کد خبر: ۲۳۴۵۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۶ تير ۱۳۹۳
اخبار تحرکات داعش و بعثی ها/
تشدید اختلافات میان داعش و دیگر گروههای تروریستی در دیالی، ادامه تخریب مقابر و اماکن دینی از سوی تکفیریها و هلاکت 90 تروریست در بیجی از جمله آخرین اخبار مربوط به عراق به شمار می رود.


افشای هویت اصلی بدل سرکرده داعش/ ابوبکر البغدادی در موصل حضور ندارد

کمیته امنیتی شورای استانداری نینوا هویت اصلی فردی داعش ادعا کرده بود، "ابوبکر البغدادی" سرکرده این گروه تروریستی است، را افشا کرد.

در بیانیه شورای استانداری نینوا آمده است: شخصی که در این تصاویر به سخنرانی مشغول است "ابوبکر الخاتونی" والی موصل است و "ابوبکر البغدادی" نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعات دریافتی حاکی از آن است "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش در موصل حضور ندارد.


تشدید اختلافات داعش و دیگر گروههای مسلح در دیالی/حملات هوایی به تروریستها در بیجی

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: بالگردهای ارتش یک کاروان داعش را در نزدیکی یکی از پلها در روستای الزویه در بیجی واقع در شمال تکریت هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر تروریستهای داعش به منفجر کردن و ویرانی مقبره ها در شهر موصل ادامه می دهد.

آمریکا تحرکات البغدادی را رصد کند/سرکرده داعش در موضع ضعف است

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون ضمن درخواست از آمریکا برای رصد تحرکات سرکرده داعش، البغدادی را در موضع ضعف دانست.

عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون از آمریکا خواست که تحرکات ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش را از طریق ماهواره رصد کند.

 فیلم منسوب به البغدادی در حال بررسی است/ 90 تروریست در بیجی به هلاکت رسیدند

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق با اشاره به هلاکت بیش از 90 تروریست وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در دفع حمله آنها به بیجی از بررسی فیلم ویدئویی منسوب به سرکرده داعش از سوی دست اندرکاران فنی خبر داد.

هلاکت 20 داعشی در جریان بمبگذاری/داعش : هرکس با البغدادی بیعت نکند خونش مباح است

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز اعلام کرد که بیش از 20 تروریست داعش در جریان بمبگذاری در ساختمان شورای استانداری صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

خبر دیگر اینکه یکی از فرماندهان داعش در تکریت روز گذشته اعلام کرد: در صورتی که داعش بغداد را اشغال کند مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) را تخریب خواهد کرد و اهل تسنن، شیعه، کرد و تمامی طوائف عراق را از دم تیغ خواهد گذراند.

الغدپرس نیز به نقل از یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق دو نفر از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در منطقه "مکیشیفه" در جنوب تکریت را بازداشت کردند.

هلاکت سرکرده نظامی داعش در السعدیه/دهها تروریست داعش در الشرقاط

منابع امنیتی عراق از هلاکت صدها تروریست داعش در حملات جنگنده های ارتش به مواضع آنها در شمال صلاح الدین و کشته شدن سرکرده نظامی آنها در السعدیه خبر دادند.

اسماعیل المحلاوی فرمانده پلیس الانبار از تشکیل چهار گروه اضطراری با هدف مقابله با تروریسم خبر داد که به گفته وی، اکثر نیروهای این گردانها از عشایر داوطلب هستند که دوره های آموزش سریعی را درباره چگونگی جنگ با باندهای جنایتکار تروریست پشت سر گذاشته اند.

یگان مبارزه با تروریسم هم از هلاکت 25 تروریست و انهدام پنج خودرو آنها در فلوجه  و انفجار بمب در مسیر عبور گشتی ارتش در کرکوک خبر داده است.
خبر دیگر اینکه در حمله جنگنده های ارتش به مواضع داعش در الشرقاط در شمال صلاح الدین دهها تروریست به هلاکت رسیدند.

جوانان كربلا، حاميان حرم شده‌اند

جوانان كربلا، در دفاع از ارزش‌ها و باورهای دينی و مذهبی خود، به منظور حراست از بارگاه‌مقدس شهدای عاشورا از گزند تحجر تكفيری ها، حراست از اين شهر را به عهده گرفته‌اند.

خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) در شهر مقدس کربلا، شاهد افزایش گروه‌هایی از جوانان و فرزندان آن مناطق برای محافظت از بارگاه‌های مطهره در کنار نیروهای امنیتی ارتش عراق است.

جزئیات نشست اردن درباره چگونگی اشغال موصل و بغداد

رسانه های عراقی در گزارشی به تشریح نشست طرح حمله گروه تروریستی داعش به عراق در امان پایتخت اردن پرداختند.

الغدپرس در گزارشی اعلام کرد که طرح حمله گروه تروریستی داعش به موصل و دیگر مناطق عراق طی نشستی در امان پایتخت اردن برنامه ریزی شده بود.

این نشست اول ژوئن و با نظارت آمریکا، رژِیم صهیونیستی، عربستان سعودی، اردن و ترکیه برگزار شد. اسناد مربوط به این نشست توسط یکی از حاضران در این نشست به مبلغ 4 میلیون دلار به مسئولان عراقی فروخته شد.

بسیج اهل سنت عراق برای رویارویی با داعش/ ساختمانهای دولتی موصل به زندان تبدیل شدند

در پی بیانیه جدید ترویستهای تکفیری درباره تشکیل خلافت اسلامی نگرانی گروههای اهل سنت عراق درباره سرنوشت خود در این کشور افزایش پیدا کرده است.

روزنامه الحیات امروز در گزارشی به نقل از یک منبع موثق عراقی اعلام کرد: شخصیتهای موثر اهل سنت عراق از شهرهای موصل، تکریت و الانبار و همچنین نمایندگان گروههای مسلح سنی طی روزهای اخیر دیدارهای متعددی درباره موضع گیری درباره اعلام خلافت اسلامی توسط داعش و افزایش نفوذ این گروه در عراق برگزار کرده اند.

خبر دیگر اینکه تروریستهای داعش، ساختمانهای دولتی موصل را به زندان تبدیل کرده اند.

حمله داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در استان صلاح الدین

خبرنگار شبکه المیادین در عراق از حمله شدید گروه تروریستی داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در استان صلاح الدین خبر داد.

پایگاه هوایی اسپایکر از جمله پایگاههای مهم نیروی هوایی ارتش عراق در راستای انجام ماموریتها علیه گروههای تروریستی است.


  علمای اهل سنت عراق جنایت داعش در تخریب مساجد و حسینیه ها را محکوم کرد

جماعت علمای عراق(اهل سنت) در بیانیه ای تخریب مساجد و حسینیه ها در شهر موصل از سوی تروریستهای تکفیری را محکوم و تاکید کرد تخریب مساجد و حسینیه ها اقدامی جنایتکارانه است که در چارچوب ضربه زدن به بافت اجتماعی عراق و تجاوز آشکار به مقدسات صورت می گیرد.

قطع حقوق شهروندان شیعه و اقلیت ها در موصل/50 ضربه شلاق مجازات بیعت نکردن با البغدادی
گروه تروریستی داعش اعلام کرد هر کس با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه بیعت نکند به 50 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.این گروه روز جمعه از شهروندان ساکن موصل خواسته بود در نماز جمعه حضور پیدا کنند و با ابوبکر البغدادی بیعت کنند.

شبکه الفرات نیز به نقل از یک روزنامه کردی اعلام کرد: گروه تروریستی داعش حقوق کارمندان اهل تسنن در موصل را پرداخت کرده است، اما از دادن حقوق شهروندان شیعه، مسیحی و ایزدی خودداری کرده است.

ادامه حملات ارتش به مواضع داعش/هلاکت 28 تروریست در تلعفر و فلوجه

رسانه های عراقی از هلاکت 28 تروریست داعش در حمله نیروهای ارتش عراق به مواضع آنها در تلعفر و فلوجه خبر دادند.

یک منبع امنیتی در سرویس مبارزه با تروریسم اعلام کرد: 18 تروریست داعش از جمله سرکردگان این گروه در جریان یک حمله هوایی در منطقه تلعقر به هلاکت رسیدند. تلعفر در غرب موصل در مرکز استان نینوا واقع است.

تاکید دولت عراق بر ساختگی بودن تصاویر منتشر شده از ابوبکر البغدادی

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بررسی تصاویر منتشر شده توسط گروه داعش نشان می دهد فرد موردنظر در این تصاویر "ابوبکر البغدادی" نیست و این تصاویر ساختگی است.

روز گذشته گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری که به طور گسترده در شبکه های مجازی مورد توجه قرار گرفته بود، مدعی انتشار نخستین تصاویر از "ابوبکر البغدادی" به عنوان خلیفه مسلمانان شد. ابوبکر البغدادی در این تصاویر طی اظهاراتی از همه مسلمانان خواست که با وی بیعت کنند.

"سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق در گفتگو با خبرگزاری رویترز در واکنش به انتشار این تصاویر اظهار داشت: به طور قطعی می توان گفت که مردی که در این تصاویر دیده می شود ابوبکر البغدادی نیست و این تصاویر ساختگی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها