کد خبر: ۲۴۱۲۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، مدیر انجمن مردم نهاد موسیقی انقلاب در تشریح تازه ترین فعالیتهای این مجموعه غیر دولتی برخی از اولویت های کاری انجمن در 6ماهه دوم سال جاری را اعلام کرد.

رضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فراخوان اولیه حضور هنرمندان و علاقه مندان موسیقی انقلاب برای تولید آثار موسیقایی با موضوع انقلاب منتشر شده است، توضیح داد: خوشبختانه بعد از اعلام فراخوانی که از طریق مطبوعات و رسانه ها منتشر شد ما شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان و علاقه مندان به تولید سرودهای انقلابی بودیم که ما را برای حضور قوی تر و موثرتر در این عرصه ترغیب کرد.

وی با اشاره به اولویت های انجمن مردم نهاد موسیقی انقلاب گفت: یکی از مواردی که در مرحله اول مورد نظر ماست توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری با ورود از زوایای مختلف و زبان موسیقی است که می تواند در تبیین غیر مستقیم این فضاهای اخلاقی نقش موثری را ایفا کند ضمن اینکه در کنار توجه به این موضوع تلاش کردیم به موضوعات مهم دیگری چون فرهنگ خانواده و حجاب نیز بپردازیم که در این راستا یک سرود کوتاه 2 دقیقه ای تولید و به  زودی به تمامی مدارس سراسر کشور ارسال می شود.

مدیر انجمن مردم‌نهاد موسیقی انقلاب ادامه داد: ما با این کار به دنبال احیای فرهنگ سرود دهه 60 هستیم که اغلب مردم و حتی کودکان و نوجوانان سرودهای آن دوران را حفظ بودند و از این جریان به شدت استقبال می کردند و من امیدوارم این اقداماتی که ما در آغاز آن هستیم بتواند نتیجه خوبی داشته باشد.

توقف فعالیت های انجمن سرود انقلاب اسلامی

وی به توقف فعالیتهای انجمن سرود انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: من دلیل توقف فعالیتهای این انجمن را نمی دانم اما فقط به ذکر این نکته بسنده می کنم که انجمن سرود انقلاب اسلامی از نهادهای نوپایی بود که توانست در همان دوران آغازین فعالیت تاثیر خوبی در جریان فعالیتهای موسیقایی انقلاب بگذارد و ما دیدیم که هنرمندان و اساتید ارزشمندی چون مصطفی کمال پورتراب به کمک این نهاد آمدند اما متاسفانه این روند نتوانست استمرار پیدا کند و تا آنجا که من اطلاع دارم این انجمن فعالیت چندانی در عرصه تولید آثار موسیقایی انقلاب ندارد.

مدیر سابق مرکز موسیقی حوزه هنری در بخش دیگری از صحبتهای خود به دیدار چند روز گذشته هنرمندان با رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: در کنار حضور تعدادی از هنرمندان فعال عرصه های مختلف نزدیک به 14 هنرمند از حوزه موسیقی در ضیافت افطاری رییس جمهوری با هنرمندان حضور داشتند که به نظر من هنرمندان موسیقی از این فرصت نهایت استفاده را نکردند و ما دیدیم که تعدادی از هنرمندان حاضر در مراسم اذعان کردند که چرا همیشه باید در چنین دیدارهایی فقط مدیر عامل خانه موسیقی باید به عنوان نماینده اهالی موسیقی سخنرانی کند.

این نوازنده تصریح کرد: دیدار با رییس جمهوری به دلیل مشغله های فراوانی که یکی از مهم ترین ارکان اجرایی کشور دارد شاید در سال فقط یکبار اتفاق بیفتد بنابراین نباید به محض ایجاد چنین دیداری فرصت سوزی کنیم. بهتر این بود که به جای بیان دغدغه هایی چون پخش شدن یا نشدن مناجات ربنای آقای شجریان در رسانه ملی به بیان دغدغه هایی دیگری که این سالها جامعه موسیقی با آن مواجه است بپردازیم و ما دیدیم که بعد از بیان این دغدغه ها رییس جمهوری روی خوش به ماجرا نشان نداد تا جایی حتی در سخنرانی خود از واژه موسیقی استفاده نکرد.

مهدوی افزود: همه اهالی فرهنگ و هنر باید بدانیم که رییس جمهور حسابدار نیست که بخواهیم از او مطالبات مالی داشته باشیم به هر حالی در هیات دولت نهادهایی چون وزیر ارشاد و معاونانش هستند که بخواهند به این دغدغه های مالی توجه کنند ضمن اینکه ما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که حلال و حرام بودن موسیقی ارتباط چندانی با رییس جمهور ندارد که باز هم بخواهیم از وی مطالبه کنیم ما باید تلاش می کردیم که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کنیم و در همین فرصت کوتاه به بیان دغدغه های مهم حوزه موسیقی می پرداختیم که فکر کنم تعداد آنها هم کم نیست.

مسئولان خانه موسیقی پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نکنند

این هنرمند در انتقاد به عملکرد خانه موسیقی طی ماههای اخیر بیان کرد: من از دوستان در خانه موسیقی می خواهم که پشت درهای بسته تصمیم گیری نکنند و بدانند آنها همیشه در همه مسائل موسیقی کشور تصمیم گیرنده نیستند. من معتقدم در این مدت خانه موسیقی کار صنفی نکرده است. دوستان به جای اینکه لغو پی در پی کنسرت ها را پیگیری کنند و به موضوعات مهم دیگری چون کپی رایت و اقتصاد نشر موسیقی و بسیاری از مسائل دیگر بپردازند، به طرح مسائل شخصی روی آورده اند ولی بهتر است به حل مسایل درون گروهی خود در وهله اول بپردازند.

وی در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: متاسفانه در ضیافت افطاری که توسط رییس جمهور ترتیب داده شد ما آن را تبدیل به گعده ای خصوصی کردیم که بازتابی جز بیان صحبتهای آقای نوربخش برای پخش شدن یا پخش نشدن مناجات ربنای آقای شجریان نداشت و ما دیدیم که این واگویه ها بازتاب چندانی هم در بین اهالی موسیقی نداشت. گویی مشکل موسیقی ایرانی در این مدت فقط نوای ربنای محمدرضا شجریان است که برخی ها دوست دارند فقط به آن بپردازند.

مهدوی گفت: من هم صدای استاد شجریان را دوست دارم اما بپذیریم مشکلات موسیقی ایران و واقعیت های موجود فراتر از اینهاست. من مطمئنم حتی خود آقای شجریان هم از این موضوع راضی نیست. بنابراین بهتر است از این پس فرصت سوزی نکنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها