کد خبر: ۲۳۸۷۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به دنبال کشیده شدن دامنه اعتراضات به میادین تل آویو:
شهروندان اسرائیلی برای اولین بار بزرگترین تجمع ضد جنگ را در تل آویو برگزار نمودند!/ حال سران رژیم صهیونیستی علاوه بر چالش های بیرونی نظیر اعتراضات عمومی ضد صهیونیستی در سرتاسر جهان، با مشکلی از درون رژیم خویش رو بروست که همانا خدشه دار شدن انسجام ملی در حمایت از جنگ علیه فلسطین است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، قطعا قدرت تخریب موشک های حماس در مقایسه با موشکها، بمباران، هجوم زمینی و انواع و اقسام تسلیحات متعارف و نامتعارف رژیم صهیونیستی بسیار کمتر است و به هیچ عنوان تلفات و خسارات حاصل از آنها را نمی توان با وحشی گری های صهیونیست ها مقایسه کرد. پس چه اتفاقی افتاده است که این رژیم نه تنها حاضر به پذیرش آتش بس موقت می شود بلکه حتی برای تمدید آن نیز تلاش می نماید؟ آیا باید باور کنیم ارتشی که خود عامل جنایت است و از اعمال شرم آور در قتل فجیع غیرنظامیان مخصوصا زنان و کودکان بی دفاع با تمام وجود دفاع می نماید برای آنان دلسوزی کرده و برای رسیدگی به مجروحان و افراد بی پناه حاضر به قبول آتش بس شود؟!

برای قبول آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی دلایل عمده ای را می توان نام برد که شاید یکی از قوی ترین آنها اعتراضات گسترده ی جهانی نسبت به کشتار وحشیانه مردم غزه باشد. اما اخبار پنهانی که از قلب فلسطین اشغالی مخابره می گردند از واقعیتی پرده برمی دارند که خود مقامات دولت جعلی اسرائیل را نیز شوکه کرده است: شهروندان اسرائیلی برای اولین بار بزرگترین تجمع ضد جنگ را در تل آویو برگزار نمودند!



یکی از خصوصیات منحصر به فرد اسرائیل، همراهی شهروندان این رژیم با سردمداران و دولتمردان آن در قتل و غارت و بی حرمتی به ساکنان اصلی فلسطین بوده است؛ به طوری که گاهی بدون اینکه ارتش این رژیم در کارها دخالتی داشته باشد، خود شهروندان آن با آتش زدن مزارع، ایجاد رعب و وحشت و هجوم دسته جمعی به باغات و منازل فلسطینیان آنها را از خانه های خود آواره می کردند و هیچکس هم حق اعتراض یا مرجعی عادل برای بازپس گرفتن حق خود نداشت.

بدین ترتیب شهروندان صهیونیست فلسطین اشغالی، قوی ترین نکته ی اتکای رژیم صهیونیستی در کنار ارتش افسانه ای این رژیم هستند. حال وقتی فقط در یک شب و فقط در یک شهر حدود 7 هزار نفر اسرائیلی گرد هم می آیند تا نسبت به وضعیتی که دولتشان رقم زده است اعتراض کنند، بدیهی است که معادلات دولتمردان برای ادامه ی جنگ بر هم خواهد خورد.

در روزهای اخیر خصوصا دیشب و دیروز اسرائیل غیر از چالش های بیرونی با چالشی بزرگ از درون خویش نیز مواجه بود.





اسرائیل با قتل و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان در غزه سعی داشت در دلهای ساکنین آن منطقه رعب و وحشت ایجاد کند تا آنها را متقاعد سازد از سرزمینی که برایشان امن نیست هجرت کنند و بدین ترتیب غزه نیز در اختیار اشغالگران قرار گیرد. از سویی، به ناچار و برای مظلوم نمایی بخشی از اخبار مربوط به قدرت موشکی حماس را در موشک باران سرزمین های اشغالی منتشر می نمود تا به بهانه ی اینکه اسرائیل حق دارد از امنیت خود دفاع کند، یورش به غزه را منطقی و حق جویانه جلوه دهد.

اما همین سیاست نتیجه عکس داد و شهروندان صهیونیست فلسطین اشغالی را تحت تاثیر قرار داد. آنها از سویی از طریق شبکه های تصویری مختلف دنیا به نتیجه ی دلخراش حمله ی ارتششان به مردم بی پناه غیرنظامی مطلع گشتند و از سویی دیگر با اطلاع از اعتراضات سرتاسری مردم سراسر جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان و حتی یهودی ها، آبروی خویش را از دست رفته دیدند و متوجه شدند در همه جای دنیا به عنوان کشوری جنگ طلب و سفاک از آنها یاد می کنند. در آخر نیز با مشاهده ی قدرت حماس در افزایش بُرد موشک ها به قلب مناطق صهیونیست نشین، دیدند که دولتشان نتوانسته است امنیت آنها را تامین کند و در عین حال بر طبل جنگ می کوبد. تمام این دلایل دست به دست هم داد تا حتی صهیونیست ها هم تجمع اعتراض آمیز ضد جنگ تشکیل دهند!





حال سران رژیم صهیونیستی علاوه بر چالش های بیرونی نظیر اعتراضات عمومی ضد صهیونیستی در سرتاسر جهان، با مشکلی از درون خاک خویش رو بروست که همانا خدشه دار شدن انسجام ملی در حمایت از جنگ علیه فلسطین است.

اما مسئله به همینجا ختم نمی شود! دیشب (26 جولای) تجمع کنندگان در یکی از میادین اصلی تل آویو به دو بخش تقسیم شده بودند: عده ای مخالف جنگ و عده ای دیگر طرفدار جنگ! در آخر نیز پلیس ناچار به دخالت شد تا قبل از اینکه رسانه ها تصاویر این رسوایی را به دنیا مخابره نکرده اند از بروز درگیری های احتمالی که عدم وحدت و انسجام ملی در بین صهیونیست ها را نشان
میداد جلوگیری نمایند.

منابع خبری:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=israeili%20protest%20against%20war&source=newssearch&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQqQIoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.haaretz.com%2Fnews%2Fnational%2F1.607311&ei=ZWbUU8mGAYj_ygONgoKoDA&usg=AFQjCNG2xUa2Radk3LBMydAipwEmeDkB9Q

http://972mag.com/no-more-deaths-israelis-protest-the-gaza-war/94380/
http://ww4report.com/node/13406

http://www.ibtimes.com/thousands-protest-israels-gaza-response-photos-1640040

http://www.timesofisrael.com/protesters-call-for-end-to-war-in-tel-aviv/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها