کد خبر: ۲۳۰۳۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
درگفتگوی پایگاه‌۵۹۸ با نماینده آیت‌الله‌سیستانی در دیالی عراق:
حجت الاسلام و المسلمین هانی الثامر بیان داشت: حکم جهاد کفایی مرجعیت لرزه بر اندام مستکبران و ابرقدرتان انداخت به حدی که آمریکا ناوگانهای جنگی خود را وارد خلیج فارس نموده که صد البته نه بخاطر دفاع از مردم عراق بلکه از ترس طوفان خروشان مردم آمده اند.
حجت الاسلام و المسلمین هانی حمید الثامر نماینده آیت الله سیستانی در استان دیاله عراق در گقتگو با خبرنگار پایگاه 598 در خصوص علل تحرکات اخیر عراق و هجوم تروریست های داعش به این کشور اظهار داشت: استکبار جهانی و صهیونیست ها که اتباع شیطان و دشمنان حقیقی اسلام و مسلمین اند در اشکال مختلف و در قالب گروهک های مختلف سال هاست برانند که اهداف شوم خود را در منطقه تحقق ببخشند. امروز هم در نقاب داعش بر عراق حمله نموده و به خیال واهی تصور می کنند دوللت اسلامی دهند و با اعمال تروریستی و جنایت های خویش وجهه اسلام و مسلمین را مشوه سازند.

شیخ هانی الثامر با اشاره به پیشروی های اخیر داعش در مناطقی چون موصل بیان داشت: متاسفانه دشمن از فرصت سوأ استفاده کرد و در انتقال حکومت به تشکیل حکومت جدید و وضع بغرنج سیاسی و نزاع سیاسی را غنیمت برشمرد و توانستند با خائنان که در سطح رده های بالای حکومتی در موصل بودند همدست شده و با حیله و نیرنگ هدف شوم خود را در موصل گرچه به صورت موقت تحقق ببخشند و این مسئله خائنین را رسوا کرد.

نماینده آیت الله سیستانی در استان دیاله عراق افزود: نقشی را که مرجعیت شیعی در عراق ایفا می کند هیچ حکومتی و هیچ ارگان و موسسه و قدرت دیگری نمی تواند مثل ان را اجرا کند و این نقش در حال حاضر بر همگان آشکار شده است و همگی می بینیم که چگونه خون جوانان را به جوش آورده است و حماسه و معنویت را در دل جوانان بلکه پیران و زنان و نوجوانان به سن تکلیف نرسیده به وجود آورده است.

ایشان در ادامه بیان نمودند: حکم جهاد کفایی مرجعیت لرزه بر اندام مستکبران و ابرقدرتان انداخت به حدی که آمریکا ناوگانهای جنگی خود را وارد خلیج فارس نموده که صد البته نه بخاطر دفاع از مردم عراق بلکه از ترس طوفان خروشان مردم آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین هانی الثامر با اشاره به ارتباط امریکا با تروریست های داعش اظهار داشت: شکی نیست که داعش و همه تروریست ها توسط استکبار جهانی و ابرقدرت ها و دست نشانده هایشان در منطقه حمایت می شوند و به دنبال تحقق اهداف شوم آنها هستند.

وی در خصوص لزوم وحدت شیعه و سنی در عراق برای برقراری امنیت افزود: وحدت شیعه و سنی در عراق و تمامی نقاط کشورهای اسلامی یک امر بسیار ضروری و مهم است و تودهنی بسیار بزرگی به دشمن می زند و ضامن برقراری امنیت و ایجاد جامعه اسلامی مسالمت آمیز و برادارانه بخصوص در عراق می باشد.



نماینده آیت الله سیستانی در استان دیاله عراق شرایط فعلی عراق می تواند فرصتی ارزشمند برای وحدت تمامی مسلمانان در برابر تروریسم و داعش باشد و بدین وسیله ثابت نمایند که اسلام دین رحمت است و با هرگونه جنایت و خشونت مخالف است.

ایشان در پایان به مردم عراق توصیه نمود: در این جو فتنه و آشوب نباید مبادی و فرمانهای اساسی دین مبین اسلام خصوصا اخلاقیات اسلامی را فراموش کرد و در این جنگ الهی باید جوانمردانه و بااتکا به فرامین اسلام وارد شد و نباید کودکان و زنان آزار ببینند. نباید برادارن اهل سنت بی طرف مورد حمله قرار گیرند و نباید اسیران کشته شوند و خلاصه تمام شرایط جنگ در اسلام رعایت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها