کد خبر: ۲۳۵۵۷۰
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۲۲ تير ۱۳۹۳
شبکه العربیه در خبری فوری به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: ایران در مذاکرات هسته‌ای «مواضع نامناسب» خود را تغییر نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز شنبه مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای را «نامناسب و ناکارآمد» توصیف کرده و گفت تهران مواضع خود را تغییر نمی‌دهد.

وی که در آستانه ورود وزیران خارجه گروه 1+5 به وین، در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در برخی از موضوعات اختلاف بسیاری زیادی وجود دارد.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از پنج‌شنبه دو هفته قبل آغاز شده و همچنان در جریان است. بر اساس برنامه مشترک اقدام، طرفین باید تا روز 29 تیر بر سر راهکار جامع به توافق برسند. مهلت کنونی برای یک دوره 6 ماهه دیگر نیز قابل تمدید است.

با این حال، مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد در صورتی که در مذاکرات جاری پیشرفت مناسبی حاصل نشود، به سختی می‌توان «تمدید را مورد بررسی قرار داد.»

گفته می‌شود طول دوره اجرایی توافق جامع از جمله موارد مورد اختلاف طرفین است. مقام ارشد آمریکایی روز شنبه بار دیگر موضع پیشین آمریکایی‌ها را تکرار کرده و گفته است که این دوره باید «دو رقمی» (بیش از 10 سال) باشد.

وی همچنین گفته است که ایران باید برنامه هسته‌ای کنونی خود را به میزان چشم‌گیری کاهش دهد. وی دستیابی به توافق هسته‌ای تا پایان تیر ماه را «دشوار، اما شدنی» دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها