کد خبر: ۲۲۹۹۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: به دنبال کسب سهميه آسيايي و صعود از گروه‌مان هستيم.
به گزارش پایگاه 598،رسول خطيبي در کنفرانس مطبوعاتي‌اش اظهار داشت: ماه شعبان را به همه تبريک مي‌گويم و تشکر ويژه از همه خبرنگاران دارم که زحمت زيادي مي‌کشيد. از تمام مردم آذربايجان و پيشکسوتان تشکر مي‌کنم با کسب اجازه از تمام پيشکوستان عزيز رخصت مي‌خواهم و اميدوارم دعا کنند که بتوانم در تيم تراکتورسازي به موفقيت برسيم. بايد قدردان مربياني که تلاش کردند باشيم و با کسب اجازه از آنها اميدوارم بتوانم کمکي به تراکتورسازي کنم. از مديريت هم تشکر مي‌کنم که بنده را به عنوان سرمربي انتخاب کرد.

وي در پاسخ به اين سوال که تراکتورسازي تيم بزرگي است و هواداران آرزوهاي زيادي دارند، اين تيم در سال‌هاي اخير تا حدودي خواسته‌هاي هواداران را برآورده کرده اما رفتن بازيکنان تاثيرگذار در اين تيم را چگونه مديريت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: مي‌دانم تراکتورسازي تيم بزرگي است و در واقع کل ايران اين موضوع را مي‌داند. بازيکناني که در تراکتورسازي هستند خوبند اما متاسفانه به جز يک بازيکن قراردادشان يک ساله بود. استراتژي ما داشتن بازيکن به نام نيست بلکه بازيکني مي‌خواهيم که کارايي بيشتري داشته باشيد. نسبت به آمار و آناليزي که انجام داده‌ايم بازيکنان را به خدمت خواهيم گرفت.

سرمربي تراکتورسازي يادآور شد: بازيکنان بنام در ليست داشتيم به طور مثال با علي کريمي ديروز صحبت کردم و به او تا اول تيرماه وقت داديم که به ما جواب بدهد اولويت اولش هم تراکتورسازي است البته اگر در ايران بماند. بازيکناني مي خواهيم که مثمرثمر باشند. مي‌خواهيم مثل باشگاه فولاد کار بزرگي انجام دهيم. آنها بدون اينکه با بازيکن بزرگي قرارداد ببندند به هدف خود رسيدند.

خطيبي تصريح کرد: قرارداد من 3 ساله است و تمام برنامه‌هاي من آماده است. مربي‌اي که مي‌خواهد در ليگ قرارداد ببندد اگر مي خواهد به تيم خدمت کند بايد بازيکن با انگيزه جذب کند و قرارداد بلند مدت با آنها ببندد. بزرگترين ظلم به باشگاه اين است که با بازيکن قرارداد کوتاه‌مدت ببنديم. بزرگترين خدمت اين است که قرارداد بلند مدت امضا کنيم. ما کمترين قراردادمان 2 ساله است. اکثر بازيکنان قرارداد يک ساله داشتند. اين بزرگترين ظلم به تراکتورسازي است. تيم‌هاي خارجي حداقل قراردادشان 2 يا 3 ساله است. بازيکناني مي‌گيريم که در سال‌هاي آينده به بازيکنان بزرگ تبديل شوند. بازيکني را جذب کردم که از 10 بازيکن برتر ايران است و قراردادش نصف بازيکنان پارسال است که 700-800 ميليون گرفتند و کارايي لازم را نداشتند و 7-8 بازي هم بيشتر نکردند.

وي در مورد اينکه بومي‌گرايي خواهد کرد يا خير گفت: در سال اول نهايتا 20-30 درصد مي‌توانيم اين کار را کنيم. بايد در رده پايه سرمايه‌گذاري کنيم. براي سال‌هاي آينده بيشتر تلاش خواهيم کرد و در سال سوم صد در صد تلاشمان براي بومي‌گرايي خواهد بود. با کمک شما مي‌توانيم بازيکنان بومي را به تيم بياوريم که پيراهن برايشان مهم باشد.

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي خاطرنشان کرد: بومي‌گرايي نياز به زمان طولاني دارد. نبايد بحث آن را باز کنيم. نهايتا مي‌توانيم 20 درصد در سال اول داشته باشيم. به مرور زمان اين کار را خواهيم کرد. احتمال دارد 20 درصد هم نشود. امسال هدفمان اين است که حداقل سهميه آْسيا را بگيريم و نيم نگاهي به قهرماني يکي از جام‌ها داشته باشيم. مربي‌اي که بگويد قول قهرماني مي‌دهم مربي نيست. همچنين به دنبال صعود از گروهمان در ليگ قهرمانان آسيا هستيم.

خطيبي اظهار داشت: ما 4 بازيکن جذب کرده‌ايم و 2 سهميه ديگر را براي بعد از جام جهاني گذاشته‌ايم. با چند ملي‌پوش صحبت کرده‌ايم و به غير از کريم انصاري‌فرد با چند بازيکن پس از جام جهاني صحبت خواهيم کرد. تلاش مي‌کنيم کريم انصاري‌فرد را حفظ کنيم و پس از جام جهاني با او هم صحبت مي‌کنيم. سال گذشته قراردادهايي بستند که فکر مي‌کنم به تراکتورسازي کم‌لطفي شده بود. مطمئن باشيد يکي از هجومي‌ترين تيم‌هاي ليگ تراکتورسازي خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: سال گذشته هم صحبت‌هايي در مورد حضور من شده بود و گفتم که وقت آن نيست چرا که ابتدا مي‌خواستم در تيم‌هاي ديگر کار کنم و پس از آن به تيم‌هاي بزرگ بروم. خودم به توني علاقه داشتم و مردم هم او را دوست داشتند اين موضوع را قبول نکردم. اما امسال به اين دليل که تجربه را به دست آوردم و احساس کردم که آدم‌هاي بزرگ که مي‌خواهند ريسک کنند دل و جان اين کار را دارند و من هم اين مسئله را در خودم ديدم. همچنين با توجه به اينکه امسال حضور مربي خارجي در تيم هاي نظامي منتفي شده و هيچ مربي‌ خارجي نمي‌تواند در اين تيم‌ها فعاليت کند اين مسئله را قبول کردم. به مسئولان باشگاه گفتم با تمام مربيان صحبت کنند و در پايان گفتند برنامه من از تمام مربيان بهتر بود.

سرمربي تراکتورسازي يادآور شد: توني مربي محبوبي است و او را دوست دارم. به احترام شما حاضرم هواداران هر مربي‌اي بگويند و او را قبول داشته باشند بياورند و من هر کاري مي‌کنم. آمده‌ام به اين تيم خدمت کنم نمي‌خواهم خود را تحميل کنم. اگر مربي‌اي مي‌دانيد بگوييد که بيايد. مردم و هواداران بايد تحمل داشته باشند. شايد با حمايت 2 جام را هم گرفتيم اما تلاش مي‌کنيم امسال سهميه بگيريم و در سال‌هاي آينده به دنبال قهرماني هستيم. بازيکن اسمي پارسال داشتيم که روي نيمکت نشسته بود و يک ميليارد گرفت اما کارايي لازم را نداشت. قول قهرماني را نمي‌دهم اما قول اين را مي‌دهم که تيمي منسجمي داشته باشيم.

وي افزود: دشمن‌هايي هستند که مي‌خواهند به تيم ضربه بزنند. زمان قلعه‌نويي و جلالي حاشيه‌هايي آورند. خواهش من اين است که مراقب کساني باشيد که حاشيه وارد تيم مي‌کنند و از ساير شهرها پيامک آذربايجاني مي‌فرستند و هواداران را تحريک مي‌کنند. خودم ديدم که از تهران و شهرهاي ديگر اين کار را مي‌کنند. من اين مسائل را شناخته‌ام و به باشگاه هم معرفي کرده‌ام.

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: تيم بايد آسيايي بسته شود و در اولويت کاري ما اين است که به مرور زمان بسته شود. بازيکني مي‌گيريم که براي ما چند سال بازي کند و به مرور زمان به هماهنگي برسند. ذوب‌آهن نايب قهرمان آسيا شد اما بازيکن بنامي نداشت بلکه با توجه به اينکه چندين سال کنار هم بودند موفق شدند. بازيکن خارجي و مربي خارجي در تيم‌هاي نظامي منتفي شده است. خودم قصد جذب بازيکن خارجي داشتم اما پس از اينکه حضور آنها منتفي شد ليست جديدي داديم.

وي عنوان کرد: من يک برنامه يک ساله داشتم که مورد قبول نشد و برنامه 3 ساله‌ام پذيرفته شد. تمام مسائل مشخص است و طبق هدفمان پيش مي‌رويم. خلاصه برنامه اين است که 80 درصد تيم بازيکناني خواهند بود که 3-4 سال در تيم بازي مي‌کنند و آن 20 درصد هم به اتفاقاتي مربوط مي‌شود که شايد باشگاه بازيکن را نخواهد و يا بازيکن بخواهد برود.

خطيبي يادآور شد: قرارداد من 3 ساله بسته شده است. مربي‌اي که يک ساله قرارداد مي‌بندد به دنبال پول است و مي‌خواهد بيرون نماند اما مربي‌اي که قرارداد بلند مدت مي‌بندد به دنبال هدف است.

وي در مورد انتقادات تصريح کرد: اگر تخريب باشد جلوي آنها مي‌ايستيم و اگر منطقي باشد خواهيم پذيرفت.

خطيبي گفت: تراکتورسازي را نبايد با گسترش فولاد مقايسه کنيد. تراکتورسازي تيم پرطرفدار در آسيا است و خصوصيات خوبي دارد و برخي خصوصيات هم نه اينکه بد اما در حد وسط است. خصوصيات خوب اين تيم اين است که اگر مربي‌اي در تيم کار کند و با هواداران رابطه خوبي داشته باشد مي‌تواند موفق باشد هر مربي‌اي که در تراکتورسازي فعاليت کند اگر هواداران پشت او باشند او مي‌تواند نتيجه بگيرد زيرا مي‌بيند که 50 هزار نفر از او حمايت مي‌کنند. خصوصيت وسط اين تيم اين است که عده‌اي از نام تراکتورسازي سوءاستفاده مي‌کنند. چون رسول خطيبي به دنبال اين مسائل نيست و حرف آنها را قبول نمي‌کند ممکن است اين افراد در ورزشگاه و جاهاي ديگر به دنبال حاشيه باشند. اگر من به کسي باج بدهم بايد به 100 هزار نفر پول بدهم. اما من به هيچ کسي باج نمي‌دهم. تعداد اين افراد هم به 5 نفر نمي‌رسد اما مي‌خواهند تيم را خراب کنند زيرا به هدفشان نرسيدند. اگر 5 نفر در ورزشگاه با رسول خطيبي مخالفت کردند مطمئن باشيد خطيبي به آنها باج يا پول نداده است.

سرمربي تراکتورسازي عنوان کرد: قرارمان اين بود که از 25 خردادماه در تبريز تمرينات خود را آغاز کنيم اما به علت اينکه نسبت به تيم‌هاي ديگر ديرتر انتخاب شدم تغيير برنامه‌اي داده‌ايم که بازيکنان را با برنامه بهتري جذب کنيم. 2/4/93 تا 9/4/93 تمرينات خود را در تهران آغاز مي‌کنيم و تست آمادگي و ارزيابي بدني بازيکنان را خواهيم داشت. پس از آن از 12 تير به ترکيه خواهيم رفت و تا 26 تير در آنجا خواهيم بود. 2 بازي دوستانه در آنجا برگزار خواهيم کرد که احتمالا يکي سپاهان خواهد بود و ديگري خارجي است. پس از 3 روز استراحت تمرينات خود را در تبريز آغاز مي‌کنيم.

وي يادآور شد: بازيکناني را جذب مي‌کنيم که به پيراهن تعصب دارند. بازيکني مي‌آيد که براي 10 ميليون چانه مي‌زند و بعد از آنکه قرارداد بستند مي‌گويند براي مردم و هواداران آمديم. بازيکن بايد مهدي کياني و حبيب گرداني باشد که به خاطر هواداران آمدند. مگر جريمه نشده بودند اما وقتي نظمي رفتار آنها را ديد جريمه را بخشيد. هواداران بايد بازيکنان را بشناسند. ايران‌پوريان هم اولين روز قراردادش را تمديد کرد.

خطيبي افزود: رسول خطيبي با دلال رابطه‌اي ندارد و اجازه حضور آنها را نمي‌دهد. باشگاه تراکتورسازي که آسيايي است اجازه ورود آنها را نمي دهد با مديربرنامه‌هايي که کارت رسمي دارند صحبت مي‌کنيم. به خاطر تراکتورسازي و تيمي که به آن تعصب دارم همه کار مي‌کنم. اگر تراکتورسازي با من قرارداد نمي‌بست 12 ساعت بعد با يک تيم ليگ برتري ديگر قرارداد مي‌بستم اما چون تيم خودم بود تصميم گرفتم که اينجا بمانم. شايد اگر با تراکتورسازي قرارداد نمي‌بستم مي‌رفتم در تهران کار مي‌کردم. از زماني که قرارداد بستم خانواده‌ام را 5 ساعت نديده‌ام تلاش مي‌کنم هر چه در توان دارم به عرصه نمايش بگذارم.

وي در مورد امکانات باشگاه تصريح کرد: هواداران فقط بازيکنان را مي‌بينند. آنها بروند باشگاه فولاد و سپاهان را ببينند که چه امکاناتي دارند. سال گذشته 22 ميليارد هزينه شد بازيکناني 9 بازي نکردند اما بالاي 800 ميليون گرفتند اما کارايي نداشتند اگر به جاي آنها از بازيکنان جوان استفاده مي‌کرديم به امکانات مي‌پرداختيم بهتر بود. متاسفانه مديران گذشته چنين کاري نکردند. همان افراد معدود به دنبال جيب خود هستند و خواهش مي‌کنم هواداران فريب اين افراد را نخورند.

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: انتقاد سازنده انجام دهيد که به درد تراکتورسازي بخورد قطعا استفاده مي‌کنم حالا مي‌خواهد هر کسي باشد اما کسي که تخريب کند جلوي آن خواهيم ايستاد. از شيخ لاري مشاوره مي‌گيرم و شايد افراد ديگري هم باشند که در کنار ما کمک کنند.

وي در مورد اينکه فروزان حاشيه دارد يادآور شد: مگر او حاشيه‌اي داشته است؟! اگر بازيکني حاشيه داشته باشد مطمئنا در تيم من جايي نخواهد داشت. من از فروزان حاشيه‌اي نديده‌ام. هيچ موقع از کميته انضباطي فدراسيون نامه‌اي نيامده که بازيکن و يا مربي ما مشکل داشته است.

وي در مورد نصرتي تصريح کرد: من کاري به او ندارم. از خود او بپرسيد که چرا قراردادش را تمديد نکرده است. شما ببينيد مهدي کياني با اينکه از پرسپوليس و سپاهان پيشنهاد داشت قراردادش را تمديد کرد. ما به نصرتي 3 روز فرصت داديم و اگر پس از آن تکليفش را مشخص نکند به دنبال گزينه ديگري خواهيم رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها