کد خبر: ۲۳۲۸۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۶ تير ۱۳۹۳
اخبار تحرکات داعش و بعثی ها/
تاکید رئیس ائتلاف ملی عراق بر همکاری بین المللی در نبرد با گروههای تروریستی و اعلام قریب الوقوع بودن عملیات جنگنده های سوخو علیه تروریستهای داعش از جمله اخبار مربوط به عراق به شمار می رود.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، اخبار مربوط به تحولات امنیتی و سیاسی عراق ناشی از تحرکات داعش در این خبر قابل بازیابی است.

آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای عملیات بزرگ پاکسازی کامل شهر تکریت

یک منبع امنیتی در تکریت اعلام کرد نیروهای امنیتی برای آغاز عملیات امنیتی گسترده با هدف پاکسازی کامل این شهر از وجود تروریستهای داعش آماده می شوند.

این منبع به المسله گفت نیروهای امنیتی آماده می شوند تا عملیات امنیتی گسترده ای را برای پاکسازی کامل شهر تکریت از وجود گروه تروریستی داعش با پشتیبانی جنگنده های ارتش آغاز کنند.

روز گذشته نیروهای پلیس استان صلاح الدین توانستند ناحیه العلم را پس از فرار تروریستهای داعش، به کنترل خود درآورند.

  هشدار درباره سیطره داعش بر منابع نفتی/ خسارت 12 میلیارد دلاری تروریستها به عراق

مشاور امنیت اقتصادی در منطقه کردستان عراق درباره سیطره گروه تروریستی داعش بر منابع نفتی عراق هشدار داد.

بیوار خنسی مشاور امنیت اقتصادی منطقه کردستان خاطر نشان کرد: ناامنی ها در استانهای کرکوک، موصل و دیالی باعث توقف صادرات نفت از طریق کرکوک به بندر جیهان ترکیه شده و این مسئله تاکنون 9 تا 12 میلیارد دلار به عراق آسیب زده است

  ورود وزیر خارجه انگلیس به اربیل

وزیر خارجه انگلیس صبح امروز برای دیدار با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق وارد اربیل شد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس صبح امروز وارد اربیل شد تا اوضاع امنیتی و سیاسی را با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بررسی کند

  تاکید الجعفری بر لزوم همکاری اطلاعاتی علیه داعش/ اکثر مناطق استان دیالی تحت سیطره ارتش درآمد

رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در اظهاراتی بر لزوم همکاری اطلاعاتی میان کشورهای مختلف جهان در راستای مبارزه با گروههای تروریستی تاکید کرد.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق اعلام کردند بیشتر مناطق دیالی از وجود تروریستها پاکسازی شده است.

 قریب الوقوع بودن عملیات جنگنده‌های سوخو/وقتی کشی آمریکا در تحویل جنگنده‌ها

نخست وزیر عراق در اظهاراتی از قریب الوقوع بودن عملیات جنگنده های سوخوی خریداری شده از روسیه علیه گروههای تروریستی در عراق خبر داد.

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق در اظهاراتی تاکید کرد: ارتش عراق اخیرا جنگنده های نوع سوخوی را از روسیه و بلاروس خریداری کرده است.

مالکی همچنین از ادامه تاخیر در تحویل جنگنده های اف 16 توسط آمریکا به عراق خبر داد.

  فرار گسترده تروریستهای تکفیری از تکریت/هلاکت چند سرکرده مهم داعش

منابع امنیتی و سیاسی عراق از موفقیت نیروهای عراقی در پاکسازی دانشگاه تکریت از وجود تروریستهای تکفیری و هلاکت چند سرکرده مهم داعش خبر دادند.

نیروهای امنیتی عراق، در ادامه عملیات خود علیه داعش، ناحیه العلم تکریت را از وجود تروریستهای این گروه پاکسازی کردند.

احمد عبدالله الجبوری استاندار صلاح الدین عراق هم اعلام کرد نیروهای ارتش توانستند ساختمان دانشگاه تکریت در شمال این شهر را طی عملیات هلی برد موفقیت آمیز از وجود تروریستها پاکسازی کنند.

قاسم عطا سخنگوی رسمی فرماندهی نیروهای مسلح عراق هم از هلاکت سرکرده داعش در منطقه القائم و هفت نفر از همدستانش در حملات هوایی ارتش عراق به غرب الرمادی و هلاکت سرکرده داعش در غرب شهر تلعفر به نام معتصم عبدالرحمن خبر داد.


آزاد سازی مناطقی از بابل و الانبار از لوث داعش/عملیات قریب الوقوع در منطقه الاسحاقی صلاح الدین

صادق مدلول السلطانی استاندار بابل از پاکسازی منطقه شاخه واحد در 60 کیلومتری بابل از لوث داعش خبر داد و افزود: همکاری قوی ارتش، پلیس و نیروهای مردمی نقش بسزایی در آزادسازی این منطقه از داعش داشت.

در دیالی نیروهای امنیتی پنج داعشی را به هلاکت رساندند و سه خودرو متعلق به آنها را منهدم کردند. یک منبع امنیتی در الانبار از آزادسازی منطقه الضباط در جنوب الرمادی از لوث داعش خبر داد.

حرکت داعش به سوی سد حدیثه/حضور کماندوهای آمریکایی در عراق

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: تروریستها داعش در حال حرکت به سوی سد حدیثه دومین سد بزرگ عراق هستند و نیروهای ارتش می کوشند که مانع آنها شوند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد: افراد مسلح به شهر پروانه که در شرق سد حدیثه قرار دارد رسیده اند و نیروهای دولتی نبرد سنگینی با آنها برای توقف حرکت آنها دارند. این اولین باری نیست که داعشی ها می کوشند از سدها به عنوان سلاح استفاده کنند زیرا آنها قبلا نیز دریچه های سد فلوجه را باز کرده بودند و سیل عظیمی به راه افتاد که به ابوغریب در نزدیکی بغداد نیز رسید.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق: جاده بغداد-سامراء امن است

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق جاده بغداد به سامراء را کاملا امن دانست و از هلاکت تعدادی از تروریستها در مناطق مختلف خبر داد.

واکنش مالکی به حمله هوایی سوریه ضد داعش/اطراف پالایشگاه "بیجی" گورستان تروریستها

یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: وزارت کشور عراق سرتیپ حسن سلمان الزیدی را به جای صادق الزیدی انتخاب کرد.

از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق ضمن تایید حملات جنگنده های سوری به منطقه ای در القائم در الانبار عراق که روز سه شنبه انجام شده است اعلام کرد: ما درخواستی از سوریه برای این حمله نکرده بودیم اما از هر اقدامی علیه داعش استقبال می کنیم.

آزادسازی المنصوره از لوث داعش/ویلیام هیگ وارد بغداد شد

یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد: ارتش و نیروهای مردمی منطقه المنصوریه در شرق استان دیالی را از لوث تروریستهای وابسته به گروهک داعش آزاد کردند.

این منبع بیان کرد: در درگیری ها با داعش که منجر به آزادسازی این منطقه شد بیست تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

در صلاح الدین نیروهای امنیتی هفت تانکر، نوزده خودرو و ادوات دیگر گروهک داعش را منهدم و سیزده تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر رسانه ها از ورود ولیام هیگ وزیر خارجه انگلیس به عراق خبر دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها