کد خبر: ۲۴۱۱۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
مدیر شبکه سه در این مراسم گفت: این مجموعه کاری آموزنده از باب مسائل اعتقادی است/ نیک‌نژاد، کارگردان: هرچه بلد بودم را در سریال رو کردم؛ برای ۷۵میلیون کارساختن انصافا سخت است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" عصر روز گذشته جمعه 17 مرداد ماه با حضور عوامل این سریال ساخته برزو نیک‌نژاد، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه، ایازی قائم مقاوم وزارت بهداشت، سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا و ...در سرای محله نفت برگزار شد.

در ابتدای برنامه آرش ذلی پور که مجری این مراسم بود از حاضران در سالم خواست تا به احترام شهدای غزه فاتحه ای خوانده و 30 ثانیه سکوت کنند.

*فیلمنامه طی 8 ماه و از سال گذشته در حال نگارش بوده است

در ادامه ایرج محمدی تهیه کننده "دردسرهای عظیم" در سخنانی گفت: در روز خبرنگار تقارنی داریم با رونمایی از سریال "دردسرهای عظیم" که ان را اتفاقی نیک تلقی می کنیم. این سریال به مدت 8 ماه و از سال گذشته در حال نگارش بوده است.

وی افزود: "کاظمی پور" و "سعید جلالی" نگارش سریال را در 26 قسمت 40 دقیقه برای پخش از شبکه سوم سیما به عهده داشته انداین تهیه کننده ادامه داد: محمدحسین لطیفی در این مجموعه به عنوان مشاور حضور دارد.

*دست به کاری زدیم که دغدغه ما و دغدغه مردم باشد

محمدی اضافه کرد: یکی از مسائلی که من و مهران مهام دیگر تهیه کننده این مجموعه مدنظر داشتیم، این است که دست به ساخت کاری بزنیم که هم دغدغه ما باشد و هم دغدغه مردم محسوب شود. در واقع مسائلی در سریال جریان داشته باشد و مروج پیام هایی باشد که دغدغه مردم باشد.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم به عمق فرهنگی کشور خود دست پیدا کنیم و بتوانیم یک نگاه عمیقی به مسائل فرهنگی کشور خود داشته باشیم طبیعتا باید دغدغه خاطر همه ما باشد که یک سریالی بسازیم که از جنبه و بخش فرهنگی و هنری مفید فایده باشد.

در بخش دیگر این مراسم رونمایی قسمت هایی از مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" نمایش داده شد که مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.

زین العابدین مدیر شبکه سوم سیما نیز در این مراسم عنوان کرد: شهادت محمود صارمی موجب شد تا خبرنگار و واژه خبرنگاری حداقل یک بار در سال به عنوان یک حرفه و شغل شریف در تقویم کشور مطرح شود.

*قرار است از برنامه های جذاب، پریا و دیدنی برخوردار باشیم

وی افزود: معمولا بعد از پایان پخش یک سریال مراسمی برای آن گرفته و از زحمات عوامل آن تقدیر و تجلیل می کنند که امروز خوشبختانه با خوش سلیقه گی عوامل تهیه کننده این مجموعه قبل از آغاز پخش ان برگزاری مراسمی را شاهد هستیم.

مدیر شبکه سوم ادامه داد: در نشست خبری که به عنوان مسول پروژه تابستان سیما با اهالی مطبوعات قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم قرار بود تا بعد از این ماه مبارک نیز شبکه های سیما خصوصا شبکه سوم که شبکه جوانان و پر مخاطب ترین شبکه بود از برنامه های جذاب، پویا و دیدنی برخوردار باشد.

* این مجموعه کاری معنادار و آموزنده از باب مسائل اعتقادی است

زین العابدین اضافه کرد: در این راستا برنامه ریزی های ما به این نتیجه رسید که سریال "دردسرهای عظیم" را برای پخش آماده کنیم. این مجموعه کاری معنادار و آموزنده از باب مسائل اعتقادی است. ضمن اینکه عناصر جذابیت بخش و سرگرم کننده خود را نیز به همراه دارد.

وی در پایان به دیگر تولیدات شبکه اشاره داشت و طی مثالی افزود: برنامه "شناسنامه" را ما در دو سال گذشته و قبل از انتخابات ریاست جمهوری با مصاحبه ای با دکتر حسن روحانی که در آن زمان مسئولیت دیگری داشتند کلید زدیم که در ادامه با استقبال سایر چهره های کشور روبرو شد تا امروز که نزدیک به 60 شخصیت کشوری جلوی دوربین این برنامه رفته اند.

مهدی هاشمی بازیگر مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" نیز که در این برنامه حضور داشت در سخنانی گفت: گرده همایی بسیار خوبی را امروز شاهد هستیم که برای این مجموعه تلویزیونی برگزار می شود. به عنوان یک بازیگر سومین کاری است که بعد از کارگاهان و طلسم شدگان در خدمت ایرج محمدی هستم.

* این سریال را بالاتر از دو سریال قبلی خود ارزیابی می کنم

وی افزود: من تا امروز حتی یک پلان از این سریال ندیدم ولی ان چیزهایی که تا امروز از دوستان و همکاران دیدم و شنیدم این است که کار خوب شده و مردم آن را پسند خواهند کرد. در حقیقت این سریال را بالاتر از دو سریال قبلی خود ارزیابی می کنم.

هاشمی ادامه داد: کارگردان، تهیه کننده اشراف خیلی خوبی در نوشته ها و حتی در جزئیات این سریال داشتند. کارگردانی که برای این کار انتخاب شد به همه مسائل و ریزه کاری های ساختن و تهیه کردن یک مجموعه تلویزیونی اشراف داشت؛ گرچه من فکر نمی کردم که تا این حد آشنا به کار باشند.

* در سینما کسی را که زیباست به عرش اعلا می برند

این بازیگر اضافه کرد: شما توجه داشته باشید به آن هنرورانی که در کارها حضور دارند و از سرما می لرزند. در سینما کسی را که زیباست به عرش اعلا می برند ولی افرادی را که زحمت می کشند و 40 سال تجربه دارند مورد بی مهری هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که روزی برسد همانند کشورهای پیشرفته اینها هم برای خود صنف داشته باشند. البته صنف دارند ولی امیدواریم که قوی باشند و بتوانند از خودشان دفاع کنند. زمانی که به بازیگران درجه بالا سرویس داده می شود به آن دسته از بازیگران درجه پایین هم توجهی شود.

مهران مهام دیگر تهیه کننده "دردسرهای عظیم" نیز در این مراسم گفت: تشکر می کنم از هنرمندان و سربازان این آب و خاک که منت گذاشتند و در این مراسم حاضر شدند. زیرا حضور شما موجب دلگرمی ما است.

*امیدواریم از خجالت مردم درآییم

وی افزود: این سریال هنوز زنده هست و نفس می کشد و این حضور شما عزیزان باعث می شود که در این بخش های اخر با انرژی و توان بیشتر به باقی کار خود ادامه دهیم. تا از خجالت ملت بزرگ ایران در بیاییم.

مهام ادامه داد: قرار قطعی برای پخش این سریال در ماه رمضان وجود نداشت. در پروسه سریال سازی نگارش فیلمنامه و انتخاب بازیگر سخت ترین کارها است. از ابتدای پروژه در سال قبل نیز مشخص بود که قرار است مهدی هاشمی در این کار حضور داشته باشد.

* ساده ترین کار را در تهیه و تولید این سریال انجام دادم

برزو نیک نژاد کارگردان "دردسرهای عظیم" در سخنانی گفت: امیدوارم که این مجموعه تلویزیونی کار خوبی بشود. به عنوان یک کارگردان ساده ترین کار را در تهیه و تولید این سریال انجام دادم.

وی افزود: گروه کاملا حرفه ای را در این سریال در اختیار داشتیم. از آن مهمتر بازیگرانی که اجازه خطا به من نمی دادند. من 19 سال قبل دستیار دو مهدی هاشمی و دستیار بسیاری از بزرگان در سینمای ایران بودم.

* سعی کردم هرچی بلد هستم را در این سریال رو بکنم

نیک نژاد ادامه داد: سعی کردم هرچی بلد هستم را در این سریال رو بکنم. اگر کار پخش شد و خوب شد بگذارید به حساب همه ولی اگر ضعفی داشت همین الان معذرت خواهی می کنم. در حقیقت آن را به حساب خستگی ناشی از کار قبلی من بگذارید.

این کارگردان تصریح کرد: این اولین سریالی است که می سازم و ساخت سریال کار بسیار سختی است. در سینما اگر فیلمی ساخته شد هرکس خواست تماشا می کند و هرکسی که نخواست نمی بیند. اما در تلویزیون 75 میلیون جمعیت را اگر ضرب در دو بکنید عدد بزرگی می شود که با این همه چشم تو را نگاه می‌کنند.

گفتنی است در این مراسم که با تقدیر  از برخی خبرنگاران همراه بود، بازیگران سریال "دردسرهای عظیم" همچون مهدی هاشمی، جواد عزتی، مریم سعادت، مهران رجبی، پرستو گلستانی، الناز حبیبی و . . . حضور داشتند.

گرفتن عکس یادگاری عوامل در کنار هم، با حاضرین و گپ و گفت با همدیگر از نکات انتهایی مراسم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها