کد خبر: ۲۴۴۷۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۰
مشاور سابق رئیس‌جمهور در امور ایثارگران در غرفه فارس گفت:‌ حضرت آقا متقاضی این بوده‌اند که این حکم (انتساب مشائی) کان‌لم یکن شود و تا اجرای آن نگرانی‌ها ادامه دارد. مردم هم در حال حاضر از حضور چنین فردی در دفتر رییس جمهور نگران هستند.

 مجتبی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره بیداری اسلامی در حوزه کتاب، اظهار داشت: روز عید غدیر همایش ادبی باران غدیر با حضور میهمانانی از لبنان، سودان، تونس، هندوستان، پاکستان و افغانستان که شعرا و ادبای مقاومتی و اهل بیتی، برگزار می‌شود.

وی درباره نقش شعرا و نویسندگان در بیداری اسلامی گفت: نمی‌توان گفت وضعیت فعلی رضایت‌بخش است ولی در حال حاضر که ما را متهم به دخالت نظامی و اعمال قدرت می‌کنند بهترین راه ارتباط با این گونه کشورها، قالب‌های ادبی و هنری است.

رحمان‌دوست تصریح کرد: البته آنهایی که ما را به این موارد متهم می‌کنند خودشان در قالب‌های ادبی و هنری وارد می‌شوند و مروج بی‌دینی، سکولاریزم و انواع عناصر فرهنگی ضدبیداری هستند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته شعر بیداری را در امارات داشتیم و سه شهر از کشورمان در آن حضور داشتند، همانجایی که از برخی حرکت‌های ایران استقبال نمی‌کنند در بالاترین سطوح از حرکت ادبی کشورمان استقبال کردند، بنابراین این ادبیات یکی از راه‌هایی است که می‌تواند واسطه‌ای بین ایران و کشورهای بیداری باشد.

مشاور سابق رئیس‌جمهور در امور ایثارگران در ارزیابی وضعیت فرهنگی کنونی، اظهار داشت: در مدتی که از دولت فاصله گرفته‌ام نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم ولی موضع جدیدم را در این نوع مسائل به تازگی منتشر کرده‌ام.

وی در توضیح محتوای متنی که منتشر شده، گفت: طی یک ماه اخیر شنیده‌ام که احمدی‌نژاد از اینکه برخی افراد در کشور با دولت و رئیس‌جمهوری مخالفت می‌کنند اظهار گلایه می‌کند که خوشبختانه وی می‌گوید این فشارها مانع کارشان نمی‌شود و سرعت پیشرفت خود را بیشتر می‌کنند.

رحمان‌دوست خاطرنشان کرد: اما بنده معتقدم این نوع فشارهایی که وی احساس می‌کند در نامه خود گفته‌ام چنین فشاری روی دولت و رئیس‌جمهور نیست و فشار روی یک نقطه از نقاط ریاست‌جمهوری است که آن نقطه از نگاه مردم نقطه درستی نیست.

وی به آنچه به عنوان جریان انحرافی یاد می‌شود گفت: تحلیل بنده این است که از زبان عده‌ای این جریان به عنوان جریان انحرافی معرفی می‌شود، حضرت آقا متقاضی این بوده‌اند که این حکم (انتساب مشائی) کان‌لم یکن شود و تا اجرای آن نگرانی‌ها ادامه دارد. مردم هم در حال حاضر از حضور چنین فردی در دولت نگران هستند. بنابراین، اگر انتقادی می‌کنند نه به رئیس‌جمهور است، نه به دولت و نه به وزرا، بلکه همه انتقادات به حضور فردی در دفتر رئیس جمهور است.

مشاور سابق رئیس‌جمهور در امور ایثارگران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در زمان باقی‌مانده، رئیس‌جمهور تصمیم قاطعی در مورد آنچه به عنوان جریان انحرافی یاد می‌شود خواهد گرفت یا خیر؟ اظهار داشت: اخیراً از یکی از نزدیکان وی پرس‌وجو کرده‌ام و پاسخی که شنیدم چشم‌انداز روشنی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها