کد خبر: ۲۴۸۵۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
علیرغم گذشت چند هفته از استیضاح فرجی‌دانا در مجلس شورای اسلامی، انتقادات برخی اصلاح‌طلبان نسبت به عدم حضور روحانی در مجلس برای دفاع از وی همچنان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علی تاجرنیا از محکومان فتنه 88 و از اعضای حزب منحله مشارکت در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با انتقاد از عدم‌حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا اظهار داشت: به‌نظرم بهتر بود آقای روحانی در مجلس حضور پیدا می‌کرد و از وزیر خودش دفاع می‌کرد. هر چند برخی معتقدند که حضور آقای روحانی در مجلس هم هیچ تأثیری در تعداد آرای فرجی‌دانا نداشت و مجلس از مدت‌ها قبل تصمیم به استیضاح وزرای دولت گرفته بود. به نظر من این نکته هم سخن بیجایی نیست و من هم با این مطلب مخالف نیستم. ولی به هر حال حضور آقای روحانی بهتر از عدم‌حضور ایشان بود. آقای روحانی با حضور خود در مجلس علاوه بر حمایت از فرجی‌دانا، یک حمایت کلی از مجموع وزیران و هیات دولت انجام می‌دادند. حضور ایشان و اهتمام وی در دفاع از نیروهای خودی، جدا از هر نتیجه‌ای که رخ می‌داد، می‌توانست در فضای عمومی جامعه تأثیر مثبت داشته باشد، چه بسا در فضای مجلس هم تأثیر داشت.

وی با طرح این ادعا که گفتمان اصولگرایی قادر نیست گفتمان خودش را با توجه به شرایط زمانی تغییر بدهد، ابراز عقیده کرد: این مساله درست در مورد دولت آقای روحانی هم صادق است. دولت باید توجه داشته باشد در شرایطی قرار دارد که برخی آرزوی ناکامی آن را دارند. طبیعی است که بسیاری از احزاب مخالف نگاهشان تقویت دولت نیست بلکه آرزوی تضعیف دولت را دارند. بر این اساس، در این شرایط دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه به پشتوانه اصلی خود یعنی مردم تکیه کند. جهت‌گیری‌های جامعه هم عموما از طریق رسانه‌ها، نهادهای مدنی، احزاب، گروه‌های سیاسی و اجتماعی، دانشگاهیان و نخبگان ایجاد می‌شود که اگر دولت برای ایجاد فضای فعالیت آنها اقدامی نکند نمی‌تواند امیدی به حمایت‌های آنها داشته باشد.

تاجرنیا با بیان این‌که استیضاح فرجی‌دانا باعث شد که نوعی تجربه در دولت و شخص آقای روحانی و رئیس مجلس شکل بگیرد، انتخاب محمدعلی نجفی به‌عنوان سرپرست وزارت را یک انتخاب حساسیت‌برانگیز دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها