کد خبر: ۲۴۶۷۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

تا هفته پنجم اوضاع بر وفق مراد آبی‌ها بوده. استقلال 12 امتیازی است و در صدر جدول روزگار خوشی دارد، 10 گل به ثمر رسانده و عملکرد خوبی خط آتش چشمگیر است. تنها یک باخت را در کارنامه استقلال می‌بینیم و از آن تساوی‌هایی که از باخت بدتر است نیز در کارنامه تیم امیر قلعه‌نویی دیده نمی‌شود. استقلال طی این پنج هفته با تیم‌هایی مواجه شد که هیچ یک در زمره مدعیان فصول گذشته نبوده‌اند و این فصل هم بعید است که در گروه مدعیان قرار بگیرند.

غالب تیم‌هایی که مقابل استقلال قرار گرفته‌اند، تیم‌هایی بوده‌اند که پیروزی مقابل آنها محتمل به نظر می‌رسیده و استقلال هم به خوبی توانسته از این فرصت بهره‌برداری کند و 4 برد به چنگ آورد. تیم قلعه‌نویی در همین پنج هفته تنها یک بازی با مدعیان قهرمانی انجام داد که با شکست به پایان رسید.

آنچه می‌شود از کارنامه این پنج هفته نتیجه‌گیری یا پیش‌بینی کرد این است که شاید استقلال مقابل تیم‌های بزرگ با مشکلاتی مواجه شود. این یک نظریه است که هنوز به اثبات نرسیده و تا بازی با فولاد که چهار هفته دیگر در تهران برگزار می‌شود باید صبر کرد و اقتدار آبی‌ها را در آن بازی دید. استقلال در دو هفته آتی نیز حریفان آنچنان دشواری لااقل روی کاغذ پیش‌رو ندارد.

 فردا تیم قلعه‌نویی را مقابل گسترش فولاد می‌بینیم که یحتمل برنده‌اش استقلال خواهد بود و در دو هفته آتی نیز استقلال در اهواز مقابل نفت مسجدسلیمان می‌ایستد و بعد از آن دوباره میهمان دیگر تیم نفتی لیگ خواهد بود. بعد از این بازی‌ها است که استقلال دوباره مقابل یک تیم مدعی دیگر محک خواهد خورد.

 تقابل استقلال و فولاد که پس از این سه هفته پیش‌رو برگزار می‌شود پرده از واقعیت‌های تیم قلعه‌نویی خواهد برداشت و ما را با غنای استقلال در این فصل آشنا خواهد ساخت. عملکردی که در دو هفته اخیر از استقلال دیدیم بسیار امیدوارکننده بود و تیم قلعه‌نویی فوتبالی را به نمایش گذاشت که همانطور که خودش هم گفته بود ما را به سال 83 و آن استقلال زیبا می‌برد.

این استقلال بهره‌مند از بهترین بازیکنان که با تفکرات قلعه‌نویی به خوبی سازماندهی شده‌اند، ظرفیت کسب پیروزی مقابل مدعیان را دارد که اگر اینطور شود شاید استقلال برخلاف پیش‌بینی‌ها بتواند قهرمانی‌اش را یکی، دوهفته مانده به پایان لیگ قطعی کند. در این میان سپاهان نیز نقش کلیدی در قهرمانی استقلال ایفا می‌کند.
زردپوشان اصفهانی را جدی‌ترین تیم برای رسیدن به رتبه نخست لیگ می‌دانند و پشت‌سرش می‌شود از فولاد خوزستان و تراکتورسازی هم یاد کرد. در حال حاضر یک چهارضلعی شکل گرفته که می‌تواند سرنوشت لیگ را مشخص کند و استقلال هم احتمالا در تقابل با همین اضلاع می‌تواند نتیجه و حاصل کارش در لیگ چهاردهم را ببیند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها