کد خبر: ۲۴۳۹۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: «دانشجو برای 200 هزار تومان نمی تواند ثبت نام کند اما 2 میلیارد پول به بازیکن می دهیم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، محمد دادگان در گفتگو با برنامه 4، 4، 2 از رادیو جوان عنوان کرد: «اگر 5 کلمه از مملکت ما کنار برود مشکلات حل می شود. این کلمات عبارتند از: می گم، بگم، اگر، مگر و تکلیف شد. این کلمات را حذف کنیم مشکلاتمان حل می شود.»

 

وی ادامه داد: «مردم می دانند که قصد من تخریب نیست و کسی را هم تخریب نمی کنم. دنبال این هستم به ورزش و به ویژه  فوتبال کشورم به سمتی برود که استحقاقش را دارد. من به اصول پایبند هستم. آنهایی که سابقه ام را می دانند؛ به خوبی خبر دارند که قبل از انقلاب می توانستم حرف بزنم و حرف هم زدم.»

 

رییس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شد با او برای حضور در پرسپولیس صحبت شده بود عنوان کرد: «من کاندیدای مدیرعاملی پرسپولیس نبودم. نمی دانم چرا خادم این حرف را زد. فقط اذهان عمومی و مردم بوده اند که این بحث را مطرح کردند.»

 

وی درباره اینکه مگر حمید استیلی و مصطفی سلیمی با او صحبت نکردند گفت: «چرا، استیلی و سلیمی آمدند و صحبت کردند.»

 

دادگان درباره اینکه آیا دعواها در هیات مدیره پرسپولیس بالاخره تمام می شود یا نه اظهار داشت: «شما مطمئن باشید دعواها تمامی ندارد. مصاحبه های من هست. گفتم پرسپولیس با این هیات مدیره به هفته پنجم نمی رسد. هر باشگاهی برای خودش اساسنامه ای دارد که عبارتند از مجمع، هیات مدیره و مدیرعامل که ارکان باشگاه هستند. آیا این بحث در فوتبال ما رعایت می شود؟ آیا وزارت ورزش  بحث مجمع را رعایت می کند؟»

 

وی افزود: «ما قبل از انتخاب هیات مدیره، مدیرعامل را انتخاب می کنیم و مدیرعامل را به داخل هیات مدیره می بریم. چطور آن مدیرعاملی که هیات مدیره او را انتخاب نکرده کار می کند؟ هیات مدیره او را انتخاب نکرده اند.»

 

دادگان تاکید کرد: «رحیمی و افشارزاده انتخاب هیات مدیره نبوده اند. باز هم می گویم این ها انتخاب هیات مدیره نبودند. این ها نشان می دهد ما نمی خواهیم برای استقلال و پرسپولیس کار ریشه ای کنیم و اینطوری مرتب اختلاف باقی می ماند.»

 

وی درباره اینکه وزارت ورزش گفته بود می خواهد آرامش را به فوتبال هدیه بدهد اظهار داشت: «من گفتم برخی حرف ها شعارهای سرگرم کننده هستند که امروز به فردا برسد. مگر نگفتند مدیران قبلی را به خاطر ولخرجی برداشتیم. البته این حق وزارت ورزش بود که آنها را بردارند اما امروز 30 درصد هزینه ها افزایش پیدا کرده است. مگر به شعارها نباید جوابگو باشند؟ مگر ما این حرف ها را نزدیم.»

 

دادگان درباره اینکه برخی تبصره ها به قراردادها اضافه شده است گفت: «از این تبصره ها تا پایان فصل خواهد بود. استقلال و پرسپولیس هنوز فصل شروع نشده بود به حاشیه رفت. الان هم نباید تقصیر دایی و رحیمی و هیات مدیره بیاندازیم. وزارت ورزش این کار را کرده و باید پاسخگو باشد. دایی سمبل فوتبال مملکت است. رحیمی یک مدیر زحمتکش است و هیات مدیره هم کارش را می کند و وزارت ورزش باید پاسخگو باشد. کسانی که هر روز مصاحبه می کردند و می گفتند می خواهیم آرامش را به فوتبال کشور بیاوریم کجا هستند؟»

 

وی تصریح کرد: «ایراد این است که همه می خواهند بمانند. کسی برای خدمت به پرسپولیس نیامده است. اگر کسی قصد خدمت داشت تیم اینطوری بسته نمی شد.»

 

دادگان درباره انتخاب هیات مدیره استقلال و پرسپولیس توسط خادم اظهار داشت: «خادم جوان و با استعداد است اما چیدن هیات مدیره کار او نبود. این کار، کار معاون فنی وزارت بود. ایشان معاون پارلمانی بود. من خودم از طریق یک دوست مشترک این مساله را به او رساندم.»

 

وی سپس خطاب به خادم گفت: «من درباره روش کاری حرف می زنم. من می گویم اگر جای خادم بودم این مسئولیت را نمی پذیرفتم. دوم آن دوست مشترک که هاشمی طبا بود به او زنگ زدم که به خادم بگویید این سمت را نپذیرد.»

 

دادگان افزود: «شما فردای روزی که مدیرعامل و هیات مدیره را گذاشتید با آقای وزیر گفتید دیگر مشکل پرسپولیس تمام شد. چند سال عاشقان این دو باشگاه با خطاهای مسئولین ورزش سپری کنند و پس از 36 سال بگوییم شاید ما هم خطایی داشته باشیم. مردم کشورم را دوست دارم.»

 

وی تصریح کرد: «دو موفقیت در فوتبال وجود دارد. اول صعود به جام جهانی و دوم حضور مردم روی سکوهای ورزشگاه. اولی شد اما دومی نشد. الان مردم به استادیوم نمی روند.»

 

دادگان افزود: «هر سال هم مرتب می گوییم تجربه مان کم بود. شما باید هیات مدیره را انتخاب می کردید و بعد مدیرعامل انتخاب می شد تا وزارت ورزش در حاشیه امنیت باشد. به هاشمی طبا هم گفتم به شما بگوید. ما مرتب می گوییم بگم، می گم، اگر اینطوری می شد، تکلیف شد که این ها آفت است. شما نسبت به فوتبال شناخت ندارید. خاطرتان باشد گفتم که این کار برای شما سخت است. 36 سال است مردم منتظرند فوتبال شادشان کند. الان در دنیا یک صندلی در استادیوم ها خالی نیست. ما در این بحث باختیم. می گویم تلاش کنیم. این مردمی که به استادیوم نمی آیند کجا می روند؟»

 

رییس اسبق فدراسیون فوتبال افزود: «ارکان اصلی یک باشگاه بازرس است. بازرس در این 36 سال کجاست؟ می گویید راهکار من می گویم. بازرس شما در این 4 ماه کجا بوده است؟ نکنید آقا! اگر بازرس گزارش کرد که پرسپولیس زیان ده است جلویش را بگیرید. اگر قبلا جلویش را می گرفتند پرسپولیس به این وضع نمی افتاد. فوتبالی که شما مصاحبه کردید و وزیر مصاحبه کرد که نمی گذاریم قراردادها بالا برود. چه شد؟ من گفتم بهترین فوتبالیست 100 میلیون بهترین مربی 50 میلیون است.»

 

دادگان درباره اظهارنظر خادم مبنی بر اینکه در زمان ریاست او در فدراسیون فوتبال هم رقم ها بالا بود عنوان کرد: «من رییس فدراسیون بودم. معاون وزیر ورزش که نبودم. بهترین مربی حسین فرکی بود که 12 میلیون می گرفت که امروز حقانیتش بر همگان ثابت شد.»

 

وی ادامه داد: «آقای خادم شما وظایف سازمان تربیت بدنی را به فدراسیون فوتبال می دهید. وظیفه من این است به وزیر صنعت زنگ بزنم و پیگیر قرارداد بازیکنان تیم های صنعتی شوم. دانشجو برای 200 هزار تومان نمی تواند ثبت نام کند اما 2 میلیارد پول به بازیکن می دهیم.»

 

دادگان در ادامه خطاب به خادم تصریح کرد: «شما باید جوابگو باشید چون آن حرف را زدید. شما و وزیر نقش رابین هود را بازی کردید و جامعه فوتبال را آلوده تر کردید. شما برای ورزش حاشیه درست کردید. من هرگز نمی گویم پرسپولیس را منحل کنیم.»

 

وی درباره اینکه خادم گفته بود سپاهان باشگاه خصوصی است و وزیر صنعت هم نمی تواند تغییری در روند قرارداد بازیکنان این تیم ایجاد کند اظهار داشت: «حرف هایی که خادم می زند شاید برای عموم قابل هضم باشد اما اینطور نیست. کجا سپاهان خصوصی است؟ آقای خادم! من صد بار در رسانه ها گفتم کار شما نیست. کار گودرزی نیست. وظایف را به هیات مدیره بدهید.»

 

دادگان درباره اینکه به صورت روشن چه پیشنهادی دارد اظهار داشت: «سر گاو را بریده اند و بعد می گویند چه کار کنم؟ با مردم و احساسات مردم بازی کردید بعد می گویی چه کنم؟ تیمی که درست بسته نشد، بازیکن مورد نظرش جذب نشده است مدیرعامل و هیات مدیره جهت مخالف می روند بعد می گویی راهکار بده. این ها باید 4 ماه پیش باید راهکار می دادند نه امروز.»

 

دادگان گفت: «مگر شما و وزیر نگفتید که نمی گذاریم قراردادها بالا برود؟ علی دایی قراردادش بالا رفته است یا نه؟»

 

وی درباره اینکه خادم گفت در صورتی که قرارداد دایی بالا نمی رفت او می توانست به فیفا شکایت کند اظهار داشت: «مطمئن باشید دایی به فیفا شکایت نمی کرد. می توانستید دایی را بیاورید و قراردادش را کم کنید.»

 

دادگان تصریح کرد: «این ها کاهش نیست و فقط برای سرگرمی مردم مطرح می شود. شما هم بحث کاهش قراردادها را گردن سازمان لیگ نینداز. اگر تاج خدایی پیغمبری گفت کل قراردادهای همه تیم های لیگ برتری 150 میلیارد قراردادهای سازمان لیگ است من دیگر حرفی نمی زنم. اگر او گفت به روح رسول الله من دیگر حرف نمی زنم. اگر گفت این ها نیست شما و آقای وزیر دیگر حرف نزنید. یک بار در جامعه سرفصل بدی ها و خوبی ها را ببندیم. اگر تاج مستند گفت که سازمان لیگ 150 میلیارد تیم ها هزینه می کنند به روح مادرم به روح رسول الله حرف نمی زنم. اگر جز این هم بود خادم و وزیر از مردم عذرخواهی کنند.»

 

دادگان افزود: «مردم ما را می شناسند و شما را هم می شناسند. اگر ایشان اعلام کرد همه چیز را زیر پا می گذارم. به پیغمبر دیگر حرف نمی زنم. آقای خادم با مردم بازی نکنیم. بگوییم این قرارداد است. کمک مربی پرسپولیس 500 میلیون پول گرفته است. راهکارتان این بود که این قراردادها را نمی بستیم. می گفتید فوتبال 100 میلیون و 150 میلیون. با این وضع چه کسی را به استادیوم آوردید؟»

 

وی درباره بحث نیکبخت و قرارداد 200 میلیونی او در سال 82 اظهار داشت: «داستان نیکبخت به من ارتباط نداشته است که 200 میلیون گرفته است. باشگاه ها هم گفته بودند اشتباه کردند.»

 

دادگان افرود: «ورزش در همه دنیا سرگرمی است شما سر مردم را گرم نکنید.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها