کد خبر: ۲۳۵۲۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۹ تير ۱۳۹۳
صبحانه نوشت:

 همین چند روز پیش بود که مسئولان سازمان هواپیمایی اقدام به انتشار فهرست تاخیرهای شرکت های مختلف هواپیمایی کردند و برخی رسانه ها با استناد به این موضوع، تلاش کردند نشان دهند تحریم ها فشار زیادی رووی این صنعت وارد کرده است. اگرچه موضوع تحریم ها عامل مهمی محسوب می شود، اما در همین شرایط نیز بی دقتی ها و اهمال هایی رخ می دهد که جلوگیری از آنها می تواند تا درصد قابل توجهی، صنعت هوایی ما را بی نیاز از خارج کند.

یکی از مهمترین اهمال ها در این زمینه، تصادف های متعدد هواپیماهای کشورمان با وسائل نقلیه در حال تردد در فرودگاهها است که موجب آسیب دیدگی شدید این پرنده ها و خروج طولانی مدت آنها از چرخه پرواز می شود و جایگزینی هواپیما برای اکثر شرکت های ایرانی کار آسانی نیست.

هر از چند گاهی، خبری از تصادف وسیله ای نقلیه با یکی از هواپیماهای کشورمان منتشر می شود تا این سوال مطرح شود که چرا تعداد این حوادث، به نسبت دیگر کشورها اینقدر زیاد است و نمی توان جلوی تکرار آن را گرفت؟

در آخرین نمونه از این اتفاقات، بی احتیاطی پرسنل زمینی در حین انتقال تعدادی از تجهیزات زمینی طی روزهای اخیر موجب برخود یکی از دستگاهها با یکی از هواپیماهای بوئینگ ام دی شرکت هما شد که متاسفانه این برخورد باعث آسیب دیدن این پرنده ایران ایر از چند نقطه در حوالی دماغه شده است. این اطلاعات توسط سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی منتشر شده است. این هواپیمای ام دی 82، به صورت اجاره ای در اختیار هما قرار داشته و ظرفیت مسافر آن مجموعا ۱۷۲ نفر است.

نمونه هایی چون تصادف عجیب یک خودرو با ایرباس شرکت هواپیمایی آتا، برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد و تصادف عجیب مینی بوس «آسمان» با هواپیمای «هما» از دیگر حوادثی هستند که طی ماههای گذشته در کشورمان رخ داده اند.
 




 

این بویینگ MD ایران ایر که از جمله هواپیماهای پر استفاده شرکت های ایرانی محسوب می شود و با شماره رجیستر UR-CJZ مشغول پرواز بود هم اکنون به دلیل این تصادف زمینگیر شده است و بررسی های اولیه کارشناسان آشیانه هما نشان می دهد حداقل تا چند هفته نمی توان روی عملیاتی شدن آن حساب کرد و به همین سادگی یک پرنده ایرانی از رده فعالیت خارج شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها