کد خبر: ۲۳۰۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۱ مهر ۱۳۹۰
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اگرچه در رقابت‌های غرب آسیا نایب قهرمان شدند اما در میدان پایبندی به اعتقادات خود بر سكوی نخست ایستادند.
به گزارش598 به نقل ازخبرگزاري دانشجو؛ چند ماه پيش بود كه تيم ملي فوتبال بانوان كشورمان در مسابقات انتخابي المپيك با نظر ناظر بحريني به دليل داشتن حجاب اسلامي از ادامه مسابقات بازماندند و بدون اينكه در برابر اردن بازي كنند و اين تيم بدون اينكه وارد زمين شود 3 بر صفر بازنده اعلام شد.

اما بانوان كشورمان در اين ديدار برنده واقعي بودند؛ زيرا با حفظ حجاب و اعتقادات خود به جهانيان نشان دادند كه زن مسلمان ايراني به حجاب خود پايبند است.

مسئولان فيفا پس از اين اتفاق نوع لباس بانوان را عامل اصلي حذف تيم ايران دانستند و عنوان داشتند كه پيش از اين به فدراسيون ايران اعلام كرده بودند كه زنان ايران با اين لباس نمي توانند در مسابقات شركت كنند.

بانوان كشورمان براي رسيدن به اين مسابقات تلاش بسياري كرده بودند و اردو هاي سنگيني را پشت سر گذاشته بودند اما از كسب سهميه المپيك باز ماندند.

پس از اين اتفاق نوبت به مسابقات قهرماني فوتبال زنان غرب آسيا رسيد و تيم ملي كشورمان منسجم و آماده راهي امارات شد تا اين بار به فيفا ثابت كنند كه بانوان ايراني با حجاب اسلامي مي توانند در عرصه هاي بين المللي پرچم ايران را به اهتزاز در آورند.

بانوان ملی پوش کشورمان که با 3 پیروزی در مرحله مقدماتی مقابل تیم های لبنان، امارات و سوریه راهی نیمه نهایی شده بودند، در این مرحله نیز تیم مدعی اردن را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند تا در فینال برای دومین بار در مقابل امارات قرار بگیرند اما با شکست از این تیم در ضربات پنالتی از ایستادن بر سکوی قهرمانی باز ماندند.

مطبوعات امارات در اقدامي هماهنگ خبر پيروزي بازي تيم فوتبال بانوان ايران مقابل اردن را در حاليكه خبرنگاران و عکاسان رسانه‌هاي امارات در تمام بازي ها حضور داشتند، منتشر نکردند.

درست است که بانوان کشورمان عنوان نایب قهرمانی را در این رقابت ها به دست آْوردند اما آنها قهرمان واقعی هستند؛ زیرا به تمام کسانی که حجاب را مانعی بر سر ورزشکاران زن می دانستند ثابت کردند که زنان محجبه می توانند سکوهای قهرمانی را به دست آورند و کارشکنی یرخی کوردلان هیچ تاثیری در اعتقادات راسخ آنها نخواهد داشت.

زنان ایران المپیک لندن را به دلیل پایبندی به اعتقادات خود از دست دادند اما با ادامه بازی های قابل قبول در رقابت های غرب آسیا توانایی های خود را به رخ تیم های مدعی کشیدند و مزد اعتقادات خود را گرفتند.   

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها