کد خبر: ۲۳۷۸۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
این جنایات بخشی از پروژه نسل کشی و اخراج فلسطینیان از غزه است که بر همین اساس گذرگاه رفح برای عبور (خروج) مجروحان فلسطینی از عصر دوشنبه باز شده است! عبوری اجباری که شاید هنگام بازگشت بسته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، روی دیگر سکه جنایت در ماه رمضان با بمباران‌های کنونی رژیم صهیونیستی بر سر زنان و کودکان بی‌دفاع غزه در حال ضرب است.

این جنایات بخشی از پروژه نسل‌کشی و اخراج فلسطینیان از غزه است که بر همین اساس گذرگاه رفح برای عبور (خروج) مجروحان فلسطینی و همراهانشان از عصر امروز باز شده است! عبوری اجباری که شاید هنگام بازگشت بسته باشد.

20 سال پیش در حالیکه مردم روزه‌دار فلسطین به نیمه ماه مبارک رمضان رسیده بودند، و خود را برای ورود به شب‌های قدر آماده می‌کردند، "باروخ گلدشتاین" و گروهى از شهرک‌نشینان صهیونیست هنگام نماز صبح وارد مسجد الاقصى مى‌شوند.

گلدشتاین، پشت یکى از ستون‌هاى مسجد مى‌ایستد و منتظر مى‌شود تا نمازگزاران سجده کنند. پس از آن به سوى ایشان تیراندازى و نارنجک جنگی پرتاب می‌کند. گلوله‌ها و ترکش‌هاى نارنجک، باعث زخمى شدن بیش از 350 نفر مى‌شود.

نظامیان ارتش اسرائیل، هنگام این کشتار، درهاى مسجد را مى‌بندند و از فرار نمازگزاران جلوگیرى مى‌کنند. همچنین به هیچ کس اجازه نمى‌دهند تا براى نجات مجروحان به داخل حرم برود. در همین زمان، گروهى نیر در خارج از مسجد کشته مى‌شوند. عده‌اى نیز در حین تشییع جنازه شهدا به خیل شهدا مى پیوندند و در این کشتار 50 نفر به شهادت مى‌رسند که 29 نفر از آنها از نمازگزاران حرم بودند.

این جنایت به کشتار حرم ابراهیمی معروف شد و کمیته صهیونیستی "شمگار" مأمور تحقیق در این‌باره شد. تقسیم حرم ابراهیمی به دو قسمت، تحمیل اشغالگری و شرایط سخت زندگی بر شهروندان فلسطینی در "البلدة القدیمه" و استقرار پادگان‌های صهیونیستی برای حراست ار حرم ابراهیمی از تصمیمات این کمیته بود و شمگار به یهودیان صهیونیست حق حاکمیت بر بخش اعظم مسجد (60 درصد از آن) را با هدف یهودی‌سازی و تسلط بر آن را داد و بارها از پخش اذان در حرم ابراهیمی جلوگیری کرد.

در پی این جنایت بود که مقام‌ها و مقبره‌های انبیا از جمله مقبره حضرت یعقوب(ع) و همسرش، مقبره حضرت ابراهیم(ع) و همسرش «ساره»، مقبره حضرت یوسف(ع) و همچنین صحن حرم توسط رژیم صهیونیستی غصب شد.

پروژه نسل کشی به بهانه درگیری

حالا با گذشت 20 سال از جنایاتی که بر مردم روزه‌دار فلسطین گذشت، نتانیاهو با این تصور که روزه‌داری و ضعف جسمانی فرصتی برای حمله و چپاول است، عجولانه پا در میدان کشتار زنان و کودکان فلسطینی گذاشته، تا پروژه نسل‌کشی را به اسم مبارزه و درگیری با "مقاومت" پیش ببرد. حال آن که از تشدید قوای روحی مسلمانان در ماه رمضان بی‌خبر است، و یزیدگونه در قتل عام مردم روزه‌دار و تشنه‌لب شتاب می‌کنند.

سکه جنایت در رمضان که یک روی آن 20 سال پیش با تیرباران نمازگزاران روزه‌دار مسجدالاقصی ضرب شد، روی دیگر آن، این روزها با موشک‌باران مردم روزه‌دار غزه ضرب می‌شود.

رژیم صهیونیستی برای اینکه پروژه نسل کشی را با چراغ خاموش پیش ببرد، سالهاست که با محاصره غزه، مانع رسیدن غذا و دارو به این منطقه می‌شود، اما هر از گاهی که جنونش سرریز می‌شود، و حریف را در موضع ضعف می‌پندارد، و در اوج حماقت و وحشیگری قتل عام را به عنوان سریعترین راه نسل کشی انتخاب می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده طبق آخرین آمار عملیات خونبار در غزه 505 شهید بر جا گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها