کد خبر: ۲۴۳۸۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
روزنامه الحیات در مقاله‌ای نوشت؛‌ جنگ غزه خواسته‌های اسراییل را محقق نکرد.
 به گزارش  سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  روزنامه الحیات نوشت: جنگ اخیر غزه هیچ یک از اهداف اسراییل را محقق نکرد بلکه برعکس حتی باعث شد مسئله فلسطین که درحاشیه قرار گرفته بود باردیگر به مهمترین مسئله کشورهای عربی تبدیل شود.
روزنامه الحیات در مقاله‌ای نوشت: مقاومت غزه، همه اهداف اسراییل را با شکست شدید مواجه و سیاستمداران آن را نگران کرد و مهمتر اینکه باعث شد فلسطین بار دیگر در راس برنامه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گیرد و این مسئله همه را غافلگیر کرد. در جنگ اخیر، مکر اسراییلی‌ها به خودشان بازگشت و مسائل غافلگیر کننده یکی پس از دیگری رخ داد.
 نتانیاهو انتظار داشت که جنگی که راه می‌اندازد در مقایسه با جنگ‌های قبلی آن بسیار آسان خواهد بود. همه شرایط اسراییل را به راه انداختن جنگی جدید تشویق می‌کرد.اما نتایج جنگ تاکنون برخلاف انتظار نتانیاهو بوده و اهداف او را محقق نکرده است. جنگ اخیر، اسراییل را در برابر افکار عمومی جهان قرار داد که از وحشیگری‌های آن متعحب بود.
در سطح منطقه، جنگ اخیر غزه، خواب را از چشمان عرب‌هایی که همواره راحت‌طلبی را پیش گرفته‌اند ربود و باعث شد آنها، اقدامی هرچند کوچک، انجام دهد. این جنگ باعث شد کشورهای عربی و منطقه‌ای مواضعی بر ضد اسراییل اتخاذ کنند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها