کد خبر: ۲۴۵۲۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح به دست یک مامور سفیدپوست پلیس نیویورک، در نیویورک راهپیمایی می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، راهپیمایی روز شنبه به رهبری «شبکه اقدام ملی»، کشیش ال شارپتون برپا می‌شود.

این راهپیمایی در خیابانی که اریک گارنر 43 ساله در آن کشته شد، آغاز می‌شود و با تجمع برابر دفتر دانیل دنووان، دادستان منطقه استاتن آیلند که هفته پیش این پرونده را در اختیار یک هیئت منصفه عالی قرار داد، پایان خواهد یافت.


شارپتون بارها مرگ گارنر و کشته شدن مایکل براون 18 ساله به ضرب گلوله پلیس فرگوسن در ایالت میسوری را یک «لحظه تعیین‌کننده یا نقطه عطف » توصیف کرده است.


انتظار می‌رود اعضای خانواده‌های گارنر و براون به این راهپیمایی به نام «ما باز نخواهیم گشت» بپیوندند.


قتل گارنر بی دفاع به اتهام فروش سیگار فله‌ای


گارنر که شش فرزند داشت و مبتلا به آسم بود، هفدهم ماه ژوئیه زمانی که به اتهام فروش سیگار فله‌ای توسط پلیس متوقف شد، غیرمسلح بود.


در درگیری که توسط دوربین تلفن‌های همراه ثبت شده است، گارنر سیاه‌پوست در حالی‌که توسط یک پلیس سفید‌پوست به زمین خورده و در حالت خفگی قرار گرفته است، فریاد می‌زند: «من نمی‌توانم نفس بکشم»؛‌ وی مدت کوتاهی پس از آن جان باخت.


مسئول پزشکی قانونی شهر نیویورک، این مرگ را قتل اعلام کرده است و دو مامور پلیس این شهر در جریان تحقیقات، به بخش دیگری انتقال یافته‌اند.


شارپتون و دیگر فعالان درخواست کرده‌اند دنووان، اتهامات جنایی علیه ماموران پلیس مطرح کند؛ آنها همچنین خواستار مداخله ماموران تحقیق فدرال شده‌اند.


این در حالی است که وزارت دادگستری تلویحا اعلام کرده است پیش از تصمیم‌گیری در این باره، در انتظار نتایج تحقیقات محلی خواهد بود.


مسیر راهپیمایی روز شنبه از یک محله عمدتا اقلیت‌نشین نیویورک خواهد گذشت؛ یکی از چندین محله اقلیت‌نشین در نیویورک که ساکنان آنها اعلام کرده‌اند احساس می‌کنند به ظن ارتکاب جرم، ناعادلانه، توسط پلیس هدف قرار می‌گیرند.
خشونت‌های نژادپرستانه محدود به فرگوسن نیست


به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، پل مک کینلی گفت: در ادارات پلیس آمریکا ماموران و افسرانی هستند که به اصطلاح به آنها ماموران یاغی و مامورانی که از مقررات سرپیچی می کنند گفته می شود؛ در فرگوسن مردم علیه این گروه از ماموران و افسران پلیس قیام کرده اند. 


وی افزود: این ماموران و افسران پلیس گرایش‌های نژادپرستانه دارند و به راحتی آمریکایی‌های آفریقایی تبار را می کشند؛ موارد زیادی از خشونت پلیس علیه سیاهپوستان به ثبت رسیده و گزارش شده است. 


مک کینلی تاکید کرد: خشونت‌های پلیس فقط به فرگوسن محدود نیست بلکه فرگوسن به جرقه آتش تبدیل شد و مردم را به خیابان‌ها کشاند و در برابر پلیس قرار داد. 


وی افزود: سیاهپوستان در آمریکا فقط به پلیس بی اعتماد نیستند بلکه آنها به پلیس باور ندارند. متاسفانه رفتار پلیس با سیاهان طوری است که گویا سیاهان همیشه مخالف نظم و قانون هستند. واقعیت عکس این است و سیاهان فقط علیه ماموران و افسران یاغی و خلافکار پلیس که انگیزه های نژادپرستانه دارند مبارزه می کنند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها