کد خبر: ۲۴۲۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۲ آبان ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه کشورمان تأسف عمیق خود را از مواضع نامناسب اتحادیه اروپایی در قبال سناریوی اخیر آمریکا علیه ایران اعلام کرد و گفت: با وجود سیاستمداران با تجربه در اروپا انتظار نداشتیم به این سادگی تحت تأثیر این بازی آمریکا قرار گیرند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در پیامی به همایش ملی روابط ایران و اتحادیه اروپا: تجارب پیشین، چشم انداز پیش رو که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، اظهار داشت: اتحادیه اروپایی با خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی خود و پناه دادن به گروهک پژاک، رویکرد غیردوستانه و غیرمنطقی خود در مقوله مبارزه با تروریسم را به نمایش گذاشته و با چنین اقدامات نسنجیده‌ای، ضربه دیگری به اعتبار خود زده و نشان داد که در مبارزه با تروریسم صداقت ندارد.

وی با اشاره به دنباله روی اروپا از آمریکا و با بیان اینکه آمریکا و اروپا به دنبال ایران هراسی و ارائه تصویری گمراه کننده از ایران هستند، گفت: از اتحادیه اروپایی انتظار داریم که سیاست خارجی مستقلی را در پیش گیرد و اجازه ندهد رژیم صهیونیستی و آمریکا از ظرفیت نهادهای اروپایی برای ایجاد دشمنی با ایران سوء استفاده کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تأسف عمیق خود را از مواضع نامناسب اتحادیه اروپایی در قبال سناریوی اخیر آمریکا علیه ایران اعلام کرد و افزود: با وجود سیاستمداران با تجربه در اروپا انتظار نداشتیم به این سادگی تحت تأثیر این بازی آمریکا قرار گیرند.

صالحی در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه ما خواستار رفع موانع موجود در روابط با اتحادیه اروپایی هستیم، گفت: باور ما این است که دو طرف ظرفیت‌های زیادی برای تغییر شرایط موجود و گسترش روابط دارند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ما به دنبال داشتن رابطه بهتر با اروپا هستیم. ملت ایران هیچ گاه با مردم اروپا مشکلی نداشته و تاکنون هیچ خسارتی از جانب ایران به اروپا وارد نشده است.

وی گفت: امیدواریم روابط ایران و اروپا به تدریج عادی شود و برای بهبود روابط به رایزنی مستمر و صبر و حوصله نیاز داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها