کد خبر: ۲۴۵۱۱۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

فوتبال کشورمان با وجود حضور در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل نتوانست بازیکن جدیدی را به اروپا بفرستد و حتی بازیکنانی مانند اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هم که در انگلیس بازی می‌کردند، به تیم‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پیوستند.

در این بین تیم‌های لیگ برتر ایران هم پس از جام جهانی به سراغ بازیکنانی رفتند که در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان بازی کردند. بکلس، مدافع تیم ملی هندوراس یکی از بازیکنانی بود که در جام جهانی بازی کرد و پس از این مسابقات به فوتبال آسیا و ایران آمد. بازیکن 28 ساله هندوراسی، پس از تجربه سه بازی در جام جهانی 2014 برزیل حالا می‌خواهد در تیم فولاد خوزستان خودش را نشان دهد.

برایان آنتونیو بکلس در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حضورش در تیم فولاد، شناختی که از فوتبال ایران دارد، بازی‌هایش در جام جهانی 2014 برزیل با تیم ملی هندوراس و … صحبت کرده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

- حضورت در فوتبال ایران و تیم فولاد خوزستان برای بازیکنی که در جام جهانی بازی کرده است، غیرمنتظره بود. چرا به فوتبال ایران و فولاد آمدی؟

پیش از هر چیز باید بگویم این برای اولین بار است که بازی در لیگی خارج از هندوراس را تجربه می‌کنم. پس از بازی‌های جام جهانی چند پیشنهاد از تیم‌های مختلف داشتم که یکی از این پیشنهادها نیز از سوی باشگاه فولاد خوزستان بود. برای بررسی این پیشنهاد سراغ بازی‌های لیگ ایران رفتم و سطح بازی‌ها را دیدم که به نظرم لیگ ایران، لیگ سطح بالایی آمد. رقابتی خوب و تنگاتنگ بین تیم‌های لیگ برتر وجود دارد و به همین دلیل از بین پیشنهادهایی که داشتم، ترجیح دادم به جای بازی در لیگ‌های دیگر به ایران بیایم و تیم فولاد را انتخاب کنم.

- شناختی هم از تیم فولاد داشتی؟

بله، پیش از اینکه به ایران بیایم مطالعه‌ای در این خصوص انجام دادم. به نظرم فولاد تیم بسیار فوق‌العاده‌ای بوده که در فصل گذشته نیز توانسته قهرمان لیگ ایران شود.

- کار تا به اینجا چطور پیش رفته و از شرایطی که داری راضی هستی؟

انصافاً تا به اینجای کار همه تلاش کرده و تیم بسیار خوبی را تشکیل داده‌ایم. شرایط از هر نظر خوب است و همه برای موفقیت تیم کار و تلاش می‌کنیم.

- هدفت از حضور در تیم فولاد چیست و این باشگاه را چگونه ارزیابی کرده‌ای؟

فولاد یک باشگاه بزرگ است و من از حضور در این تیم بسیار خوشحالم. مطمئناً در اولین سالی که لژیونر شده‌ام اهدافی را دنبال می‌کنم و می‌خواهم با تلاش زیاد در تیم فولاد و در فوتبال ایران به موفقیت برسیم. مطمئناً در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد تا به اهدافی که دارم، برسم.

- با تیم ملی هندوراس در جام جهانی برزیل حضور داشتی و در گروه E بازی مقابل تیم‌های فرانسه، سوئیس و اکوادور را تجربه کرده‌ای. از تجربه حضور در جام جهانی صحبت کن.

حضور در جام جهانی یک تجربه فوق‌العاده بود. اینکه در جام جهانی حضور داشتم و شانس بازی مقابل ستاره‌های فرانسه و سوئیس را پیدا کردم برای من باورنکردنی بود.

- جام جهانی 2014 برای تو چه نتیجه‌ای داشت و توانستی از حضور در این مسابقات بهره لازم را ببری؟

خوشبختانه توانستم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشم. به خاطر عملکرد خوبی که برابر فرانسه، سوئیس و اکوادرو داشتم شانس بازی در لیگ ایران را پیدا کردم و توانستم به فولاد بیایم. فرصتی که اکنون برای لژیونر شدن پیدا کرده و توانسته‌ام به ایران بیایم را مدیون حضورم در جام جهانی هستم.

- بازی‌های ایران را در جام جهانی دیدی؟

دومین بازی‌تان مقابل آرژانتین جزو بازی‌هایی بود که تماشا کردم و صحنه‌ای که لیونل مسی توپ را وارد دروازه ایران کرد، دیدم.

- ارزیابی کلی‌ات از حضور ایران در جام جهانی چه بود و به نظرت این جام جهانی دستاوردی برای فوتبال ما داشت؟

با تماشای بازی ایران و آرژانتین تا حدودی به شناخت از فوتبال ایران رسیدم و متوجه این شدم که سطح فوتبال ایران چقدر بالاست. تیم ملی کشورتان مقابل آرژانتین بسیار قوی بود و یکی از دلایلی هم که باعث شد به پیشنهاد فولاد پاسخ مثبت بدهم، همین موضوع بود.

- از گذشته فوتبال ایران و بازیکنانی که در تیم ملی بازی کرده‌اند چقدر شناخت داری؟

علی کریمی را می‌شناسم و بازی‌های او را زمانی که در آلمان و تیم بایرن مونیخ حضور داشت، می‌دیدم. او بازیکنی بسیار معروف و فوق‌العاده بود. البته به غیر از کریمی چند بازیکن خوب دیگرتان را هم می‌شناسم. جواد نکونام که کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی بود و در لالیگا بازی می‌کرد یکی دیگر از بازیکنانی است که از او شناخت دارم. همچنین سه نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا را می‌شناسم و می‌دانم که سطح این تیم‌ها بالاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها