کد خبر: ۲۳۸۳۹۹
زمان انتشار: ۰۱:۵۳     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

عصر پنجشنبه مراسم معارفه افشین پیروانی در تمرین پرسپولیس انجام شد تا او به عنوان عضو جدیدی از کادر فنی پرسپولیس کارش را آغاز کند.

پیروانی که خودش در مقاطعی مربی و سرمربی پرسپولیس بود حالا جانشین کریم باقری شده که با قهر و دلخوری از کادر فنی سرخ ها جدا شد که بیشتر این دلخوری به مسائل مالی و تغییر رقم قرارداد باقری مربوط می شد.

پیش از این البته از ژلکو میاچ دستیار کروات دایی در راه آهن و پرسپولیس به عنوان تنها گزینه جانشینی باقری نام به میان می آمد اما مشخص نشد چطور میاچ به ایران نیامد و دایی به گزینه پیروانی رسید.

افشین پیروانی که در لیگ هشتم به عنوان دستیار افشین قطبی در کادر فنی پرسپولیس حضور یافت بعد از ترک تیم توسط این مربی در چند مسابقه سرمربی شد که نتایج خوبی نگرفت و خودش گفت در پرسپولیس باید یک سرمربی خارجی بزرگ کارکند تا عباس انصاری فرد نلو وینگادا را به تهران بیاورد.

افشین همان سال و با وجود دستیاران پرتغالی و محدود شدن وظایفش دستیار وینگادا ماند اما فصل بعد از آن دیگر جایی در ترکیب کادر فنی تیمی که با کرانچار کار کرد نداشت. وی در اواخر لیگ نهم بعد از اینکه ابتدا در کادر فنی استیل آذین دستیار تومباکوویچ شد به سرمربیگری استیل آذین هم رسید. کاپیتان سابق پرسپولیس دو فصل پیش در تیم دسته اولی سنگ آهن بافق یزد سرمربی شد و با یک کادر کاملا پرسپولیسی شامل رضا شاهرودی و حمید مطهری در این تیم حضور یافت که البته موفق به صعود نشد.وی سال گذشته در هیچ تیمی حضور نداشت و حالا قرار است با پرسپولیس دوباره به لیگ برتر باز گردد.

افشین پیروانی همیشه با علی دایی رابطه خوبی داشته که این ارتباط از زمان بازیگری تا الان کمتر نوسان داشته است. البته در خصوص او پرسش هایی وجود دارد.اینکه آیا او دستیار اول خواهد بود یا جایگاه خاصی برایش تعریف نمی شود؟ آیا رقم قرارداد او نیز مثل بقیه مربیان پرسپولیس 170 میلیون تومان خواهد بود یا با توجه به سابقه طولانی او به عنوان کاپتان پرسپولیس و تجربه مربیگری و سرمربیگری او در تیم مثل کریم باقری قرارداد گران تری برای او در نظر می گیرند؟

نکته جالب در خصوص افشین پیروانی آنجاست که انتخاب او خیلی بی سر و صدا و ناگهانی رخ داد و هیچ کس نفهمید پروسه انتخاب این مربی چگونه بوده و دایی چطور ترجیح داد به پیروانی برسد. این مساله وقتی جالب به نظر می رسد که بدانیم پیش از این هیچ گاه درمورد حضور پیروانی روی نیمکت پرسپولیس حتی گمانه زنی هم نشده بود و در شایعات مربوط به جانشینی باقری نامی از او به میان نیامد تا مشخص شود دایی و اطرافیانش در این خصوص یا خیلی حساب شده و مخفیانه کار کرده اند یا اینکه این انتخاب خیلی ناگهانی، فوری و بدون چالش انجام شده و سرمربی پرسپولیس در مورد این گزینه به جمع بندی نهایی رسیده است.

جالب اینکه افشین پیروانی در یک حرکت حساب شده حتی بعد از خداحافظی علی کریمی از میدان مصاحبه ای انجام نداد و از دسترس خارج شد تا در کار جدیدش و قرار گرفتن کنار دایی دچار چالش نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها