کد خبر: ۲۴۴۹۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
آیت‌الله موحدی کرمانی در تجمع ائمه جماعات استان تهران:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «و نرید ان نمن علی الذین»، گفت: عزیزانی که در غزه مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اید، بدانید خدا وعده داده که شما پیروز می‌شوید، قرآن برای این پیروزی شرط هم تعیین کرده که با ستمگران بجنگید، این شرط را هم شما مردم مظلوم غزه عمل می‌کنید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، آیت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز پنج‌شنبه سی‌ام مرداد ماه در تجمع ائمه جماعات، ائمه جمعه، طلاب و مبلغین استان تهران در اعتراض به فجایع غزه در میدان فلسطین تهران به ایراد سخن پرداخت.


وی عرض ارادت به ساحت امام صادق(ع)، عرض تسلیت به ساحت حضرت بقیه الله(عج) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی جنایتکار کودک‌کش، جلاد و خون آشام و ابراز ارادت به محضر فلسطینیان که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند را علت این تجمع مطرح کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به آیه شریفه «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»، تأکید کرد: عزیزانی که در غزه مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اید، بدانید خدا وعده داده که شما پیروز می‌شوید، قرآن برای این پیروزی شرط هم تعیین کرده که با ستمگران بجنگید، این شرط را هم شما مردم مظلوم غزه عمل می‌کنید.

امام جمعه موقت تهران به آیه «و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین» اشاره کرد و با تأکید بر این‌که برنامه خدا غلبه بر برنامه ظالمان و ستمگران است، ابراز داشت: مظلومان غزه بدانید خدا با شماست و شما را یاری می‌کند، قرآن می‌فرماید دشمنان نقشه می‌ریزند، خدا هم نقشه دارد و نقشه خدا غالب است.

وی با اشاره به آیه «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماء»، حرکت مظلومان غزه را حیات طیبه و حرکت دشمنان آنها را حیات خبیثه ارزیابی کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به آیه «و لا یزالون یقاتلونکم حتی یردّوکم عن دینکم ان استطعوا» خطاب به مظلومان غزه، با بیان این‌که شما در مقام دفاع هستید که جایگاه عظیمی در اسلام دارد، اظهار داشت: دفاع ناموس خلقت است؛ خدا حیوانی را هم که آفریده، مجهز به دفاع از خود کرده است، مرحبا به شما مردم غزه که در حال دفاع از دین، شرف و کرامت انسانی هستید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «الَّذِینَ آمَنُواْ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاء الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا» حرکت مظلومان غزه را جهاد فی سبیل‌الله و مقدس دانست.

وی به آیه «اذ تَسْتَغِیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجَابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُم بِأَلْفٍ مِّنَ الْمَلآئِکَةِ مُرْدِفِینَ» اشاره کرد و خطاب به مظلومان غزه، با تأکید بر این‌که باید حالت استغاثه داشته باشید، گفت: ارتباط با خدا نباید یک لحظه قطع شود، شما در حرکت‌تان در برنامه‌های انبیاء و اولیاء سهیم خواهید بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی به آیه «وما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال والنساءوالولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریه الظالم اهلها و اجعل لنا من لدنک ولیا» اشاره کرد و اظهار داشت: سران عربستان، کشورهایی که از داعش و کشورهایی که از اسراییل حمایت می‌کنند، بشنوند: شما نه تنها مسلمان نیستید، بلکه انسان هم نیستید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها