کد خبر: ۲۴۱۰۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا
رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که آنچه وی توقف دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای خوانده، تنها از طریق توقف امتیازدهی به ایران حاصل خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازفارس، ژنرال «هاف شلتون»، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا در مقاله‌ای که در هفته‌نامه نیوزویک به چاپ رسید، مدعی شد که جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق توقف پاداش‌دهی به این کشور و عدم تمدید مدت مذاکرات میسر است.

این ژنرال آمریکایی، ایران را به دروغ‌گویی متهم کرد و گفت از دهه 1990 تاکنون، ایران  در خصوص برنامه هسته‌ای خود، جامعه بین‌الملل را بارها فریب داده است و ظاهراً در دور کنونی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان)، ایران همان حیله و نیرنگ‌ها، پاکشیدن و تمرد و نافرمانی را پیشنهاد می‌دهد.

شلتون با اشاره به این موارد ادامه داد اما علیرغم آنکه ایران چنین رفتاری را ارائه می‌دهد، جامعه بین الملل به جای آنکه از اهرم اقتصادی علیه ایران استفاده کند، مهلت مذاکرات هسته‌ای را تا 24 نوامبر سال جاری میلادی تمدید کرده است و در صدد است 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران طبق تحریم‌ها را به تهران بازگرداند.

وی تأکید کرد که آمریکا باید نمونه و مثال بیاورد و جامعه بین‌الملل را توجیه کند که اگر واقعاً می‌خواهند بحرانی را ایران به وجود آورده است را حل کنند، باید برای حقوق بشر، ایمنی هسته‌ای و ارزشهای جهانی ایستادگی کنند.

شلتون در ادامه گزارش خود، ایران را به دروغگویی درباره برنامه هسته‌ای، نقض حقوق بشر و حمایت از گروههایی که وی آنها را تروریستی دانست، متهم کرد.

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکید کرد که باید این موارد را به خاطر داشته باشیم و سیاست خارجی آمریکا باید به شیوه‌ای باشد که با ایران وارد مذاکره شود اما از اعطای امتیازات بی‌حساب و کتاب به ایران خودداری کند.

شلتون حضور ایران در میز مذاکرات را به واسطه انزوای داخلی و بین‌المللی ایران و همچنین تحریم‌هایی دانست که علیه این کشور تحمیل شده بود و ادامه داد که امتیاز دادن جامعه بین‌الملل به ایران تنها موجب می‌شود که ایران مجدداً به فریب و انکار و مخفی‌کاری متوسل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها