کد خبر: ۲۴۲۸۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

درحالی که باشگاه پرسپولیس برای ترمیم خط دفاعی خود و جایگزینی سیدجلال قصد جذب اومانای کاستاریکایی و دنیل جسه بواتنگ ، بازیکن سابق رده ی جوانان باشگاه آرسنال را دارد، اما آمار نشان می دهد که مدافعان خارجی باشگاه پرسپولیس در سیزده دوره گذشته ی لیگ، عملکرد ضعیفی در این باشگاه از خود به جای گذاشته اند.

1- کارلوس ریوه را و خوزه آنتونی تورس

بازیکنان پانامایی که هر دو در لیگ چهارم با نظر علی پروین توسط باشگاه خریداری شدند. بازیکنانی که سابقه ی بازی برای تیم ملی کشورشان را هم داشتند، اما عملکرد بسیار ضعیفی در تمرینات پرسپولیس داشتند.به طوری که تورس با انجام یک بازی و ریوه را بدون بازی برای این تیم،  باشگاه را ترک کردند.البته این بازیکنان بعدها با شکایت خود از باشگاه برای عدم دریافت مبالغ قراردادی شان، عدم حضورشان در بازی های این تیم را به نوعی جبران کردند!

2- رابرت ساها

بازیکن اهل جمهوری چک که در لیگ پنجم با آمدن آری هان به پرسپولیس به این باشگاه آمد. عملکرد این بازیکن چپ پا در دفاع چپ ، در نیم فصل دوم لیگ پنجم به قدری خوب بود که درفصل آینده هم با آمدن دنیزلی به او بازی می رسید. پاس گل دیدنی او به مهرداد اولادی در دربی همان سال، یادگاری باارزش ساها برای طرفداران این باشگاه است.در نهایت با 31 بازی در یک سال و نیم ،افشین قطبی او را برای پرسپولیس 86-87 نخواست.

3- ژاک الونگ الونگ

مدافع کامرونی باشگاه پرسپولیس که مثل ساها با نظر آری هان به پرسپولیس ملحق شد.با این تفاوت که او دو سال و نیم در پرسپولیس ماند و توانست در لیگ هفتم با این تیم به مقام قهرمانی هم برسد. البته تقریبا کل این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. او 38 بار برای این تیم به میدان رفت.او همچنین سابقه ی حضور در تیم ملی کامرون را هم دارد.

4- طارق جبان

بازیکن اهل کشور سوریه و کاپیتان تیم ملی کشورش که به دلیل کمبود مدافع تخصصی در نیم فصل دوم لیگ ششم بانظر دنیزلی به پرسپولیس آمد.قرارداد او به مدت 6ماه بود و به صورت قرضی از الجیش به تهران آمد. هرچند در نهایت با انجام 5 بازی به حضورش در پرسپولیس خاتمه داد.

5- ممدوتال

مدافع اهل بورکینافاسو که در لیگ  دوازدهم تایید حمید استیلی به پرسپولیس پیوست. هرچند او با تیم کشورش در سال های 2002 و 2010 و 2012 در جام ملت های آفریقا حضور داشت ، اما عملکرد او به حضورش در 9 بازی در یک فصل برای پرسپولیس خلاصه می شود.

6-سکوبرت

بازیکن مالیایی پرسپولیس در فصل 89-90 که سابقه بازی در تیم های موناکو و تروا و وست برمویچ و 7بازی ملی را داشت و با نظر دایی به پرسپولیس آمد. ولی این آمار خوب منجر به موفقیتش در پرسپولیس نشد و با 5 بازی از این تیم کنار رفت.

حال باید دید اومانا و جسه بوآتنگ در صورت پیوستن به سرخپوشان ، مثل رابرت ساها تا مدت ها در ذهن طرفداران این تیم خواهند ماند یا مثل بازیکنان پانامایی این تیم، ایران را صرفا برای گردش و تفریح در شهرهایش و پرکردن جیبشان انتخاب می کنند. اگرچه سابقه و کارنامه ی  مدافعان مدنظر باشگاه ، به هیچ وجه با بازیکنان گفته شده قابل مقایسه نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها