کد خبر: ۲۴۴۹۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر اعلام کرده‌اند برای بررسی نقض قوانین بین‌المللی می‌خواهند به غزه بروند ولی اسرائیل در این باره 'کارشکنی' می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در یک نطق تلویزیونی گفت که "مصمم" است به عملیات نظامی در غزه "تا جایی که لازم است و به هر شیوه‌ای" ادامه دهد.

 

در دور تازه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، که از شش هفته پیش آغاز شد، دست‌کم ۲۱۰۳ نفر در این منطقه محصور، کشته شده‌اند که بیشتر آنان غیرنظامی بوده‌اند.

 

به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است: «تا وقتی که امنیت و آرامش کامل برای ساکنان جنوب اسرائیل و همه شهروندان اسرائیل تامین شود، عملیات را متوقف نخواهیم کرد.»

 

نتانیاهو، گروه حماس را به گروه داعش تشبیه کرده و گفته آنها شاخه‌های یک درخت اند.

 

حماس گفته است این اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل "تلاشی برای توجیه شکست و پوشاندن شکست‌هایش" بوده است.

 

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر، از اسرائیل خواسته‌اند که به آنان اجازه دهد وارد غزه شوند تا بتوانند درباره نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی از سوی هر دو طرف تحقیق کنند.

 

این دو سازمان عمده فعال در زمینه حقوق بشر، در بیانیه مشترکی اعلام کردند اسرائیل کارشکنی می‌کند و درخواست‌های پیاپی این گروه‌ها برای ورود به غزه به جایی نرسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها