کد خبر: ۲۳۲۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
سخنان مقام معظم رهبري در كرمانشاه در رسانه هاي خارجي بازتاب گسترده اي داشت.

به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه تي وي پنج فرانسه گزارش داد: واشنگتن تهران را متهم کرده است که پشت توطئه اي قرار دارد که هدف از آن به قتل رساندن سفير عربستان سعودي در آمريکا بود.

اين شبكه افزود: آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران در پاسخ به اين اتهام فرمود: آمريکا به صورت بي فايده و بي دليل چند ايراني و جمهوري اسلامي ايران را به حمايت از تروريسم متهم مي کند. ايشان در جواب دندان شكني فرمودند: آمريکا مرتب عليه ما توطئه مي کند اما اتهامات آنها عليه ما که با هدف منزوي کردن ما انجام مي شود بي فايده است و در نهايت خودشان منزوي مي شوند.

شبکه تلويزيوني يورونيوز گزارش داد: ايران به شدت اتهامات  واشنگتن را اين بار از زبان (آيت الله) خامنه اي رهبر معظم اين کشور رد کرد. آيت الله (خامنه اي) که جهت گيري هاي اصلي سياسي ملي و بين المللي ايران را مشخص مي کند بار ديگر تاکيد کرد که کشورش در توطئه اي احتمالي براي قتل سفير عربستان سعودي در امريکا دست نداشته است. به گفته مقام شماره يک ايران، (اين اتهامات) توطئه  امريکا براي منزوي کردن جمهوري اسلامي و براي سرپوش گذاشتن بر شکستهاي سياست امريکا در خاورميانه است. 

روزنامه عراقي الرأي العام در نسخه اينترنتي خود بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در کرمانشاه را بازتاب داد و  نوشت:  رهبر انقلاب اسلامي ايران در جمع علما و طلاب حوزوي استان کرمانشاه تأکيد کردند  انقلاب ملتهاي منطقه و نااميدي مردم در کشورهاي غربي از نظام سرمايه داري بيانگر آغاز مرحله جديدي است.

اين روزنامه عراقي در ادامه افزود: امام خامنه اي در جمع علما و حوزويان اهل سنت و شيعه با بيان اينکه علماي دين مسئوليت خطيري دارند و بايد به نيازهاي روز پاسخ دهند و از طرفي به گسترش اسلام در جهان همت کنند خاطرنشان کردند: نظام اسلامي در ايران شکست نظام کمونيستي را بيش بيني کرد و ديديم که شکست آن محقق شد و امروز نظام سرمايه داري به همان سرنوشت دچار خواهد شد. امام خامنه اي انقلاب مصر را  رويدادي بس مهم دانستند و تاکيد کردند: بايد براي دفاع از اسلام آماده بود، چرا که دشمن از روشهاي گوناگوني براي ضربه زدن به اسلام استفاده مي کند که از جمله آن ايجاد شبهه بين جوانان است.

روزنامه الرأي العام با اشاره به ديدگاه رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه سه مرحله بر روي آوردن ملتها به اسلام وجود دارد نوشت ايشان پيروزي انقلاب اسلامي را نخستين گام اين روند قلمداد کردند.

اين روزنامه در پايان از زبان ايشان نوشت:‌ فروپاشي کمونيسم را به عنوان دومين مرحله و انقلاب هاي منطقه و نااميدي مردم در غرب را از نظام سرمايه داري آخرين مرحله اقبال ملتها به اسلام دانستند.

شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي به بيانات رهبر معظم انقلاب در رد ادعاي امريکا مبني بر دست داشتن ايران در توطئه ي ترور سفير عربستان سعودي اشاره کرد.

بنا بر گزارش اين شبکه، آيت الله سيد علي خامنه اي در سخناني که در جمع مردم شهرستان گيلانغرب اظهار داشتند، به اين نکته اشاره کردند که هيچ دولتي در جهان به اندازه امريکا خوار و منفور نيست.

رهبر معظم انقلاب در بخشي از سخنان خود، اظهار داشتند: آمريکا از اين توطئه ها به وفور عليه ما داشته است که البته همگي بي فايده و بي اثر هستند. آنها مي گويند مي خواهند ايران را به انزوا بکشانند، اما خودشان منزوي شده اند.

 سي ان ان گزارش داد رهبر معظم ايران  اتهامات اخير امريکا عليه اين کشور را بي معنا و عبث توصيف کرد.

شبکه تلويزيوني سي ان ان اعلام کرد: آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران روز شنبه در اولين واکنش مستقيم خود به  اتهامات امريکا مبني بر حمايت ايران از طرحي براي ترور يک ديپلمات سعودي در امريکا گفت امريکا تلاش مي کند ايران را منزوي کند.

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت چاپ فلسطين اشغالي نوشت: آيت الله علي خامنه اي، رهبر عاليقدر ايران ادعاي واشنگتن را مبني بر دست داشتن ايران در توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن و حمله به سفارتخانه هاي عربستان و اسرائيل تکذيب کرد.

اين روزنامه صهيونيستي امروز در نسخه اينترنتي خود نوشت: آيت الله خامنه اي روز شنبه اتهامات امريکا را مبني بر اينکه دو ايراني نقشه ترور سفير عربستان در واشنگتن را کشيده اند بي اساس خواند. (آيت الله) خامنه اي که در جمع مردم استان کرمانشاه در غرب ايران سخن مي گفت افزود: "آنها با نسبت دادن يک تهمت مهمل و بي معنا به چند ايراني در امريکا تلاش کردند بهانه اي براي معرفي جمهوري اسلامي به عنوان حامي تروريسم به دست آورند."

وي افزود: اين توطئه نگرفت و نخواهد گرفت.

آيت الله خامنه اي که براي يک سفر نه روزه به اين استان سفر کرده، گفت: غرب مکررا اتهامات بي اساسي را عليه ايران مطرح کرده است. وي گفت: "آنها به طور منظم اتهاماتي را به ايران وارد مي کنند که بي فايده است. آنها مي گويند که مي خواهند ايران را منزوي کنند اما خودشان را منزوي کرده اند."

به نوشته شماره امروز پايگاه اينترنتي روزنامه اماراتي الخليج، (آيت الله) علي خامنه‌اي رهبر عاليقدر جمهوري اسلامي ايران ديروز شنبه اتهامات "مسخره و قديمي" واشنگتن را به کشورش مبني بر سازماندهي توطئه ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن رد کرد.

(آيت الله) خامنه اي در سخنراني خود در جمع مردم گيلانغرب از توابع استان کرمانشاه، که از تلويزيون پخش شد، گفت امريکا "در چند روز اخير اتهامات بي معنايي را به چند نفر ايراني نسبت داد و کشور را به حمايت از تروريسم متهم کرد.

الشرق الاوسط نوشت: رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران آيت الله علي خامنه اي ديروز اتهامات واشنگتن  بر ضد ايران درباره توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن را  رد و ان را سخيف توصيف کرد.

وي طي سخناني در سفر به غرب کشور که  تلويزيون ايران ان را پخش کرد، گفت: آمريکا داستان کاملي را سرهم کرد که شامل اتهامات سخيفي بر ضد برخي از ايرانيها است و ايران را به حمايت از تروريسم متهم کرد اما اين نوع توطئه براي منزوي کردن جمهوري اسلامي ناموفق خواهد بود.

واشنگتن پست نوشت: رهبر عالي ايران  اتهامات تازه امريکا عليه  کشورش را "بي معنا" توصيف کرده است.

اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود افزود: آيت الله خامنه اي  روز شنبه  اتهامات مطرح شده از سوي امريکا مبني بر دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن  را محکوم کرد و آن را بهانه اي براي ايجاد يک ائتلاف بين المللي عليه کشورش خواند.

رهبر عالي ايران در سخنراني در استان غربي کرمانشاه  افزوده است که امريکايي ها تلاش مي کنند با  طرح اتهامات بي پايه و اساس عليه برخي اتباع ايراني در امريکا،  بهانه اي براي برخورد با ايران  پيدا کنند.
اين روزنامه افزود: ايران قويا اتهام تلاش براي ترور سفيرعربستان را رد کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها