کد خبر: ۲۴۷۲۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
پس از آنکه عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن از مردم این کشور درخواست کرد تا در اعتراض به سیاست های دولت مرحله سوم از اعتراض های مدنی را آغاز کنند، منابع دولتی خبر دادند که در برخورد با مردم از هر شیوه ای استفاده می کنند .
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، مرحله سوم انقلاب یمن در حالی از روز گذشته آغاز شده که دولت این کشور از تهدید خود مبنی بر حمله به معترضان عقب نشینی کرد.

پس از آنکه عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن از مردم این کشور درخواست کرد تا در اعتراض به سیاست های دولت مرحله سوم از اعتراض های مدنی را آغاز کنند، منابع دولتی خبر دادند که در برخورد با مردم از هر شیوه ای استفاده می کنند .

در همین رابطه خبرگزاری شینهوا، به نقل از یک منبع رسمی یمن اعلام کرد که برخی از منابع اعلام کردند که دولت مذاکرات را با حوثی‌های به حالت تعلیق درآورده است و آمادگی دارد تا به هر گزینه ای علیه اعتراضات مردمی متوسل شود.

خبر احتمال حمله به معترضان یمنی پس از آن منتشر شد که خبرگزاری ها از گفتگوی تلفنی میان رئیس جمهور یمن و پادشاه عربستان پس از اظهارات یک شنبه شب عبدالمالک الحوثی خبر دادند.

منصور هادی در این تماس تلفنی گفت: «این تحرکات اقداماتی نشات گرفته از اقدامات منطقه‌ای است که هدف آن به شکست کشاندن طرح کشورهای عربی حوزه خلیج است.»

از سوی دیگر پادشاه عربستان تاکید کرد که از یمن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و تاکید کرد که عربستان و جامعه بین المللی تحرکات آنها (حوثی‌ها) را هدف آن به هم ریختن امنیت و ثبات در یمن است، رد می‌کند و ثبات یمن در واقع ثبات عربستان به حساب می‌آید.

با این حال با ادامه اعتراضات، خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد کمیته اعزامی از سوی رئیس جمهور یمن برای مذاکره با رهبران انصار الله وارد صعده شد.

این کمیته پیشتر سفری به صعده داشت و با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش الحوثی مذاکره کرد اما این مذاکرات به نتیجه نرسید. جنبش انصار الله به نتیجه نرسیدن این مذاکرات را به علت صاحب اختیار نبودن کمیته یاد شده و نداشتن راهکار منطقی دانست.

با این حال "فارس السقاف" مشاور رئیس جمهور یمن به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: نشست ملی گسترده‌ای در شهر صنعا برگزار شد و در پرتو این نشست، کمیته ریاست جمهوری مأمور مذاکره با جنبش انصارالله به رایزنی‌های خود به‌منظور دستیابی به یک راه‌حل ادامه می‌دهد.

وی افزود: تعدادی از کارشناسان مثل وزیران دارایی و نفت و برنامه ریزی و رئیس بانک مرکزی یمن نیز به این کمیته ملحق شده‌اند که این امر براساس بازنگری در زمینه اقدامات اقتصادی و آزادسازی قیمت فرآورده‌های نفتی صورت گرفت.

السقاف گفت: این کمیته برای خود یک سقف زمانی چهارروزه به‌منظور دستیابی به توافقی اصولی دارد.

جنبش انصارالله تحت رهبری سید عبدالملک الحوثی از روز جمعه گذشته بعد از اینکه دولت به خواسته‌های آنها توجه نکرده بود با اعلام سومین مرحله از اعتراضات مردمی، خواستار تجمع معترضان در جاده منتهی به فرودگاه صنعا شد. معترضان تداوم تظاهرات تا تحقق خواسته هایشان را تاکید کردند.

مردم یمن اخیرا در اعتراض به دستور دولت برای آزادسازی قیمت های سوخت و فساد دولتی به خیابانها می آیند. این اعتراضات گسترده در شهر صنعا و سایر مناطق یمن همچنان ادامه دارد. مردم با برپا کردن چادر در اطراف و داخل شهر صنعا تاکید کرده اند که تا تحقق خواسته های خود به تحصن خود ادامه خواهند داد.

در تظاهرات روز جمعه معترضان شعارهایی علیه دولت عربستان سر ‌دادند و همچنین تاکید کردند تا زمانی که دولت یمن استعفا ندهد و قیمت سوخت به حالت سابق بازنگردد، دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

یمن در طی روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی بوده است که پس از اعتراضات سال 2011 که منتهی به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور شد، بزرگترین اعتراضات خیابانی در این کشور بوده است.

منبع: رجانیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها