کد خبر: ۲۴۰۳۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش صلات (ستاد اقامه نماز سازمان صداوسیما) ، حجت‌الاسلام جواد نیسی، دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام اجرای «طرح جهادی اقامه نماز» در طول تابستان 93، گفت: این طرح در عید نوروز اجرا شد و با توجه به موفقیت آن، این را برای کل سال 93 به ویژه تابستان سال جاری تمدید کردیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس همان ابلاغی که در عید نوروز به اداره‌های وزارت راه داده بودیم را دوباره ارسال کردیم تا همان موارد در خصوص بازگشایی، ساماندهی، تجهیز، معطر بودن، نگهداری و باز بودن درب نمازخانه‌ها مجدداً اجرا شود.

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ «سامانه اعلام ایرادات نمازخانه‌های بین‌راهی»

حجت‌الاسلام نیسی به فعال بودن سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ «سامانه اعلام ایرادات نمازخانه‌های بین‌راهی» نیز اشاره و عنوان کرد: هر مسافری نارضایتی، پیشنهاد، انتقاد، تقدیری و ... داشته باشد می‌تواند از طریق این سامانه اعلام کند.

وی در خصوص میزان رضایت‌مندی مردم در طول تعطیلات عید فطر از نمازخانه‌های بین‌راهی نیز گفت: گزارش پیامک‌های مردمی هر ماهه جمع‌آوری می‌شود و هنوز بازخوردی از پیامک‌های تعطیلات عید فطر نداشته‌ایم.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا نمازخانه‌های ما توان رفع نیاز مردم در طول تعطیلات عید فطر را داشتند؟ گفت: نمی‌توانیم بگوییم آنچه اکنون وجود دارد چیزی کامل و در حد سرانه نمازخوا‌ن‌های ما است؛ ما چنین ادعایی نداریم.

وی ادامه داد: البته در حالت عادی شاید میزان و شرایط نمازخانه‌های بین‌راهی قابل پذیرش باشد اما در برخی از مناطق در زمان اوج سفرها ممکن است مشکل وجود داشته باشد.  در برخی از مسیرها تعدد نمازخانه وجود دارد اما در برخی دیگر تعداد مسافر بیشتر و تعدد نمازخانه‌ها کمتر است که مشکل‌زا می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های خود برای افزایش تعداد نمازخانه‌ها گفت: طی روزهای اخیر فرمی میان سازمان‌ها و اداره‌های کل توزیع و از آنها خواسته شده است حجم سرانه‌ نمازخانه‌هایی که تا پنج سال آینده نیاز است اضافه شود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم در این خصوص برنامه‌ریزی‌ کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها