کد خبر: ۲۴۸۷۷۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳

استقلال این روزها با بدست آوردن چند پیروزی متوالی در آرامش کامل به سر می‌برد. اتفاقی که برای پرسپولیسی‌ها عکس آن رخ داده و بحران و تنش با قرمزهای پایتخت عجین شده است.

حسن روشن پیشکسوت استقلال در گفتگو با بانک ورزش در خصوص استقلال جوان شده و همچنین پرسپولیس بحران زده صحبت کرد.

 

فکر می‌کردید استقلال لیگ را این‌گونه با قدرت شروع کند؟

وقتی به جوان ها اعتقاد داشته باشند نتیجه هم می‌گیرند. چند سال است داد می‌زنم که از این جوان‌ها استفاده کنید، هر چند که جوان‌های امروز استقلال پسر خوانده‌های استقلال هستند، اگر این جوان ها در خانه خود استقلال شکوفا می‌شدند باعث مباهات و غرور ما پیشکسوتان می‌شد. امیدوارم حالا که قرار است برای آکادمی پول خرج کنند به جوان‌های خودمان برسند، نه مثل گذشته بچه پولدارها را بیاورند در آکادمی.

 

مگر فرقی هم می‌کند که این جوان‌ها مال آکادمی باشند یا جای دیگر؟

آخر شنیدم که قلعه نویی گفته به استقلال سال 83 برگشتیم. باید در جواب قلعه‌نویی بگویم که استقلال 83 با استقلال امسال تفاوتش این است که این جوان ها مال استقلال نیستند ولی سال 83 جوانانی چون قربانی، حیدری و طالب‌لو فرزندان خود استقلال بودند. امیدوارم طوری کار آکادمی پیش برود که مثل اروپا تولید داشته باشیم و بتوانیم بازیکنانی مثل تیموریان را تربیت کنیم و بعد بفروشیم نه اینکه آنها را ترشی بیندازیم. نباید مثل چهار سال پیش یعقوب کریمی را پنجاه میلیون بفروشیم و بعد 800 میلیون بخریم. سپاهان آن قدر مثل کریمی داشت که خواست از فروش آن سود کند.

 

استقلال امسال را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

من معتقدم این استقلال جزو 3 تیم اول جدول هم نخواهد شد. الان که جوان‌ها خوب کار می‌کنند مشخص نمی‌کند. استقلال تا به بحران نخورد عیارش مشخص نمی‌شود. این استقلال جوان مثل ارتش کویت در زمان حمله عراق می‌ماند چون سربازهای کویتی، کویتي الاصل نبودند همه فرار کردند. این جوان های استقلال هم چون فرزند خوانده این باشگاه به حساب می‌آیند با کوچکتریم بحرانی پا پس می‌کشند. برای همین است که می‌گویم جزو سه تیم اول هم نیستیم، استقلال باید به دنبال قوی کردن آکادمی خودش باشد.

 

به نظر شما مشکل استقلال کجاست؟

بزرگترین مشکل استقلال خط دفاعی‌اش است.

 

با رفتن رحمتی خیلی‌ها فکر می‌کردند فروزان نتواند جای خالی او را پر کند.

رحمتی چون رقیب نداشت نتوانست کارش را به طور کامل در استقلال تمام کند. من با فروزان در تیم ملی جوانان کار کرده‌ام و می‌دانم دروازبان خوبی است. او باید مراقب باشد که اشتباه نکند، هر چند که باید در بحران‌ها محک بخورد. استقلال اگر از طوفان و بحران که در هر فصل برای هر تیمی بوجود می‌آید بتواند عبور کند می‌توانیم بگوییم این تیم جا افتاده است.

 

چرا همیشه پیشکسوتان استقلال از این تیم حمایت می‌کنند اما پیشکسوتان پرسپولیس با تمام قوا به علی دایی حمله می‌کنند؟

نجابت ما استقلالی‌ها تنها در پیشکسوتان‌مان نیست بلکه استقلالی‌ها، هواداران، بازیکنان و مسوولان نجیبی هم دارند. ما پیشکسوتان اگر هم انتقاد می‌کنیم نمی‌گوییم که مربی برود تا ما جایش بیاییم. برای سازندگی و پیشرفت انتقاد می‌کنیم.

 

شما به عنوان پیشکسوت استقلال دوست داری علی دایی بماند یا برود؟

بهترین کار برای پرسپولیس ماندن دایی است هم قرار داد دارد، هم از تیمش شناخت دارد. از آن‌جایی که من حامی جوان‌ها هستم از علی دایی به خاطر جوان گرایی‌اش حمایت می‌کنم. اگر می‌بینید تیم ملی ما ضعیف شده به خاطر این است که سازندگی نداریم.

 

دیدار پرسپولیس و تراکتور را دیدید؟

نیمه دوم این بازی را دیدم و معتقدم نه تنها استقلال بلکه تراکتور هم باید با این جوان ها به حقش برسد خدا پیغمبری پرسپولیس مقابل تراکتور خوب نبود اما نباید هم این طوری می‌باخت.عمه من هم بود آن موقعیت‌های پرسپولیس را گل می‌کرد دایی دیگر چیکار باید می‌کرد که نکرد؟

 

به نظر شما پیشکسوتان پرسپولیس به خاطر صلاح تیمشان این‌گونه مصاحبه می‌کنند؟

من رفتار آنها را نمی‌پذیرم. حسن روشن اگر در یکی دو سال گذشته در مورد کسی حرف می‌زد بیشتر در مورد آدم‌های نا سالم بود اما اینکه مربی و شاگرد از هم شکایت کنند صحیح نیست. من این رفتارهایی که با دایی می‌شود را نمی‌پذیرم. پیشکسوتان پرسپولیس باید به نفع باشگاه‌شان انتقاد کنند. مقصر آن بازیکنانی بودند که آن موقعیت‌ها را به تیر زدند. بعد از بازی باید هر دوی آنهارا می‌انداختند بیرون آنها در حد پرسپولیس نیستند. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها