حوادث موصل، وزیر خارجه ترکیه هم سفر خود به نیویورک را نیمه تمام گذاشت و به تصمیم گرفت به کشورش بازگردد.
 
سیطره ارتش بر فرودگاه موصل/نشست سران عراق در منزل ابراهیم الجعفری

آغاز نشست ملی با حضور مالکی، حکیم، الجعفری و النجیفی

رسانه های عراق از آغاز نشست ملی با حضور نخست وزیر، رئیس پارلمان، رئیس ائتلاف ملی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش الفرات، نشست ملی در دفتر ابراهیم الجعفری نخست وزیر اسبق با حضور نوری المالکی نخست وزیر، اسامه النجیفی رئیس پارلمان، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و برخی دیگر از مقامات سیاسی با هدف بررسی اوضاع امنیتی به ویژه سیطره گروه تروریستی داعش بر برخی مناطق موصل و صلاح الدین برگزار شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۳
۰
شاید گروگانگیری اتباع ترکیه در موصل بهانه ی کافی برای دخالت ترکیه با پشتیبانی ناتو در شمال کردنشین عراق کافی باشد. ایران هم که علیه تروریستهای داعش مداخله می کند و عراق صحنه ی رودر وریی ایرات و ترکیه خواهد شد؟ بخش خصوصی عزیزتر از جان و خط لوله ی صلح به اروپا و هتل سازیها در ایران کجای این صحنه قرار می گیرند؟ از نقشه ها پیداست داعش نیروی زیادی دارد و بخش نفتی مهمی از سوریه و عراق را در اشغال خود گرفته و دوستانش در بغداد در راس امور نشسته که اشتباه نکنم رئیس مجلس یکی از آنها بود. کودتا در شرف انجام است و به هر قیمت نباید گذاشت چنین بشود. دامن غرب ایران را هم میگیرد و مشارکتی ها مشارکت می کنند.
پاسخ
بصائر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
ارائه مقاله درباره کمال عقل در پرتو حکومت مهدوی ؛ لطفا به وبلاگ بصائر ما سر بزنید باتشکر
basaaer-rasooleakram.blogfa.com
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها