کد خبر: ۲۳۲۲۱۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۰۳ تير ۱۳۹۳
اقدام تروریستهای تکفیری در بمبگذاری منازل مردم شهر موصل از ترس حمله نیروهای ارتش و مردمی و حملات گردانهای حزب الله به مواضع داعش در تکریت از جمله اخبار مربوط به عراق است.
به گزارش پایگاه 598 ، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

اولین نشانه های شکست تروریستها/داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

تروریستهای تکفیری که با تلفات سنگینی به سبب حملات تمام عیار نیروهای ارتش و مردمی عراق روبرو هستند به استفاده از کودکان بیگناه به عنوان سپر انسانی روی آورده اند.

یک منبع امنیتی به المسله در استان الانبار گفت گروه داعش شروع به استفاده از غیر نظامیان به ویژه کودکان به عنوان سپرانسانی در برابر حملات ارتش عراق به فلوجه کرده است.



  کویت خروج دیپلمات هایش از عراق را تکذیب کرد

وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خبرهای منتشر شده درباره خروج کامل دیپلماتهای کویتی از خاک عراق صحت ندارد و وزارت خارجه کویت با توجه به شرایطی امنیتی عراق شمار کارکنان خود را  در این کشور کاهش داده است.

 وزارت خارجه استرالیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گذرنامه افراد مرتبط با داعش را که برای سفر به برخی کشورهای ناآرام خاورمیانه تلاش می کنند را باطل خواهد کرد.

و نیز "عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون، مقامات اقلیم کردستان عراق را به سو استفاده از شرایط امنیتی عراق برای پیشبرد اهداف سیاسی خودشان متهم کرد.

  سیطره ارتش عراق بر گذرگاه الولید

سرلشکر "قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق امروز در اظهاراتی تاکید کرد: نیروهای امنیتی با حمایت عشایر عراق توانستند بر گذرگاه الولید به طور کامل سیطره پیدا کنند.

همچنین ترکمنهای عراقی در شهر کرکوک که اخیرا شاهد ناامنی های متعددی توسط داعش بوده از تشکیل یگان عملیاتی در مبارزه با داعش خبر دادند.

از سویی دیگر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا از تلاش های دولت عراق برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

  نوری مالکی خطاب به کری: دخالت در امور داخلی عراق را نمی پذیریم

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیرخارجه آمریکا در بغداد بر ضرورت تشکیل کابینه جدید در این کشور توسط فراکسیون بزرگتر تاکید کرد.

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در دیدار با "جان کری" وزیرخارجه آمریکا بر لزوم عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق تاکید کرد.مالکی همچنین تاکید کرد آنچه عراق را هدف قرار داده است، صلح منطقه ای و جهانی را تهدید می کند.

  اعدام 12 امام جماعت مساجد از سوی تروریستها در موصل/داعش صدها نفر از شهروندان را قتل عام کرده است

نیروهای حزب الله عراق توانستند جاده امامین عسکریین(ع) را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کنند. در این درگیریها شمار زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند.

سرکردگان داعش به تمام مساجد شهر موصل دستور دادند که پرچم این گروه تروریستی را بر فراز مسجد به اهتزاز درآورند. در پی عدم موافقت برخی مساجد با این اقدام، تاکنون 12 امام جماعت مساجد مختلف موصل اعدام شده اند. گروه تروریستی داعش دو نیروی امنیتی را در شمال استان صلاح الدین اعدام کرد.

 تروریستهای داعش مردم ساکن منطقه السعدیه در شمال شرقی بعقوبه را تهدید کردند در صورت بیعت نکردن، آنها را به قتل می رسانند. این گروه تروریستی با پخش بیانیه هایی خواستار تخلیه منطقه السعدیه شده است.

"قاسم عطا" از فرماندهان ارشد ارتش عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش تاکنون صدها نفر از مردم و نیروهای ارتش عراق را اعدام کرده است.

سخنگوی ناتو: عراق درخواست کمک از ناتو نداشته است

سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اظهاراتی تاکید کرد: عراق تاکنون درخواستی از ناتو برای کمک به این کشور در مبارزه با گروههای مسلح افراطی نداشته است.

"اوانا لانجیسکو" سخنگوی ناتو امروز در یک کنفرانس خبری در بروکسل اظهار داشت: ما تاکنون درخواستی از عراق برای مشارکت در نبرد علیه گروههای مسلح دریافت نکرده ایم.

هلاکت بیش از100 تروریست در بابل و بغداد/نبرد شدید حزب الله با داعش برای پاکسازی جاده امامین عسکریین(ع)

یک منبع امنیتی عراق امروز اعلام کرد که گردانهای دفاع مردمی حمله 200 تروریست داعش به منطقه البهبهان شمال استان بابل را خنثی کردند.این منبع افزود: 25 فرد مسلح داعش در جریان یک عملیات نظامی در مناطق مختلف در شمال استان بابل به هلاکت رسیدند.

خبر دیگر اینکه گردانهای "کتائب حزب الله" در حال نبرد شدید با تروریستهای داعش برای پاکسازی جاده امامین عسکریین(ع) هستند.

الغدپرس نیز به نقل از یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز اعلام کرد: گروه تروریستی داعش 57 خانواده عراقی را در شمال استان صلاح الدین ربود.الفرات نیز به نقل از "سعد معن" سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد گزارش داد: نیروهای امنیتی عراق در جریان یک عملیات امنیتی 104 تروریست را در بغداد به هلاکت رساندند

یک سناتور جمهوریخواه: آمریکا عامل اصلی قدرت گرفتن داعش است

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که تسلیحات و حمایتهای واشنگتن از داعش، این گروه تروریستی را به این مرحله رسانده است.

"راند بیل" سناتور جمهوری خواه آمریکایی امروز (دوشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که دلیل اصلی اینکه داعش توانسته است به این مرحله برسد  قدرتی است که تسلیحات ما به آن بخشیده است چرا که ما می خواهیم با سوریه مقابله کنیم.

جان کری با نوری المالکی دیدار کرد

یک منبع آگاه اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز با نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد دیدار کرد.

استان دیالی به طور کامل از تروریستهای داعش پاکسازی شد

نیروهای امنیتی با پشتیبانی عشایر عراق امروز استان دیالی را به طور کامل از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، امور در استان دیالی به روند طبیعی خود بازگشته است. همچنین تمام مناطق و روستاهای سامراء در استان صلاح الدین نیز از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شد.

انتقاد وزیر حقوق بشر از حامیان داعش/جزئیات کمک قریب الوقوع آمریکا

محمد شیاع السودانی وزیر حقوق بشر عراق شب گذشته در یک کنفرانس خبری از مواضع برخی در عراق مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش را انقلابی نامیده اند ابراز تعجب کرد. وی با ابراز تعجب از اینکه جنایات گروه تروریستی داعش در عراق از سوی برخی انقلاب مردمی تلقی می شود به بیان برخی جنایات این گروه پرداخت.

محمد شیاع السودانی افزود: جنایات داعش توسط برخی منابع در استانهای عراق و با همکاری سرویسهای امنیتی و فعالان سازمانهای مدنی و رسانه های گروهی ثبت شده است. تروریستها 14 رجال دینی را به خاطر مخالفت با همراهی با داعش اعدام کردند. این گروه تروریستی همچنین 175 دانشجوی عراقی را اعدام و در یک گور دسته جمعی دفن کرد.

خبر دیگر اینکه عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: مشاوران آمریکایی به عراقی ها در زمینه تعیین مواضع و اهداف داعش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کمک خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها