کد خبر: ۲۳۱۵۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «قیصر شعر انقلاب» نوشته لیلا نوری حسینی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه 598 ، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «قیصر شعر انقلاب» نوشته لیلا نوری حسینی را منتشر کرد.

قیصر امین‌پور در 2 اردیبهشت 1338 در شهرستان دزفول در استان خوزستان به دنیا آمد. دوره راهنمایی ومتوسطه خود را دزفول گذراند و در سال 57 در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد ولی پس از مدتی از این رشته انصراف داد.

قیصر امین‌پور، در سال 1363 بار دیگر اما در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه رفت و این رشته را تا مقطع دکترا گذراند و در سال 76 از پایان‌نامه دکترای خود با راهنمایی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «سنت و نوآوری در شعر معاصر» دفاع کرد. این پایان‌نامه در سال 83 و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

او در سال 1358، از جمله شاعرانی بود که در شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های واحد شعر حوزه هنری تا سال 66 تأثیر گذار بود. وی طی این دوران مسئولیت صفحه شعر ِ هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و اولین مجموعه شعر خود را در سال 63 منتشر کرد. اولین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزلها و شعرهای سپید او را در بر می‌گرفت. امین پور هیچگاه اشعار فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز هرگز رد نکرد.

دکتر قیصر امین‌پور، تدریس در دانشگاه را در سال 1367 و در دانشگاه الزهرا آغاز کرد و سپس در سال 69 در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. وی همچنین در سال 68 موفق به کسب جایزه نیما یوشیج، موسوم به مرغ آمین بلورین شد. دکتر امین‌پور در سال 82 به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد. وی در سال 1386 بر اثر بیماری کلیه و قلب دار فانی را وداع گفت.

کتاب «قیصر شعر انقلاب» در سه فصل تنظیم شده است، زندگی و آثار قیصر امین پور در فصل ابتدایی کتاب مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل دوم شعر و اندیشه قیصر امین پور و در فصل پایانی قیصر امین پور از دیدگاه دیگران مطرح شده است.

این کتاب در شمارگان 2500 نسخه و 144 صفحه و به قیمت 3500 تومان و در قطع پالتویی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتب با تخفیف ویژه می توانند به فروشگاه مرکز اسناد در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها