کد خبر: ۲۳۵۹۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
گفت‌وگو با آیت‌الله کعبی در تبیین بیانات رهبر انقلاب در کرمانشاه؛
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نکته دهم در راستای تازه ماندن آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت و متذکر شد: اتحاد و انسجام بین نیروهای معتقد به انقلاب و نظام بر پایه اصول مشترک از موارد بسیار مهم است از این رو اتحاد در مرزبندی با فتنه‌گران و جریان‌های انحرافی و نیز جریان‌های غیرهمسو با انقلاب حائز اهمیت است.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو فارس با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و بیانات ایشان در جمع دانشجویان، اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و استقبال یکپارچه مردم این شهر از رهبر معظم انقلاب نشانه پیوند عمیق امامت و امت و نیز ظرفیت عظیم مردمی انقلاب اسلامی است؛ این سفر نشان داد مردم ایران در دفاع از آرمان‌های الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی عزم، ایمان و طراوت دارند.

* برنامه دشمن برای سلب اعتماد مردم از نظام شکست خورده است

وی ادامه داد: همراهی و همگامی ملت ایران با رهبری الهی این نهضت عظیم، نشانه اعتماد متقابل نظام و ملت و پویایی و جوانی انقلاب اسلامی است و از این رو برنامه دشمنان برای سلب اعتماد بین نظام و ملت شکست خورده است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به توطئه جداسازی مردم از نظام اسلامی و شکست دشمن در این زمینه، تصریح کرد: بدون تردید این استقبال ماندگار و تاریخی مردم کرمانشاه از رهبری الهی انقلاب، شکست سنگینی برای دشمن به دنبال داشت و در واقع مردم کرمانشاه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی را که متکی بر ایمان و عزم مردم است، ارتقا بخشیدند.

* نظام متکی بر تقوا و اراده مردمی هرگز جوانی و طراوت خود را از دست نمی‌دهد

وی در خصوص علل پویایی آرمان‌های انقلاب اسلامی و کهنه نشدن آنها، اظهار داشت: در تبیین آرمان‌های انقلاب توجه به چند نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه آرمان‌های انقلاب ریشه در ایمان، دین‌باوری، ارزش‌های الهی و روحیه الهی ملت انقلابی ایران دارد لذا نظام متکی بر تقوا و اراده مردمی هرگز جوانی و طراوت خود را از دست نمی‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته دوم که بسیار نیز مهم است این است که اگر مردم نیروی عظیم ایمانی خود را باور داشته باشند، می‌توانند انقلاب را جوان و باطراوت نگه ‌دارند.

وی گفت:حضور مردمی، ارتقاء سطح بینش دینی و معارف اسلامی، تأکید بر وحدت و انسجام درونی جامعه، تأمین نیازهای فکری و ارتقای سطح اخلاقی جامعه، اهتمام به حل مشکلات و افزایش سطح رضایتمندی جامعه، تلاش برای پیشرفت علمی و تحقق عدالت در همه عرصه‌‌ها از مواردی است که انقلاب را همواره تازه و نو نگه می‌دارد.

عضو کمیته داوری جبهه اصولگرایان با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی داشته و مبتنی بر عمل صالح و تقواست، ادامه داد: چند محور باعث می‌شود که انقلاب همواره تازه و جوان بماند؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند، ثبات در آرمان‌ها و تحول در ساختارها از جمله مواردی است که در این زمینه تأثیرگذار است و در واقع نظام باید قدرت انعطاف خود را در ساختارها برای تحقق اهداف آرمان‌هایش بیشتر کند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: نوسازی و رویش منابع انسانی بر پایه روحیه جهادی و بسیجی و نیز آمیختن و تلفیق جوانگرایی با تجربه‌گرایی و نخبه‌گرایی و گردش نخبگان در این زمینه مؤثر است؛ تداوم گفتمان انقلاب اسلامی و بازخوانی مداوم اهداف انقلاب نیز عامل سوم جوان ماندن انقلاب محسوب می‌شود چرا که ممکن است عده‌ای بگویند ما در عصر دولت اسلامی و نه انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم و این دوره به پایان رسیده است، در حالی که این عده باید بدانند انقلاب همیشه باقی است.

وی، حرکت رو به جلو در مسیر پیشرفت و عدالت و غافل نشدن از خنثی‌سازی توطئه‌های داخلی و بین‌المللی را مورد دیگری در جوان ماندن انقلاب برشمرد و عنوان کرد: فاصله گرفتن از محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری و در عین حال حرکت به سمت پیشرفت و عدالت و تمدن‌سازی از دیگر مؤلفه‌های تازه ماندن آرمان‌های انقلاب قلمداد می‌شود.

* ولایت‌فقیه ظرفیت نو به نو کردن اهداف انقلاب را داراست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری و تشویق و حمایت نخبگان علمی را عامل ششم پویایی دانست و یادآور شد: مدیریت الهی و ایمانی بر پایه رهبری دینی بر مبنای ولایت فقیه علت دیگر تازگی آرمان‌ها است چرا که ولایت فقیه این قابلیت و ظرفیت را دارد که انقلاب را نو به نو کند.

به گفته وی "نکته هشتم در این مسئله، حضور عظیم مردم در صحنه‌های حمایت از انقلاب و نظام است، چرا که ساخت قدرت در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور مردمی است."

وی تأکید کرد: غفلت نکردن از دشمنان، معاندان و بدخواهان انقلاب اسلامی یعنی استکبار، آمریکا و صهیونیست از موضوعات اصلی جوان ماندن اهداف انقلاب اسلامی است و نباید از آنها غافل شد.

* مرزبندی با فتنه‌گران و جریان‌های انحرافی از عوامل تازه ماندن انقلاب است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نکته دهم در راستای تازه ماندن آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت و متذکر شد: اتحاد و انسجام بین نیروهای معتقد به انقلاب و نظام بر پایه اصول مشترک از موارد بسیار مهم است از این رو اتحاد در مرزبندی با فتنه‌گران و جریان‌های انحرافی و نیز جریان‌های غیرهمسو با انقلاب حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باعث طراوت و تاز‌گی انقلاب می‌شود و جزو شاخص‌های ارزنده نظام مردم‌سالاری اسلامی است، قانونگرایی و التزام به قانون است، چرا که تنها قانون می‌تواند کشور را به پیش ببرد.

آیت‌الله کعبی نکته دوازدهم و پایانی در این موضوع را توجه به حضور حماسی در صحنه انتخابات و خلق حماسه‌های عظیم ملی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در تمام فراز و فرودهای 32 ساله و با وجود اینکه که در یک مقطع کسانی سر کار آمدند که با برخی اصول انقلاب زاویه داشتند، اما مردم به انقلاب و نظام بی‌صبری نشان ندادند و آنها را تحمل کردند بنابراین این امر نشان می‌دهد مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و رأی آنها سرنوشت‌ساز است.

وی با تأکید بر اینکه حضور عظیم ملت در انتخابات یک پیروزی حقوقی برای آرمان‌های انقلاب است و آن را همیشه تازه نگه می‌دارد، بیان داشت: 32 سال و 32 انتخابات بیان‌کننده یک معدل بسیار خوب از وفاداری نظام اسلامی به رأی ملت و اداره کشور به اتکا و خواست مردم است و همین امر نیز موجب تازگی و طراوت آن شده است.

* آرمان‌های انقلاب اسلامی در عصر بی‌هویتی، هویت جدید انسانی را بنا گذاشته است

نماینده جامعه مدرسین در کمیته وحدت اصولگرایان در ادامه گفت‌و‌گوی خود در خصوص تعارض آرمان‌های انقلاب اسلامی و تفکر لیبرالیسم غربی و آینده هویت جهانی، اظهار داشت: گفتمان مردم‌سالاری اسلامی و الگو شدن ملت ایران برای سایر ملت‌های منطقه و در عین حال پسرفت گفتمان سوسیالیسم و لیبرالیسم، افق‌های روشنی را فراروی ملت‌های جهان گشوده است تا در عصر سرگشتگی، گم‌گشتی و بی‌هویتی، هویت جدید انسانی خود را برپایه عقلانیت، معنویت، عدالت، عزت و کرامت حقیقی برآمده از خداباوری قرار دهند

وی تأکید کرد: هویت آینده بشریت محصول تلفیق شده از علم و ایمان و هویت الهی خواهد بود در واقع مشکل بشریت امروز و لیبرالیسم این است که در لیبرالیسم خداباوری و خداگرایی به حاشیه رفته و از این رو بازگشت به تقوا، فضیلت و عقلانیت دینی در حال آغاز شدن است.

وی در خصوص نقش ولی‌فقیه در جلوگیری از انحراف آرمان‌های والای انقلاب اسلامی یادآور شد: ولایت‌فقیه مدیریت کلان ایمانی، اخلاقی، فقهی، ارزشی،حرکت‌بخش، سازنده، اثرگذار و حافظ آرمان‌های الهی انقلاب است از این رو، ولایت فقیه در این 32 سال همواره از انحرافات و کج‌روی‌ها جلوگیری کرده و سلامت انقلاب توسط این اصل تضمین شده لذا ملت در سایه ولی‌فقیه به عقلانیت، رشد و حرکت رو به جلو هدایت می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها