کد خبر: ۲۳۹۵۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
امروز شنبه 11 مردادماه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی‌رفسنجانی به ریاست قاضی مقیسه برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن‌امروز»، پس از حضور قاضی سراج، رئیس پیشین دادگاه این پرونده در سازمان بازرسی، اکنون این قاضی مقیسه است که یکی از مهم‌ترین پرونده‌های قضایی ایران را رسیدگی می‌کند.

محاکمه مهدی هاشمی‌رفسنجانی شاید یک مطالبه عمومی در همه ایران باشد. از سال‌ها پیش اتهامات زیادی علیه او در افکار عمومی مطرح بود و اکنون زمان آن رسیده که در یک دادگاه، این اتهامات اقتصادی، سیاسی و امنیتی رسیدگی شوند. اگرچه پیش از این شاید افکارعمومی محاکمه مهدی هاشمی‌رفسنجانی را یک موضوع تحقق‌ناپذیر می‌دانست اما اقدامات چند سال اخیر دستگاه قضایی در محاکمه قاطعانه و سریع مفسدان اقتصادی بویژه رسیدگی ویژه به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی، این امیدواری را در افکار عمومی ایجاد کرده که دستگاه قضایی این بار نیز به پرونده مهدی هاشمی‌رفسنجانی به‌صورت ویژه رسیدگی کند.

در این میان حمایت‌هایی نیز از اقدام قاطعانه دستگاه قضا برای برخورد با مهدی هاشمی صورت گرفته است. حجت‌الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این‌باره به تسنیم گفت: توقع ملت ایران از قوه قضائیه اجرای عدالت است و برای او فرقی نکند که متخلف چه کسی است، چه پسر یک شخصیت مهم کشور باشد چه از بین مردم عادی. حجت‌الاسلام سالک افزود: قوه قضائیه باید بدون هیچ اغماضی قانون و عدالت را درباره مهدی هاشمی اجرا کند و این توقع ملت ایران از قوه قضائیه است و در این ماموریت خود نیز تسلیم جوسازی‌ها، تماس‌های تلفنی و فشارهای بیرونی نشود. وی خاطرنشان کرد: توقع من از قوه قضائیه هم به عنوان یک شهروند معمولی و هم به عنوان نماینده مردم این است که اینگونه پرونده‌ها را تعیین تکلیف کند و سرعت‌عمل از خود نشان دهد و بدانند که اگر درست عمل کنند مردم نیز پشت تصمیم آنها خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها