کد خبر: ۲۳۰۳۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
گزارش لحظه‌به‌لحظه از عراق؛
ورود تروریستهای تکفیری به تلعفر، دستگیری هفت تروریست در واسط و هلاکت سرکرده تکفیریها در فلوجه و هشدار شدید نوری المالکی به سیاستمداران و رسانه های همسو با داعش از جمله اخبار مربوط به هفتمین روز بحران عراق است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.




دفاتر 5 شبکه ماهواره ای در بصره بسته شد

شورای استانداری بصره شب گذشته در نشستی فوق العاده دستور داد که دفاتر شبکه های ماهواره ای در بصره همچون البغدادیه، الرافدین، البابلیه، الحدث و العربیه بسته شوند.

در ادامه بیانیه گفته شده است که دفاتر این شبکه ها به دلیل تحریک آمیز بودن و تشویق به اقدامات تروریستی بسته شده اند.

نینوا، صلاح الدین، الانبار و دیاله از جمله استان هایی هستند که برخی مناطق آنها توسط گروه تروریستی داعش اشغال شده است و گفته می شود شبکه های مذکور حامی اقدامات این گروه است.


داعش از سوی برخی سیاستمداران حمایت می شود / هلاکت 10 نفر از عناصر داعش در بغداد

نیروهای امنیتی عراق صبح امروز (دوشنبه) 10 نفر از عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش را در منطقه "اللطیفیه" واقع در جنوب بغداد به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر "هادی احمد" یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در گفتگو با الغد پرس اظهار داشت: برخی از گروههای سیاسی و سیاستمداران عراقی هستند که با حمایت از تروریسم در داخل کشور سعی دارند عراق را به ورطه نابودی و هلاکت بکشانند.

وی همچنین تأکید کرد که مردم نسبت به سیاستهایی که برخی از سیاستمداران کشور اتخاذ کرده اند آگاه هستند.


واقعیت عراق پس از اشغال موصل تغییر کرده است

زلمای خلیل زاد سفیر اسبق آمریکا در بغداد اظهار داشت: واقعیت عراق در حال حاضر پس از سیطره افراد مسلح داعش در موصل دومین شهر بزرگ این کشور و تلاش آنها برای سیطره بر بغداد تغییر کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: سرعت تحولات در عراق من را یاد اوضاع افغانستان در دهه 90 می اندازد هنگامی که گروه طالبان با سرعت و یکی پس از دیگری شهرها را اشغال می کرد.


النجیفی به سخنگوی داعش در عراق تبدیل شده است

"عبدالهادی السعداوی" یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در واکنش به اظهارات اخیر " اسامه النجیفی" رئیس پیشین پارلمان عراق در خصوص مذاکره دولت با داعش اعلام کرد که  نجیفی با بیان چنین اظهاراتی به سخنگوی داعش در عراق تبدیل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: رئیس پیشین پارلمان عراق این نکته را فراموش کرده است که دولت و پس از آن همه مردم عراق، با کسی که کمر به قتل و نابودی آنها بسته است مذاکره نخواهند کرد و جنایات این گروه تروریستی را علیه مردم بی گناه، هرگز فراموش نمی کنند.

تشکیل گردان های عاشوراء برای مقابله با داعش

مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که برای مقابله با گروه تروریستی داعش گردان هایی را تحت عنوان "گردان های عاشوراء" تشکیل داده است.

سید علاء الموسوی با اعلام این خبر افزود: این گردان ها متشکل از 50 هزار مبارز است که به دعوت مرجعیت دینی عراق برای مقابله با داعش به دفاتر مجلس اعلای اسلامی عراق در سرتاسر کشور مراجعه کرده اند.


واشنگتن برای مقابله با داعش باید با ایران همکاری کند

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن باید برای مقابله با گروه های اسلامی افراطی و جلوگیری از پیشروی آنها در شهرهای عراق با ایران همکاری کند.

وی همکاری با ایران را شبیه همکاری آمریکا با جوزف استالین برای جلوگیری از پیشروی های آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم خواند. این سناتور آمریکایی گفت: چه بسا ائتلاف میان ایران و آمریکا در شرایط فعلی یک نیاز باشد.


عکس‎هایی که صدای آمریکا را درآورد/ساکی:تصاویر قتل عام نشان از خوی حیوانی داعش دارد

گروه تروریستی داعش عصر روز گذشته تصاویری را در خصوص قتل عام تعداد زیادی از نظامیان عراقی در شهر تکریت منتشر کرد که این اقدام با واکنش و انتقاد اغلب کشورهای جهان مواجه شد.

"جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به این خبر که از سوی شبه نظامیان داعش منتشر شده آن را اقدامی هولناک دانسته و اعلام کرد که این تصاویر نشان از خصلت خونخواری تروریست ها دارد.

بر اساس این گزارش، ژنرال قاسم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق، اصالت این تصاویر را تائید کرده است.


  هشدار مالکی به رسانه ها و سیاستمداران خائن/امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است

نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشگر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه های همسو با تروریستهای تکفیری تاکید کرد ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم و ما بر اساس قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد.

نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد.

وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریستها را دستگیر کنند.

  هفت تروریست داعش در واسط دستگیر شدند

نیروهای ارتش عراق، هفت تروریست داعش را در استان واسط دستگیر کردند.

شاکر جودت فرمانده پلیس استان واسط از دستگیری هفت تروریست وابسته به گروه تکفیری داعش خبر داد و گفت دو نفر از این تروریستها از زندان بادوش گریخته بودند.

  ورود تروریستهای تکفیری به شهر تلعفر/هلاکت سرکرده داعش در فلوجه

رسانه ها از ورود تروریستهای تکفیری به شهر تلعفر و هلاکت سرکرده نظامی داعش در مرکز شهر فلوجه خبر دادند.

فذاذ محمد ابونصران سرکرده نظامی داعش در محله الانصاری فلوجه در حمله هوایی ارتش عراق به هلاکت رسید که ملیت الجزایری داشت.

  هلاکت بیش از 200 تروریست داعش در منطقه صقلاویه

فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت بیش از 200 تروریست تکفیری در منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه خبر داد.

مالکی در جمع نیروهای مردمی: عراق را با کمک مردم از لوث تروریستها پاکسازی خواهیم کرد

نخست وزیر عراق تاکید کرد با حمایتهای مردمی، با توطئه تروریستی که عراق را هدف قرار داده، مقابله و کشور را از وجود تروریستها پاکسازی خواهیم کرد.

نوری المالکی گفت با لبیک شهروندان به فتوای مرجعیت و درخواست ملی با توطئه تروریستی علیه  عراق مقابله خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها