کد خبر: ۲۳۳۵۱
زمان انتشار: ۲۳:۴۵     ۲۴ مهر ۱۳۹۰

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، پیرامون اهانت امیر مکه به مراسم برائت از مشرکین اظهار داشت: اظهارات امیر مکه در آشوب خواندن مراسم برائت از مشرکین همسو با تحریک آمریکایی‌ها و سناریوی ایران هراسی است.

وی سخنان مقامات سعودی را در راستای هدف شکستن وحدت مسلمین دانست و ادامه داد:‌ سعودی‌ها دوست دارند جنگ و فتنه مذهبی ایجاد کنند و سخنان مقامات سعودی هم در همین راستاست.

آیت‌الله کعبی به تلاش آمریکا و صهیونیسم برای شکستن وحدت مسلمین در مناسک حج و مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد و افزود: آنها می‌خواهند ظرفیت عظیم حج و برائت از مشرکین را تحت‌الشعاع قرار دهند اما به دلیل بیداری اسلامی بوجود آمده در منطقه، امسال شاهد فریادهای باشکوه‌تر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حج خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با عبادت خواندن مراسم برائت از مشرکین ادامه داد: برائت از مشرکین از آن همه مسلمانان است و مختص ایران نیست و در سال‌های گذشته نیز مسلمانان دیگر کشورها در این مراسم حضور چشمگیری داشتند.

آیت‌الله کعبی اضافه کرد: در همین چند روز که از ورود حجاج به عربستان می‌گذرد خبرها از تبادل نظر مسلمانان درباره بیداری اسلامی حکایت دارد و در این بین تونسی‌ها، مصری‌ها، لیبیایی‌ها، بحرینی‌ها و یمنی‌‌ها بسیار مورد توجه حجاج دیگر قرار گرفته‌اند.

وی به سناریوی آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: این تبلیغاتی که علیه ایران به راه افتاده، فرافکنی در جنبش فراگیر ضد نظام سرمایه‌داری و تحت‌‌الشعاع قرار دادن پیروزی بزرگ اسلام و جمهوری اسلامی در منطقه است.

کعبی افزود: آمریکایی‌ها و مزدورانشان سردرگم هستند و به همین دلیل از حج امسال به وحشت افتاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با وجود جوسازی مقامات آمریکایی و سعودی، مراسم برائت از مشرکین امسال در پیوند با بیداری اسلامی، باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

کعبی در پاسخ به این سؤال که غرب چگونه به دنبال انحراف موج بیداری اسلامی در کشورهای انقلاب کرده منطقه است، گفت: غربی‌ها در فرآیند دولت‌سازی، دنبال شکل‌گیری قانون اساسی سکولار هستند.

وی ادامه داد: البته چون نمی‌توانند چنین چیزی را به ملت‌ها تحمیل کنند، تعلل می‌کنند و با احزاب تاثیرگذار این کشورها وارد مذاکره شده‌اند و وعده‌هایی می‌دهند اما موفق نخواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عامل اصلی موج بیداری اسلامی را استکبارستیزی و حرکت ملت‌ها علیه آمریکا و صهیونیسم عنوان کرد و ادامه داد: ملت‌ها از طریق انتخابات، نظر خود علیه آمریکا را اعلام خواهند کرد و حکومتی که آمیختگی دین و پیشرفت را برایشان به ارمغان بیاورد انتخاب خواهند کرد.

آیت‌الله کعبی، مردمسالاری دینی در ایران را الگوی کشورهای انقلابی منطقه خواند و افزود: ملت‌های منطقه را از تندروی، افراطی‌گری و القاعده می‌ترسانند تا اسلام را برای حکومت‌هایشان انتخاب نکنند.

وی وظیفه جمهوری اسلامی در مقطع کنونی را حساس دانست و گفت: محافظه‌کاری در بحث روابط خارجی جمهوری اسلامی باید کنار گذاشته شود چرا که محافظه‌کاری، ترمز بیداری اسلامی است، بنابراین وزارت خارجه باید همسو با سیاست‌های رهبری در پیشبرد بیداری اسلامی گام بردارد.

کعبی دفاع از ملت‌های منطقه و کمک به بیداری اسلامی را وظیفه جمهوری اسلامی عنوان کرد.a

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها